Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Unutulmaz turizm deneyiminin destinasyon sadakatine etkisi: Bursa üzerine bir araştırma

Yıl 2022, Cilt: 3 Sayı: 1, 1 - 27, 31.07.2022

Öz

Deneyimler üzerine kurulu yapısal özelliğiyle öne çıkan turizm sektörü, her geçen gün turistlerin istek ve ihtiyaçlarına göre şekillenmekte ve gelişmektedir. Dolayısıyla ziyaretçiler mal ve hizmet satın alımı yaparken sıradanlıktan uzak, eşsiz ve farklı olmasını istemektedir. Buradan hareketle araştırmanın amacı, unutulmaz turizm deneyimi boyutlarının destinasyon sadakati üzerindeki etkilerini ortaya koymaktır. Araştırmanın verileri 464 kişiden anket formu ile elde edilmiştir. Tesadüfi olmayan örnekleme yöntemlerinden kolayda örnekleme tercih edilmiş olup, araştırma kapsamındaki veriler, istatistik programları kullanılarak analiz edilmiştir. Anket verileri ile doğrulayıcı faktör analizi, yapısal eşitlik modellemesi testi yapılmıştır. Çalışma sonucunda, unutulmaz turizm deneyimi alt boyutlarından hedonizm, yerel kültür, ferahlık ve bilgi boyutlarının destinasyon sadakati üzerinde pozitif yönde ve anlamlı bir etkisinin varlığı tespit edilirken yenilik boyutunun destinasyon sadakati üzerinde negatif yönde anlamlı bir etkisinin olduğu görülmüştür. Unutulmaz turizm deneyimi alt boyutlarından olan anlamlılık ve katılım boyutlarının destinasyon sadakati üzerinde istatistiki açıdan anlamlı bir etkisinin olmadığı saptanmıştır. Çalışma kapsamında elde edilen bulgular, alanyazın ile mukayese edilerek araştırmacılara ve sektöre yönelik önerilerde bulunulmuştur.

Kaynakça

  • Açıkbaş, N.Ç. & Eliri, İ. (2019). Sanat eseri bağlamında entelektüel hedonizm. Electronic Turkish Studies, 14(6), 3127-3144.
  • Akın, M.H. (2020). Bir turistik destinasyon olarak kapadokya bölgesinin destinasyon rekabetçiliği analizi. Doktora Tezi. Gazi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm İşletmeciliği Anabilim Dalı, Ankara.
  • Akşit Aşık, N. & Kutsynska, M.V. (2019). Unutulmaz turizm deneyimlerinin tekrar ziyaret niyeti ve tavsiye etme davranışına etkisi: Ukraynalı turistler üzerinde bir araştırma. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 12(68), 1007-1017.
  • Alrawadieh, Z., Prayag, G., Alrawadieh, Z. & Alsalameen, M. (2019). Self-Identification with a heritage tourism site, visitors engagement and destination loyalty: The mediating effects of overall satisfaction. The Service Industries Journal, 39(7-8), 541-558.
  • Altunışık, R. (2008). Anketlerde veri kalitesinin iyileştirilmesi için öntest (pilot test) yöntemleri. Pazarlama ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi, 2, 1-17.
  • Andreassen, T.W., & Lindestad, B. (1998). Customer loyalty and complex services. International Journal of Service Industry Management, 9(1), 7-23.
  • Artuğer, S. & Ercan, F. (2015). Marmaris’in destinasyon kişiliğini belirlemeye yönelik bir araştirma. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 8(36), 787-793.
  • Artuğer, S., Çetinsöz, B. C., & Kılıç, İ. (2013). The effect of destination image on destination loyalty: An application in Alanya. European Journal of Business and Management, 5(13), 124-136.
  • Arnould, E. J., & Price, L. L. (1993). River magic: Extraordinary experience and the extended service encounter. Journal of consumer Research, 20(1), 24-45.
  • Atsız, O. (2020). Kültürel destinasyonlarda turistlerin kaliş süresi. Doktora Tezi. İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm İşletmeciliği Anabilim Dalı, İstanbul.
  • Aydın, D. (2019). Hatırlanabilir turizm deneyimi ile öznel iyi oluş arasindaki ilişkide yaşam anlaminin aracilik rolü. Yüksek Lisans Tezi, Akdeniz Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm İşletmeciliği Anabilim Dalı, Antalya.
  • Aydın, M. (2020). Yaşam tarzi ve çevreye yönelik tutumun destinasyon aidiyetine etkisi: Olympos örneği. Doktora Tezi. Selçuk Üniversitesi, Turizm İşletmeciliği Anabilim Dalı, Turizm İşletmeciliği Bilim Dalı, Konya.
  • Backman, S.J. & Crompton, J.L. (1991). Differentiating between high, spurious, latent and low loyalty participants in two leisure activities. Journal of Park and Recreation Administration, 9(2), 1-17.
  • Beatt, S.E. & Kahle, L.R. (1988). Alternative hierarchies of the attitude-behavior relationship: The Impact of Brand Commitment and Habit. Journal of The Academy of Marketing Science, 16(2), 1-10.
  • Benli, S. (2014). Yöresel lezzet deneyiminin destinasyon imaji ve destinasyon sadakati üzerine etkisi: Mersin’i ziyaret eden yerli turistler üzerinde bir araştirma. Yüksek Lisans Tezi. Mersin Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm İşletmeciliği Ana Bilim Dalı, Mersin.
  • Bigne, J. E., Sanchez, M. I. & Sanchez, J. (2001). Tourism image, evulation variables and after purchase behaviour: Inter-Relationship. Tourism Management, 22(6), 607-616.
  • Bruwer, J. & Rueger-Muck, E. (2019). Wine tourism and hedonic experience: A motivation-based experiential view. Tourism and Hospitality Research, 19(4), 488-502.
  • Carlsen, J. (1999). A Systems approach to island tourism destination management. Systems Research and Behavioral Science: The Official Journal of the International Federation for Systems Research, 16(4), 321-327.
  • Chandralal, L. & Valenzuela, F-R. (2013). Exploring Memorable Tourism Experiences: Antecedents and behavioural outcomes. Journal of Economics & Business and Management, 1(2), 177-181.
  • Chandralal, L. & Valenzuela, F-R. (2015). Memorable tourism experiences: Scale development. Contemporary Management Research, 11(3), 291-310.
  • Chen, C.F. (2011). Exploring relationship between destination brand equity, satisfaction and destination loyalty: A case study of mongolia. Journal of Tourism Management, 31, 495-504.
  • Chen, H. & Rahman, I. (2018). Cultural tourism: An analysis of engagement cultural contact, memorable tourism experience and destination loyalty. Tourism Management Perspectives, 26, 153-163.
  • Chen, X., Cheng, Z. & Kim, G. (2020). Make it memorable: Tourism experience, fun, recommendation and revisit intentions of Chinese outbound tourists. Sustainability, 12(5), and 1904/1-24.
  • Cheng, T.M. & Lu, C.C. (2013). Destination image, novelty, hedonics, perceived value and revisiting behavioral intention for island tourism. Asia Pasific Journal of Tourism Research, 18(7), 766-783.
  • Coelho, M.D.F., Meira, K.C.D.O. & Gosling, M.D.S. (2018). Memorable experience of couples’ trips. Revista Brasileira De Pesquisa Em Turismo, 12(1), 157-179.
  • Coudounaris, D.N. & Sthapit, E. (2017). Antecedents of memorable tourism experience related to behavioral intentions. Psychology and Marketing, 34(12), 1084-1093.
  • Croes, R., Shani, A. & Walls, A. (2010). The value of destination loyalty: Myth or reality? Journal of Hospitality Marketing & Management, 19(2), 115-136.
  • Çatı, K. & Koçoğlu, C.M. (2008). Müşteri sadakati ile müşteri tatmini arasindaki ilişkiyi belirlemeye yönelik bir araştirma. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 17, 168-188.
  • Çeken, H., Karadağ, L. & Dalgın, T. (2007). Kırsal kalkinmada yeni bir yaklaşim kirsal turizm ve türkiye’ye yönelik teorik bir çalişma. Artvin Çoruh Üniversitesi Orman Fakültesi Dergisi, 7(1), 1-14.
  • Davis, S.W., Horváth, C, Gretry, A. & Belei, N. (2019). Say what? Hoe the interplay of tweet readability and brand hedonism affects consumer engagement. Journal of Business Research, 100, 150-164.
  • Demir, S. (2018). Kuşaklar açisindan unutulmaz turizm deneyimleri algisinin satin alma sonrasi davranişlar üzerindeki etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Trakya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Edirne.
  • Demir, S., & Demirel, E. Ü. (2019). Bir deneyimi unutulmaz kilan unsurlar nedir? Unutulmaz turizm deneyimi üzerine kavramsal bir değerlendirme. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 21(2), 661-682.
  • Dias, C. & Dias, V. (2019). Memorable tourism experience design an effective destination marketing tool. Anatolia, 30(4), 626-628.
  • DiPietro, R.B. & Peterson, R. (2017). Exploring cruise experiences satisfaction and loyalty: The case of aruba as a small-island tourism economy. International Journal of Hospitality & Tourism Administration, 18(1), 41-60.
  • Dowling, G.R. & Uncles, M. (1997). Do customer loyalty programs really work? Sloan Management Review, 38, 71-82.
  • Dwyer, L. & Kim, C. (2003). Destination competitiveness: determinants and indicators. Current Issues in Tourism, 6(5), 369-414.
  • Ersun, N. & Arslan, K. (2011). Turizmde destinasyon seçimini etkileyen temel unsurlar ve pazarlama stratejileri. Marmara Üniversitesi İİBF Dergisi, 31(2), 229-248.
  • Fathillah, M.Z.H. & Vengadasamy, R. (2020). Solitude as an actof hedonism in bryce andrews’ badluck wat. Journal of Language Studies, 20(3), 41-57.
  • Gartner, W.C. & Konecnik Ruzzier, M. (2011). Tourism destination brand equity dimensions: renewal versus repeat market. Journal of Travel Research, 50(5), 471-481.
  • Ghosh, T. & Mandal, S. (2019). Medical tourism experience: Conceptualization, scale development, and validation. Journal of Travel Research, 58(8), 1288-1301.
  • Gökçe, Ş. (2007). Sosyal etkileşimi geliştirecek peyzaj tasarimi üzerine bir araştirma: Çukurambar mahallesi örneği. Yüksek Lisans Tezi. Ankara Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Peyzaj Mimarlığı Anabilim Dalı, Ankara.
  • Gökdeniz, A. (2004). Otel işletmeciliği ders teksiri. Balıkesir.
  • İçöz, O. (2001). Turizm İşletmelerinde pazarlama ilkeler ve uygulamalar. (2.Baskı) Ankara: Turhan Kitabevi.
  • Jang, S. & Feng, R. (2007). Temporal destination revisit intention: The effects of novelty seeking and satisfaction. Tourism Management, 28, 580-590.
  • Jefferies, K. & Lepp, A. (2012). An investigation of extraordinary experiences. Journal of Park & Recreation Administration, 30(3), 37-51.
  • Kaya, B. (2020). Unutulmaz turizm deneyiminin hikâye anlaticiliğina etkisi. Yüksek Lisans Tezi. Batman Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm İşletmeciliği Ana Bilim Dalı, Batman.
  • Keskin, E., Sezen, N. & Dağ, T. (2020). Unutulmaz turizm deneyimi, müşteri memnuniyeti, tekrar ziyaret ve tavsiye etme niyeti arasindaki ilişkiler: Kapadokya bölgesini ziyaret eden turistlere yönelik araştirma. Journal of Recreation and Tourism Research, 7(2), 239-264.
  • Koç, E. (2002). İnsan ve sadakat. Felsefe Dünyası, 35, 49-57.
  • Kozak, N. (2010). Turizm pazarlamasi. (3.Baskı). Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Kozak, M. (2018). Bilimsel araştirma: Tasarım, yazim ve yayim teknikleri. (4.Baskı) Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Kırsolak, A. (2020). Üniversitelerin girişimsel destinasyon oluşumuna etkileri: karabük 100. yil mahallesi örneği. Yüksek Lisans Tezi. Karabük Üniversitesi, İşletme Ana Bilim Dalı, Karabük.
  • Kırtıl, İ.G. (2019). Unutulmaz turizm deneyimi, destinasyon marka kişiliği, destinasyon aidiyeti, tatmin ve davranişsal niyet ilişkisi: Antalya örneği. Yüksek Lisans Tezi. Akdeniz Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Anabilim Dalı, Antalya.
  • Kim, J-H. (2009). Development of a scale to measure memorable tourism experiences. Doktora Tezi, Indiana: Indiana University School of Health, Physical Education, and Recreation.
  • Kim, J-H. (2010). Determining the factors affecting the memorable nature of travel experiences. Journal of Travel & Tourism Marketing, 27(8), 780-796.
  • Kim, J-H., Ritchie, J.R.B. & McCormick, B. (2012). Development of a scale to measure memorable tourism experiences. Journal of Travel Research, 51(1), 12-25.
  • Kim, J-H. (2014). The antecedents of memorable tourism experiences: The development of a scale to measure the destination attributes associated with memorable experiences. Tourism Management, 44, 34-45.
  • Kim, J-H. & Ritchie, J.R.B. (2014). Cross-cultural validation of a memorable tourism experience scale (MTES). Journal of Travel Research, 53(3), 323-335.
  • Kim, J-H. (2017). The impact of memorable tourism experiences on loyalty behaviors: the mediating effects of destination image and satisfaction. Journal of Travel Research, 57(7), 856-870.
  • Lee, S., Jeon, S., & Kim, D. (2011). The impact of tour quality and tourist satisfaction on tourist loyalty: The case of chinese tourists in Korea. Tourism Management, 32(5), 1115-1124.
  • Mahdzar, M., Shuib, A. & Ramachandran, S. (2015). The role of destination attributes and memorable experience in understanding tourist revisit intentions. Tourism & Environment, Social and Management Sciences, 15, 32-39.
  • Mahdzar, M. (2019). Tourists’ perception on memorable tourism experience towards their revisit intentions to Islamic tourism destination in Shah Alam, Selangor. Journal of Emerging Economies & Islamic Research, 7(1), 37-44.
  • Martin, H.S., Collado, J. & Del Bosque, I.R. (2013). An exploration of the effects of past experience and tourist involvement on destination loyalty formation. Current Issues in Tourism, 16(4), 327-342.
  • Mazilu, M. (2012). Sustainable tourism of destination, imperative triangle among: competitiveness, effective management and proper financing. In Sustainable Development-Policy and Urban Development-Tourism, Life Science, Management and Environment. IntechOpen.
  • Morgan, M. & Xu, F. (2009). Student travel experiences: Memories and dreams. Journal of Hospitality Marketing & Management, 18(2-3), 216-236.
  • Oppermann, M. (1999). Predicting destination choice: A discussion of destination loyalty. Journal of Vacation Marketing, 5(1), 51-65.
  • Oppermann, M. (2000). Tourism destination loyalty. Journal of Travel Research, 39(1), 78-84.
  • Olcay, A., Karacıl, G. & Sürme, M. (2019). Hatırlanır turizm deneyimini etkileyen faktörlerin belirlenmesine yönelik bir araştirma. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 7(4), 2824-2838.
  • Oliver, R.L. (1999). Whence consumer loyalty? Journal of Marketing, 63, 33-44.
  • Özdemir, G. (2007). Destinasyon yönetimi ve pazarlama temelleri İzmir için bir destinasyon model önerisi. Doktora Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • Özdemir, Ş. & Yaman, F. (2007). Hedonik alişverişin cinsiyete göre farklilaşmasi üzerine bir araştirma. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İİBF Dergisi, 2(2), 81-91.
  • Özoğul, T. & Özel, Ç.H. (2015). Destinasyonlara yönelik tüketici temelli marka denkliği algilarinin ölçümü: Eskişehir örneği. International Journal of Alanya Faculty of Business, 7(3), 137-151.
  • Patwardhan, V., Ribeiro, M.A., Payini, V., Woosnam, K.M., Mallya, J. & Gopalakrishnan, P. (2020). Visitors’ place attachment and destination loyalty: Examining the roles of emotional solidarity and perceived safety. Journal of Travel Research, 59(1), 3-21.
  • Petrick, J.F. (2004). Are loyal visitors desired visitors? Tourism Management, 25(4), 463-470.
  • Prayag, G. (2008). Image, satisfaction and loyalty – The case of Cape Town. Anatolia, 19(2), 205-224.
  • Prayag, G. (2012). Senior travelers’ motivations and future behavioral intentions: The case of nice. Journal of Travel & Tourism Marketing, 29(7), 665-681.
  • Paliçko, E. (2020). Bir deneyim olarak edebiyat. Akademik Dil ve Edebiyat Dergisi, 4(1), 116-130.
  • Pearson, P. (1970). Relationships between global and specified measures of novelty seeking. Journal of Consulting and Clinical Psychology, 34(2), 199– 204.
  • Pine I.I. BJ & Gilmore J. H. (1998). Welcome to the experience economy. Harvard Business Review, 76(4), 97-105.
  • Pine I.I. BJ & Gilmore J. H. (1999). İş hayati bir tiyatro ve de her şirket bir sahne. Levent Cinemre (Çeviren) Boyner Holding Yayınları, İstanbul.
  • Pine I.I. BJ & Gilmore J. H. (2013). The experience economy: Past, present and future. Handbook on the Experience Economy içinde, 21-44.
  • Rauyruen, P. & Miller, K.E. (2007). Relationship quality as a predictor of b2b customer loyalty. Journal of Business Research, 60(1), 21-31.
  • Ritchie, J.R.B. & Hudson, S. (2009). Understanding and meeting the challenges of consumer/tourist experience research. International Journal of Tourism Research, 11, 111-126.
  • Salvador, M. & Maalej, M.E.E. (2020). L’expérience touristique mémorable: une approche par le produit alimentaire emblématique d’une région. Management Avenir, (2), 61-84.
  • Saruhan, Ş.C. & Özdemir, A. (2016). Bilim, felsefe ve metodoloji. 4. Baskı. Beta Yayıncılık, İstanbul.
  • Skavronskaya, L., Scott, N., Moyle, B. & Kralj, A. (2019). Novelty and the tourism experience. Current Issues in Tourism.
  • Sharma, P. & Nayak, J.K. (2019). Understanding memorable tourism experiences as the determinants of tourists’ behaviour. International Journal of Tourism Research, 21(4), 504-518.
  • Stamboulis, Y. & Skayannis, P. (2003). Innovation strategies and technology for experience-based tourism. Tourism Management, 24(1), 35-43.
  • Sterchele, D. (2020). Memorable tourism experiences and their consequences: An interaction ritual (IR) theory approach. Annals of Tourism Research, 81, 102847.
  • Sthapit, E. (2013). Tourists Perceptions of Memorable Experiences: Testing the memorable tourism experience scale (MTEs) among tourists to rovaniemi. Yüksek Lisans Tezi. Lapland Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Finlandiya.
  • Sthapit, E. Coudounaris, D.N. & Björk, P. (2019). Extending the memorable tourism experience construct: an investigation of memories of local food experiences. Scandinavian Journal of Hospitality and Tourism, 19(4-5), 333-353.
  • Snepenger, D., Murphy, L., Snepenger, M. & Anderson, W. (2004). Normative meanings of experiences for a spectrum of tourism places. Journal of Travel Research, 43(2), 108-117.
  • Sun, X., Chi, C. G. Q. & Xu, H. (2013). Developing destination loyalty: The case of hainan island. Annals of Tourism Research, 43, 547-577.
  • Şengül, S. (2016). Yöresel mutfak tercihlerindeki motivasyon unsurlarinin destinasyonu tekrar tercih etme ve başkalarina önerme üzerine etkisi. Doktora Tezi, Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm İşletmeciliği Anabilim Dalı, Sakarya.
  • Şensoy, N. (2012). Konut yerleşimlerinde dış mekân kullanımlarının sosyal etkileşim yönünde incelenmesi: TOKİ Atakent Sitesi örneği (ANKARA). Yüksek Lisans Tezi. Düzce Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Peyzaj Mimarlığı Anabilim Dalı, Düzce.
  • Thoo, P. Y., Johari, S., Ismail, M. H. & Yee, L. L. (2019). Understanding the role of memorable tourism experiences in loyalty at giant panda conservation centre, Zoo Negara Malaysia. International Journal of Recent Technology and Engineering, 7, 63-68
  • Turpcu, E. (2017). Hizmet kalitesi ve seyahat engelleri algisi ile müşteri memnuniyeti ve destinasyon sadakati algisi arasindaki ilişkinin ekoturizm yöresinde incelenmesi: Uzungöl’ü ziyaret eden yabanci turistler üzerine bir uygulama. Doktora Tezi. Atatürk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Anabilim Dalı, Erzurum.
  • Tuna, S. (2018). Tüketicilerin destinasyon seçimini etkileyen faktörlerin araştirilmasi. Yüksek Lisans Tezi. Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, Aydın.
  • Tung, V., &Ritchie, J. (2011). Exploring the essence of memorable tourism experience. Annals of Tourism Research, 38(4), 1367–1386.
  • Ucay, R. (2020). Etkileşimli teknolojiler bağlaminda beden mekân deneyimi. Yüksek Lisans Tezi. İstanbul Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Mimarlık Anabilim Dalı, Mimari Tasarım Programı, İstanbul.
  • Uslu, A. (2017). Müşteri-çalişan uyumunun müşteri memnuniyeti ve davranişsal niyetine etkisi: Fethiye’deki konaklama işletmelerinde bir araştirma. İşletme Araştırmaları Dergisi, 9(2), 197-211.
  • Ülker Demirel, E. (2020). Yabancı turistlerin unutulmaz turizm deneyimleri üzerine netnografik bir araştirma: Gelibolu Yarımadası örneği. Trakya Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 9(1), 67-90.
  • Ünal, A. & Bayar, S.B. (2020). Destinasyonlara ilişkin hatirlanabilir deneyimlerin turistlerin tekrar seyahat niyetlerine etkileri: Side örneği. Uluslararası Türk Dünyası Turizm Araştırmaları Dergisi, 5(1), 1-13.
  • Ünlüönen, K., Tayfun, A. ve Kılıçlar, A. (2011). Turizm ekonomisi. Nobel Yayıncılık. 3. Basım.
  • Vada, S., Prentice, C. & Hsiao, A. (2019). The influence of tourism experience and well-being on place attachment. Journal of Retailing and Consumer Services, 47, 322-330.
  • Vahidli, A. (2020). Deneyimsel pazarlamanin tüketicilerin deneyimsel memnuniyeti ve tavsiye etme niyetine etkisi: Samsun Golf Kulübü örneği. Yüksek Lisans Tezi. On Dokuz Mayıs Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, Samsun.
  • Veenhoven, R. (2003). Hedonism and happiness. Journal of Happiness Studies, 4(4), 437-457.
  • Wang, C. (2016). University students travel motivation, memorable tourism experience and destination loyalty for spring break vacation. Yüksek Lisans Tezi. Auburn University, Nutrion and Food Science, ABD.
  • Wang, C.Y., & Hsu, M. K. (2010). The relationships of destination image, satisfaction and behavioral intentions: An integrated model. Journal of Travel & Tourism Marketing, 27(8), 829-843.
  • Wei, C., Zhao, W., Zhang, C. & Huang, K. (2019). Psychological factors affecting memorable tourism experiences. Asia Pacific Journal Tourism Research, 24(7), 619-632.
  • Wilson, E. & Harris, C. (2006). Meaning travel: Women, independet travel and the search for self and meaning. Turizam: Međunarodni Znanstveno-Stručni Časopis, 54(2), 161-172.
  • Yılmazdoğan, O.C. (2017). Destinasyon aidiyetinin öncüllerinin destinasyon sadakatine etkisi. Doktora Tezi, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir.
  • Yoon, Y. & Uysal, M. (2005). An examination of the effects of motivation and satisfaction on destination loyalty: A structural model. Tourism Management, 26(1), 45-56.
  • Yu, L. & Goulden, M. (2006). A comparative analysis of international tourist satisfaction in mongolia. Tourism Management, 27(6), 1331-1342.
  • Yu, C.P., Chang, W.C. & Ramanpong, J. (2019). Assessing visitors’ memorable tourism experiences (MTEs) in forest recreation destination: A case study in Xitou Nature education area. Forests, 10(8), 636.
  • Zatori, A., Smith, M.K. & Puczko L. (2018). Experience involvement, memorability and authenticity: The Service provider’s effect on tourist experience. Tourism Management, 67, 111-126.
  • Zhang, H., Wu, Y. & Buhalis, D. (2018). A Model of perceived image, memorable tourism experiences and revisit intention. Journal of Destination Marketing & Management, 8, 326-336.
  • Zhong, Y.Y.S., Busser, J. & Baloglu, S. (2017). A model of memorable tourism experience: The effects on satisfaction, affective commitment, and storytelling. Tourism Analysis, 22(2), 201-217.
  • Zeithalm, V.A., Berry, L.L. & Parasuraman, A. (1996). The behavioral consequences of service quality. Journal of Marketing, 60(2), 31-46.

The impact of memorable tourism experience on destination loyalty: A research on Bursa

Yıl 2022, Cilt: 3 Sayı: 1, 1 - 27, 31.07.2022

Öz

With structural characteristics based on experience, tourism industry is being shaped and developed on a day-to-day basis to the needs and aspirations of visitors. Thus, when visitors buy products or services, they want them to be unique and different than the average. On this basis, this study aims to reveal the impact of memorable tourism experiences on destination loyalty. The study data were obtained from 464 individuals via questionnaires. Among the non-probability sampling methods, convenience sampling was preferred and the data collected were analyzed by the IBM SPSS 25.0 and IBM SPSS AMOS 24.0 software. Confirmatory factor analysis, structural equation modeling, t test and ANOVA test were performed with the survey data. The results of the study show that hedonism, local culture, refreshment and knowledge, which constitute the sub-dimensions of memorable tourism experience, have a positive and significant effect on destination loyalty, whilst the novelty has a significant negative effect on. Dimensions of meaningfulness and involvement, which are sub-dimensions of memorable tourism experiences have no statistically effect on destination loyalty. There no statistically significant difference in terms of demographic variables. The findings were compared with the existing literature and recommendations were made for researchers and the industry.

Kaynakça

  • Açıkbaş, N.Ç. & Eliri, İ. (2019). Sanat eseri bağlamında entelektüel hedonizm. Electronic Turkish Studies, 14(6), 3127-3144.
  • Akın, M.H. (2020). Bir turistik destinasyon olarak kapadokya bölgesinin destinasyon rekabetçiliği analizi. Doktora Tezi. Gazi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm İşletmeciliği Anabilim Dalı, Ankara.
  • Akşit Aşık, N. & Kutsynska, M.V. (2019). Unutulmaz turizm deneyimlerinin tekrar ziyaret niyeti ve tavsiye etme davranışına etkisi: Ukraynalı turistler üzerinde bir araştırma. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 12(68), 1007-1017.
  • Alrawadieh, Z., Prayag, G., Alrawadieh, Z. & Alsalameen, M. (2019). Self-Identification with a heritage tourism site, visitors engagement and destination loyalty: The mediating effects of overall satisfaction. The Service Industries Journal, 39(7-8), 541-558.
  • Altunışık, R. (2008). Anketlerde veri kalitesinin iyileştirilmesi için öntest (pilot test) yöntemleri. Pazarlama ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi, 2, 1-17.
  • Andreassen, T.W., & Lindestad, B. (1998). Customer loyalty and complex services. International Journal of Service Industry Management, 9(1), 7-23.
  • Artuğer, S. & Ercan, F. (2015). Marmaris’in destinasyon kişiliğini belirlemeye yönelik bir araştirma. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 8(36), 787-793.
  • Artuğer, S., Çetinsöz, B. C., & Kılıç, İ. (2013). The effect of destination image on destination loyalty: An application in Alanya. European Journal of Business and Management, 5(13), 124-136.
  • Arnould, E. J., & Price, L. L. (1993). River magic: Extraordinary experience and the extended service encounter. Journal of consumer Research, 20(1), 24-45.
  • Atsız, O. (2020). Kültürel destinasyonlarda turistlerin kaliş süresi. Doktora Tezi. İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm İşletmeciliği Anabilim Dalı, İstanbul.
  • Aydın, D. (2019). Hatırlanabilir turizm deneyimi ile öznel iyi oluş arasindaki ilişkide yaşam anlaminin aracilik rolü. Yüksek Lisans Tezi, Akdeniz Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm İşletmeciliği Anabilim Dalı, Antalya.
  • Aydın, M. (2020). Yaşam tarzi ve çevreye yönelik tutumun destinasyon aidiyetine etkisi: Olympos örneği. Doktora Tezi. Selçuk Üniversitesi, Turizm İşletmeciliği Anabilim Dalı, Turizm İşletmeciliği Bilim Dalı, Konya.
  • Backman, S.J. & Crompton, J.L. (1991). Differentiating between high, spurious, latent and low loyalty participants in two leisure activities. Journal of Park and Recreation Administration, 9(2), 1-17.
  • Beatt, S.E. & Kahle, L.R. (1988). Alternative hierarchies of the attitude-behavior relationship: The Impact of Brand Commitment and Habit. Journal of The Academy of Marketing Science, 16(2), 1-10.
  • Benli, S. (2014). Yöresel lezzet deneyiminin destinasyon imaji ve destinasyon sadakati üzerine etkisi: Mersin’i ziyaret eden yerli turistler üzerinde bir araştirma. Yüksek Lisans Tezi. Mersin Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm İşletmeciliği Ana Bilim Dalı, Mersin.
  • Bigne, J. E., Sanchez, M. I. & Sanchez, J. (2001). Tourism image, evulation variables and after purchase behaviour: Inter-Relationship. Tourism Management, 22(6), 607-616.
  • Bruwer, J. & Rueger-Muck, E. (2019). Wine tourism and hedonic experience: A motivation-based experiential view. Tourism and Hospitality Research, 19(4), 488-502.
  • Carlsen, J. (1999). A Systems approach to island tourism destination management. Systems Research and Behavioral Science: The Official Journal of the International Federation for Systems Research, 16(4), 321-327.
  • Chandralal, L. & Valenzuela, F-R. (2013). Exploring Memorable Tourism Experiences: Antecedents and behavioural outcomes. Journal of Economics & Business and Management, 1(2), 177-181.
  • Chandralal, L. & Valenzuela, F-R. (2015). Memorable tourism experiences: Scale development. Contemporary Management Research, 11(3), 291-310.
  • Chen, C.F. (2011). Exploring relationship between destination brand equity, satisfaction and destination loyalty: A case study of mongolia. Journal of Tourism Management, 31, 495-504.
  • Chen, H. & Rahman, I. (2018). Cultural tourism: An analysis of engagement cultural contact, memorable tourism experience and destination loyalty. Tourism Management Perspectives, 26, 153-163.
  • Chen, X., Cheng, Z. & Kim, G. (2020). Make it memorable: Tourism experience, fun, recommendation and revisit intentions of Chinese outbound tourists. Sustainability, 12(5), and 1904/1-24.
  • Cheng, T.M. & Lu, C.C. (2013). Destination image, novelty, hedonics, perceived value and revisiting behavioral intention for island tourism. Asia Pasific Journal of Tourism Research, 18(7), 766-783.
  • Coelho, M.D.F., Meira, K.C.D.O. & Gosling, M.D.S. (2018). Memorable experience of couples’ trips. Revista Brasileira De Pesquisa Em Turismo, 12(1), 157-179.
  • Coudounaris, D.N. & Sthapit, E. (2017). Antecedents of memorable tourism experience related to behavioral intentions. Psychology and Marketing, 34(12), 1084-1093.
  • Croes, R., Shani, A. & Walls, A. (2010). The value of destination loyalty: Myth or reality? Journal of Hospitality Marketing & Management, 19(2), 115-136.
  • Çatı, K. & Koçoğlu, C.M. (2008). Müşteri sadakati ile müşteri tatmini arasindaki ilişkiyi belirlemeye yönelik bir araştirma. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 17, 168-188.
  • Çeken, H., Karadağ, L. & Dalgın, T. (2007). Kırsal kalkinmada yeni bir yaklaşim kirsal turizm ve türkiye’ye yönelik teorik bir çalişma. Artvin Çoruh Üniversitesi Orman Fakültesi Dergisi, 7(1), 1-14.
  • Davis, S.W., Horváth, C, Gretry, A. & Belei, N. (2019). Say what? Hoe the interplay of tweet readability and brand hedonism affects consumer engagement. Journal of Business Research, 100, 150-164.
  • Demir, S. (2018). Kuşaklar açisindan unutulmaz turizm deneyimleri algisinin satin alma sonrasi davranişlar üzerindeki etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Trakya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Edirne.
  • Demir, S., & Demirel, E. Ü. (2019). Bir deneyimi unutulmaz kilan unsurlar nedir? Unutulmaz turizm deneyimi üzerine kavramsal bir değerlendirme. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 21(2), 661-682.
  • Dias, C. & Dias, V. (2019). Memorable tourism experience design an effective destination marketing tool. Anatolia, 30(4), 626-628.
  • DiPietro, R.B. & Peterson, R. (2017). Exploring cruise experiences satisfaction and loyalty: The case of aruba as a small-island tourism economy. International Journal of Hospitality & Tourism Administration, 18(1), 41-60.
  • Dowling, G.R. & Uncles, M. (1997). Do customer loyalty programs really work? Sloan Management Review, 38, 71-82.
  • Dwyer, L. & Kim, C. (2003). Destination competitiveness: determinants and indicators. Current Issues in Tourism, 6(5), 369-414.
  • Ersun, N. & Arslan, K. (2011). Turizmde destinasyon seçimini etkileyen temel unsurlar ve pazarlama stratejileri. Marmara Üniversitesi İİBF Dergisi, 31(2), 229-248.
  • Fathillah, M.Z.H. & Vengadasamy, R. (2020). Solitude as an actof hedonism in bryce andrews’ badluck wat. Journal of Language Studies, 20(3), 41-57.
  • Gartner, W.C. & Konecnik Ruzzier, M. (2011). Tourism destination brand equity dimensions: renewal versus repeat market. Journal of Travel Research, 50(5), 471-481.
  • Ghosh, T. & Mandal, S. (2019). Medical tourism experience: Conceptualization, scale development, and validation. Journal of Travel Research, 58(8), 1288-1301.
  • Gökçe, Ş. (2007). Sosyal etkileşimi geliştirecek peyzaj tasarimi üzerine bir araştirma: Çukurambar mahallesi örneği. Yüksek Lisans Tezi. Ankara Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Peyzaj Mimarlığı Anabilim Dalı, Ankara.
  • Gökdeniz, A. (2004). Otel işletmeciliği ders teksiri. Balıkesir.
  • İçöz, O. (2001). Turizm İşletmelerinde pazarlama ilkeler ve uygulamalar. (2.Baskı) Ankara: Turhan Kitabevi.
  • Jang, S. & Feng, R. (2007). Temporal destination revisit intention: The effects of novelty seeking and satisfaction. Tourism Management, 28, 580-590.
  • Jefferies, K. & Lepp, A. (2012). An investigation of extraordinary experiences. Journal of Park & Recreation Administration, 30(3), 37-51.
  • Kaya, B. (2020). Unutulmaz turizm deneyiminin hikâye anlaticiliğina etkisi. Yüksek Lisans Tezi. Batman Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm İşletmeciliği Ana Bilim Dalı, Batman.
  • Keskin, E., Sezen, N. & Dağ, T. (2020). Unutulmaz turizm deneyimi, müşteri memnuniyeti, tekrar ziyaret ve tavsiye etme niyeti arasindaki ilişkiler: Kapadokya bölgesini ziyaret eden turistlere yönelik araştirma. Journal of Recreation and Tourism Research, 7(2), 239-264.
  • Koç, E. (2002). İnsan ve sadakat. Felsefe Dünyası, 35, 49-57.
  • Kozak, N. (2010). Turizm pazarlamasi. (3.Baskı). Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Kozak, M. (2018). Bilimsel araştirma: Tasarım, yazim ve yayim teknikleri. (4.Baskı) Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Kırsolak, A. (2020). Üniversitelerin girişimsel destinasyon oluşumuna etkileri: karabük 100. yil mahallesi örneği. Yüksek Lisans Tezi. Karabük Üniversitesi, İşletme Ana Bilim Dalı, Karabük.
  • Kırtıl, İ.G. (2019). Unutulmaz turizm deneyimi, destinasyon marka kişiliği, destinasyon aidiyeti, tatmin ve davranişsal niyet ilişkisi: Antalya örneği. Yüksek Lisans Tezi. Akdeniz Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Anabilim Dalı, Antalya.
  • Kim, J-H. (2009). Development of a scale to measure memorable tourism experiences. Doktora Tezi, Indiana: Indiana University School of Health, Physical Education, and Recreation.
  • Kim, J-H. (2010). Determining the factors affecting the memorable nature of travel experiences. Journal of Travel & Tourism Marketing, 27(8), 780-796.
  • Kim, J-H., Ritchie, J.R.B. & McCormick, B. (2012). Development of a scale to measure memorable tourism experiences. Journal of Travel Research, 51(1), 12-25.
  • Kim, J-H. (2014). The antecedents of memorable tourism experiences: The development of a scale to measure the destination attributes associated with memorable experiences. Tourism Management, 44, 34-45.
  • Kim, J-H. & Ritchie, J.R.B. (2014). Cross-cultural validation of a memorable tourism experience scale (MTES). Journal of Travel Research, 53(3), 323-335.
  • Kim, J-H. (2017). The impact of memorable tourism experiences on loyalty behaviors: the mediating effects of destination image and satisfaction. Journal of Travel Research, 57(7), 856-870.
  • Lee, S., Jeon, S., & Kim, D. (2011). The impact of tour quality and tourist satisfaction on tourist loyalty: The case of chinese tourists in Korea. Tourism Management, 32(5), 1115-1124.
  • Mahdzar, M., Shuib, A. & Ramachandran, S. (2015). The role of destination attributes and memorable experience in understanding tourist revisit intentions. Tourism & Environment, Social and Management Sciences, 15, 32-39.
  • Mahdzar, M. (2019). Tourists’ perception on memorable tourism experience towards their revisit intentions to Islamic tourism destination in Shah Alam, Selangor. Journal of Emerging Economies & Islamic Research, 7(1), 37-44.
  • Martin, H.S., Collado, J. & Del Bosque, I.R. (2013). An exploration of the effects of past experience and tourist involvement on destination loyalty formation. Current Issues in Tourism, 16(4), 327-342.
  • Mazilu, M. (2012). Sustainable tourism of destination, imperative triangle among: competitiveness, effective management and proper financing. In Sustainable Development-Policy and Urban Development-Tourism, Life Science, Management and Environment. IntechOpen.
  • Morgan, M. & Xu, F. (2009). Student travel experiences: Memories and dreams. Journal of Hospitality Marketing & Management, 18(2-3), 216-236.
  • Oppermann, M. (1999). Predicting destination choice: A discussion of destination loyalty. Journal of Vacation Marketing, 5(1), 51-65.
  • Oppermann, M. (2000). Tourism destination loyalty. Journal of Travel Research, 39(1), 78-84.
  • Olcay, A., Karacıl, G. & Sürme, M. (2019). Hatırlanır turizm deneyimini etkileyen faktörlerin belirlenmesine yönelik bir araştirma. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 7(4), 2824-2838.
  • Oliver, R.L. (1999). Whence consumer loyalty? Journal of Marketing, 63, 33-44.
  • Özdemir, G. (2007). Destinasyon yönetimi ve pazarlama temelleri İzmir için bir destinasyon model önerisi. Doktora Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • Özdemir, Ş. & Yaman, F. (2007). Hedonik alişverişin cinsiyete göre farklilaşmasi üzerine bir araştirma. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İİBF Dergisi, 2(2), 81-91.
  • Özoğul, T. & Özel, Ç.H. (2015). Destinasyonlara yönelik tüketici temelli marka denkliği algilarinin ölçümü: Eskişehir örneği. International Journal of Alanya Faculty of Business, 7(3), 137-151.
  • Patwardhan, V., Ribeiro, M.A., Payini, V., Woosnam, K.M., Mallya, J. & Gopalakrishnan, P. (2020). Visitors’ place attachment and destination loyalty: Examining the roles of emotional solidarity and perceived safety. Journal of Travel Research, 59(1), 3-21.
  • Petrick, J.F. (2004). Are loyal visitors desired visitors? Tourism Management, 25(4), 463-470.
  • Prayag, G. (2008). Image, satisfaction and loyalty – The case of Cape Town. Anatolia, 19(2), 205-224.
  • Prayag, G. (2012). Senior travelers’ motivations and future behavioral intentions: The case of nice. Journal of Travel & Tourism Marketing, 29(7), 665-681.
  • Paliçko, E. (2020). Bir deneyim olarak edebiyat. Akademik Dil ve Edebiyat Dergisi, 4(1), 116-130.
  • Pearson, P. (1970). Relationships between global and specified measures of novelty seeking. Journal of Consulting and Clinical Psychology, 34(2), 199– 204.
  • Pine I.I. BJ & Gilmore J. H. (1998). Welcome to the experience economy. Harvard Business Review, 76(4), 97-105.
  • Pine I.I. BJ & Gilmore J. H. (1999). İş hayati bir tiyatro ve de her şirket bir sahne. Levent Cinemre (Çeviren) Boyner Holding Yayınları, İstanbul.
  • Pine I.I. BJ & Gilmore J. H. (2013). The experience economy: Past, present and future. Handbook on the Experience Economy içinde, 21-44.
  • Rauyruen, P. & Miller, K.E. (2007). Relationship quality as a predictor of b2b customer loyalty. Journal of Business Research, 60(1), 21-31.
  • Ritchie, J.R.B. & Hudson, S. (2009). Understanding and meeting the challenges of consumer/tourist experience research. International Journal of Tourism Research, 11, 111-126.
  • Salvador, M. & Maalej, M.E.E. (2020). L’expérience touristique mémorable: une approche par le produit alimentaire emblématique d’une région. Management Avenir, (2), 61-84.
  • Saruhan, Ş.C. & Özdemir, A. (2016). Bilim, felsefe ve metodoloji. 4. Baskı. Beta Yayıncılık, İstanbul.
  • Skavronskaya, L., Scott, N., Moyle, B. & Kralj, A. (2019). Novelty and the tourism experience. Current Issues in Tourism.
  • Sharma, P. & Nayak, J.K. (2019). Understanding memorable tourism experiences as the determinants of tourists’ behaviour. International Journal of Tourism Research, 21(4), 504-518.
  • Stamboulis, Y. & Skayannis, P. (2003). Innovation strategies and technology for experience-based tourism. Tourism Management, 24(1), 35-43.
  • Sterchele, D. (2020). Memorable tourism experiences and their consequences: An interaction ritual (IR) theory approach. Annals of Tourism Research, 81, 102847.
  • Sthapit, E. (2013). Tourists Perceptions of Memorable Experiences: Testing the memorable tourism experience scale (MTEs) among tourists to rovaniemi. Yüksek Lisans Tezi. Lapland Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Finlandiya.
  • Sthapit, E. Coudounaris, D.N. & Björk, P. (2019). Extending the memorable tourism experience construct: an investigation of memories of local food experiences. Scandinavian Journal of Hospitality and Tourism, 19(4-5), 333-353.
  • Snepenger, D., Murphy, L., Snepenger, M. & Anderson, W. (2004). Normative meanings of experiences for a spectrum of tourism places. Journal of Travel Research, 43(2), 108-117.
  • Sun, X., Chi, C. G. Q. & Xu, H. (2013). Developing destination loyalty: The case of hainan island. Annals of Tourism Research, 43, 547-577.
  • Şengül, S. (2016). Yöresel mutfak tercihlerindeki motivasyon unsurlarinin destinasyonu tekrar tercih etme ve başkalarina önerme üzerine etkisi. Doktora Tezi, Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm İşletmeciliği Anabilim Dalı, Sakarya.
  • Şensoy, N. (2012). Konut yerleşimlerinde dış mekân kullanımlarının sosyal etkileşim yönünde incelenmesi: TOKİ Atakent Sitesi örneği (ANKARA). Yüksek Lisans Tezi. Düzce Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Peyzaj Mimarlığı Anabilim Dalı, Düzce.
  • Thoo, P. Y., Johari, S., Ismail, M. H. & Yee, L. L. (2019). Understanding the role of memorable tourism experiences in loyalty at giant panda conservation centre, Zoo Negara Malaysia. International Journal of Recent Technology and Engineering, 7, 63-68
  • Turpcu, E. (2017). Hizmet kalitesi ve seyahat engelleri algisi ile müşteri memnuniyeti ve destinasyon sadakati algisi arasindaki ilişkinin ekoturizm yöresinde incelenmesi: Uzungöl’ü ziyaret eden yabanci turistler üzerine bir uygulama. Doktora Tezi. Atatürk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Anabilim Dalı, Erzurum.
  • Tuna, S. (2018). Tüketicilerin destinasyon seçimini etkileyen faktörlerin araştirilmasi. Yüksek Lisans Tezi. Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, Aydın.
  • Tung, V., &Ritchie, J. (2011). Exploring the essence of memorable tourism experience. Annals of Tourism Research, 38(4), 1367–1386.
  • Ucay, R. (2020). Etkileşimli teknolojiler bağlaminda beden mekân deneyimi. Yüksek Lisans Tezi. İstanbul Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Mimarlık Anabilim Dalı, Mimari Tasarım Programı, İstanbul.
  • Uslu, A. (2017). Müşteri-çalişan uyumunun müşteri memnuniyeti ve davranişsal niyetine etkisi: Fethiye’deki konaklama işletmelerinde bir araştirma. İşletme Araştırmaları Dergisi, 9(2), 197-211.
  • Ülker Demirel, E. (2020). Yabancı turistlerin unutulmaz turizm deneyimleri üzerine netnografik bir araştirma: Gelibolu Yarımadası örneği. Trakya Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 9(1), 67-90.
  • Ünal, A. & Bayar, S.B. (2020). Destinasyonlara ilişkin hatirlanabilir deneyimlerin turistlerin tekrar seyahat niyetlerine etkileri: Side örneği. Uluslararası Türk Dünyası Turizm Araştırmaları Dergisi, 5(1), 1-13.
  • Ünlüönen, K., Tayfun, A. ve Kılıçlar, A. (2011). Turizm ekonomisi. Nobel Yayıncılık. 3. Basım.
  • Vada, S., Prentice, C. & Hsiao, A. (2019). The influence of tourism experience and well-being on place attachment. Journal of Retailing and Consumer Services, 47, 322-330.
  • Vahidli, A. (2020). Deneyimsel pazarlamanin tüketicilerin deneyimsel memnuniyeti ve tavsiye etme niyetine etkisi: Samsun Golf Kulübü örneği. Yüksek Lisans Tezi. On Dokuz Mayıs Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, Samsun.
  • Veenhoven, R. (2003). Hedonism and happiness. Journal of Happiness Studies, 4(4), 437-457.
  • Wang, C. (2016). University students travel motivation, memorable tourism experience and destination loyalty for spring break vacation. Yüksek Lisans Tezi. Auburn University, Nutrion and Food Science, ABD.
  • Wang, C.Y., & Hsu, M. K. (2010). The relationships of destination image, satisfaction and behavioral intentions: An integrated model. Journal of Travel & Tourism Marketing, 27(8), 829-843.
  • Wei, C., Zhao, W., Zhang, C. & Huang, K. (2019). Psychological factors affecting memorable tourism experiences. Asia Pacific Journal Tourism Research, 24(7), 619-632.
  • Wilson, E. & Harris, C. (2006). Meaning travel: Women, independet travel and the search for self and meaning. Turizam: Međunarodni Znanstveno-Stručni Časopis, 54(2), 161-172.
  • Yılmazdoğan, O.C. (2017). Destinasyon aidiyetinin öncüllerinin destinasyon sadakatine etkisi. Doktora Tezi, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir.
  • Yoon, Y. & Uysal, M. (2005). An examination of the effects of motivation and satisfaction on destination loyalty: A structural model. Tourism Management, 26(1), 45-56.
  • Yu, L. & Goulden, M. (2006). A comparative analysis of international tourist satisfaction in mongolia. Tourism Management, 27(6), 1331-1342.
  • Yu, C.P., Chang, W.C. & Ramanpong, J. (2019). Assessing visitors’ memorable tourism experiences (MTEs) in forest recreation destination: A case study in Xitou Nature education area. Forests, 10(8), 636.
  • Zatori, A., Smith, M.K. & Puczko L. (2018). Experience involvement, memorability and authenticity: The Service provider’s effect on tourist experience. Tourism Management, 67, 111-126.
  • Zhang, H., Wu, Y. & Buhalis, D. (2018). A Model of perceived image, memorable tourism experiences and revisit intention. Journal of Destination Marketing & Management, 8, 326-336.
  • Zhong, Y.Y.S., Busser, J. & Baloglu, S. (2017). A model of memorable tourism experience: The effects on satisfaction, affective commitment, and storytelling. Tourism Analysis, 22(2), 201-217.
  • Zeithalm, V.A., Berry, L.L. & Parasuraman, A. (1996). The behavioral consequences of service quality. Journal of Marketing, 60(2), 31-46.
Toplam 118 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Turizm (Diğer)
Bölüm İçindekiler
Yazarlar

Özgen Göçmen 0000-0002-0199-0697

Yayımlanma Tarihi 31 Temmuz 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 3 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Göçmen, Ö. (2022). Unutulmaz turizm deneyiminin destinasyon sadakatine etkisi: Bursa üzerine bir araştırma. Journal of Tourism Research Institute, 3(1), 1-27.