Dijitalleşen ve sanallaşan dünyada sosyal medya, iletişim ve bilgi paylaşımı özellikleri açısından değerlendirildiğinde zaman-mekan kısıtlamasını ortadan kaldırarak bireyler arası anlık ve interaktif etkileşime imkân veren bir kavramdır. Ayrıca işletmelerin tüketicileri ile etkileşim kurmalarını mümkün kılarak, pazarlama stratejileri için uygun bir mecra olarak da kullanılmaktadır. “Fear of Missing Out” İngilizce açılımının kısaltması olan FoMO (olan biteni kaçırma korkusu) ise; günümüzde sosyal medya bağımlılılarının sürekli kontrol davranışlarından, finans piyasalarındaki aktörlerin fırsatları kaçırma korkusunu açıklamaya dek uzanan bir kavram olarak literatüre girmiştir. FoMO ile ilgili alanyazında çok fazla çalışmaya rastlanmaması, bu kavramla ilgili derinlemesine bilgi edinilmesi gereğini doğurmuş, kavramın farklı disiplinlerle ilişkileniyor olması da konuya duyulan merakı artırmıştır. Bu noktadan hareketle araştırmanın amacı, Türkiye’de “Olan Biteni Kaçırma Korkusu (FoMO)” konusunda yazılmış olan lisansüstü tezlerin içerik analizi yöntemi ile incelenmesidir. Konu ile ilgili YÖK Ulusal Tez Merkezi’nden elde edilen toplam 35 lisansüstü tezin içeriklerine ait bilgiler; yıl, konu, dil, yazıldığı anabilim dalı, kullanılan araştırma yöntemi gibi kategorilerde incelenerek analiz edilmiştir. Sonuç olarak tezlerin büyük bir çoğunluğunun Türkçe olduğu, yüksek lisans tezi olarak hazırlandığı ve genel olarak nicel araştırma yöntemlerinin kullanıldığı saptanmıştır.
In the digitalized and virtualized world, social media is a concept that allows instant and interactive interaction among people by removing the time-space restriction when evaluated in terms of communication and information sharing features. It is also used as a suitable channel for marketing strategies by enabling businesses to interact with their consumers. FoMO (fear of missing out), which is the abbreviation of “Fear of Missing Out” in English; today, it has entered the literature as a concept ranging from the constant control behavior of social media addicts to explaining the fear of missing opportunities by the actors in the financial markets. The fact that there are not many studies in the literature on FoMO has led to the need to obtain in-depth information about this concept, and the fact that the concept is related to different disciplines has increased the curiosity about the subject. From this point of view, the aim of the research is to examine the postgraduate theses written on the subject of “Fear of Missing Out (FoMO)” in Turkey by content analysis method. Information on the contents of a total of 35 postgraduate theses obtained from the YÖK National Thesis Center on the subject; year, subject, language, the department in which it was written, and the research method used were analyzed and analyzed. As a result, it was determined that the majority of theses were in Turkish, they were prepared as master’s thesis, and quantitative research methods were used in general
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Turizm (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Mayıs 2022 |
Gönderilme Tarihi | 28 Mart 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 5 Sayı: 1 |