Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Kapadokya Kadın Kooperatifleri Restoranlarına Tüketici Gözünden Bir Bakış: Tripadvisor Örneği

Yıl 2024, Cilt: 5 Sayı: 2, 75 - 89

Öz

Kapadokya Bölgesi, tarihi ve kültürel zenginlikleriyle Türkiye'nin önde gelen turizm destinasyonlarından biridir. Bölgenin gastronomik potansiyeli, yerel lezzetlerin turistler için önemli bir çekim noktası olmasını sağlamaktadır. Özellikle kadın kooperatifleri, yerel mutfak kültürünün korunmasında ve turizmle entegre edilmesinde kritik bir rol oynamaktadır. Bu yüzden çalışma, Kapadokya Bölgesi’nde kadın kooperatifleri tarafından işletilen restoranlara ilişkin tüketici yorumlarının analizine odaklanmaktadır. Çalışma kapsamında Kapadokya Bölgesi’nde Tripadvisor platformunda restoran işletmesi olarak yer alan kadın kooperatiflerine yönelik yapılan toplam 333 çevrimiçi yorum nitel araştırma yöntemlerinden içerik analizi ile incelenmiştir. Araştırma bulguları sonucunda altı ana tema (yemek lezzeti, ürün çeşitliliği, temizlik ve hijyen, fiyat, hizmet ve kadın girişimciliğine destek) ve iki alt tema (olumlu ve olumsuz) belirlemiştir. Kapadokya Bölgesi’nde kadın kooperatifleri tarafından işletilen restoranlara yönelik tüketici yorumlarının analizine dayanan bu çalışma, gastronomi turizmine katkı sağlayan yerel girişimlerin önemini ortaya koymaktadır. Bulgular, turistlerin yerel yemeklerin özgünlüğü ve kalitesinden memnuniyet duyduklarını, ancak hizmet gecikmeleri, hijyen eksiklikleri ve fiyat-performans sorunlarının memnuniyetsizliğe yol açtığını göstermektedir. Bu doğrultuda, kadın kooperatiflerinin sundukları geleneksel lezzetlerle bölgenin gastronomi turizmine önemli bir katkı sağladığı, ancak hizmet kalitesini iyileştirerek bu katkıyı daha da güçlendirebilecekleri sonucuna varılmıştır. Çalışma kadın kooperatiflerinin turizm sektöründeki etkilerini güçlendirmek için hizmet kalitesini iyileştirmeye yönelik öneriler sunmaktadır.

Kaynakça

  • Abbaskhah, R., Aghaeizadeh, E., & Hesam, M. (2021). Study of women’s cooperative-based employment of deteriorated fabric of rasht with an emphasis on the creative city of gastronomy. Sustainable City, 4(2), 125-145.
  • Adar, A. Ş., Dedeoğlu, S., & Kurtuluş, G. (2023). Türkiye’de kadın kooperatifleri: mevcut durum analizi, kadın güçlenmesi ve istihdam yaratma potansiyeli. Çalışma ve Toplum, 2(77), 1174-1208.
  • Akmese, K. A., Akmese, H., Ates, A., Cihangir, I. S., Keles, H., & Keles, A. (2024). The significance of women’s cooperatives in promoting the sustainability of local gastronomic products: The case of Bor women’s agricultural development cooperative. Environment and Social Psychology, 9(4).
  • Anthopouloua, T., & Koutsoub, S. (2010). Local agri-food products of women's cooperatives. the'feminine side'of quality (Greece). 9 th European IFSA Symposium, 4-7 July 2010, Vienna (Austria).
  • Bastida Domínguez, M., Pinto, L. H., Olveira Blanco, A., & Cancelo Márquez, M. T. (2020). Female entrepreneurship: can cooperatives contribute to overcoming the gender gap? A Spanish first step to equality. Sustainability, 12, 2478
  • Bayram, M. (2017). Tüketicilerin İstanbul restoranlarına yönelik algıları: memnuniyetlerini etkileyen unsurların değerlendirilmesi. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 5(4), 142-154.
  • Brogan, G. S., & Dooley, K. E. (2024). Weaving together social capital to empower women artisan entrepreneurs. International Journal of Gender and Entrepreneurship, 16(1), 69-88.
  • Choe, J. Y. J., & Kim, S. S. (2019). Development and validation of a multidimensional tourist’s local food consumption value (TLFCV) scale. International Journal of Hospitality Management, 77, 245-259.
  • Cihangir, İ. S., Akmese, H., & Akmeşe, K. A. (2023). Yöresel gastronomik ürünlerin gastronomi turizmine kazandırılması sürecinde kadın kooperatiflerinin tutumları: Denee Kadın Kooparetifi üyeleri üzerine bir araştırma. Necmettin Erbakan Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Dergisi, 5(2), 205-225.
  • Coşar, Y. (2017). Somut olmayan kültürel mirasın korunmasında kadın emeğinin rolü. Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi, 17(38), 115-138.
  • Çolakoğlu, N. K., & Ulema, Ş. (2021). En iyiler sosyal medyayı nasıl kullanıyor: İnstagram örneği. Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 5(2), 877-891.
  • Dizdar, A., (2022). Yerel İşletmelerin ve Yöresel Mutfakların Gastronomi Turizmine Etkileri: Giresun Örneği, İstanbul Topkapı Üniversitesi Lisans Üstü Eğitim Enstitüsü Gastronomi ve Mutfak Sanatları Anabilim Dalı Gastronomi ve Mutfak Sanatları Bilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • Duguid, F., Durutaş, G. & Wodzicki, M. (2015). Türkıye’de Kadın Kooperatifleri’nin Mevcut Durumu. The World Bank, https://www.aile.gov.tr/KSGM/PDF/Turkiyede_Kooperatifcilik_Kadin.pdf, Erişim Tarihi:10.10.2024.
  • Erol, G., Örgün, E., & Keskin, E. (2019). Sosyal medyada restoran i·majı: Kapadokya örneği. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 7(4), 3290-3302.
  • Gök, H. S. (2023). Tourism as a means of empowering women in sustainable development: the case of women's cooperatives. In Women’s Empowerment Within the Tourism Industry (pp. 91-101). IGI Global.
  • Gümrük ve Ticaret Bakanlığı, Kooperatifçilik Genel Müdürlüğü, (2012). Kooperatifçilik Ve Kadın Kooperatifleri. https://ticaret.gov.tr/data/5d4c0eed13b876180c773fbb/Kooperatif%C3%A7ilik%20ve%20Kad%C4%B1n%20Kooperatifleri%20Kitap%C3%A7%C4%B1k%2018.12.2012.pdf, Erişim Tarihi: 10.10.2024.
  • Hapsari, N. R., & Soeditianingrum, N. (2018). Cultural factors on female entrepreneurship: A literature review. In E3S Web of Conferences (Vol. 73, p. 11018). EDP Sciences.
  • İpar, M. S., Babaç, E., & Kök, A. (2020). Yeşil nesil restoranlara yönelik müşteri yorumlarının içerik analizi ile değerlendirilmesi. Journal of Gastronomy Hospitality and Travel, 3(2), 260-269.
  • KEİG, (2015). Türkiye’de Kadın Kooperatifleşmesi: Eğilimler ve İdeal Tipler. KEİG Yayınları Dizisi: Araştırma Raporu.
  • Kilinç, U. (2020). Çevrim içi restoran deneyimi yorumlarının karma yöntem ile analizi: Burdur restoranları örneği. Turizm Akademik Dergisi, 7(1), 65-82.
  • Kutay, T. (2022). Kırsal kalkınmada kadın kooperatiflerinin önemi: Türkiye özelinde bir değerlendirme. Politik Ekonomik Kuram, 6(1), 119-150.
  • Li, H., Ye, Q., & Law, R. (2013). Determinants of customer satisfaction in the hotel industry: An application of online review analysis. Asia Pacific journal of tourism research, 18(7), 784-802.
  • Morgan, M. S., & Winkler, R. L. (2020). The third shift? Gender and empowerment in a women’s ecotourism cooperative. Rural Sociology, 85(1), 137-164.
  • Ruiz, S. R., & Guzman-Parra, V. F. (2023). Analyzing gastronomic image by the content analysis of online reviews: An application to the gastronomy of Málaga (Spain). International Journal of Gastronomy and Food Science, 31, 100658.
  • Schuckert, M., Liu, X., & Law, R. (2015). Hospitality and tourism online reviews: Recent trends and future directions. Journal of Travel & Tourism Marketing, 32(5), 608-621.
  • Şahin Perçin, N., & Yiğit, S. (2020). Tripadvisor da yer alan yiyecek ve içecek işletmeleri hakkındaki e-şikâyetlerin değerlendirilmesi: Kapadokya bölgesi örneği. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 2020, 8 (4), 2985-3001.
  • Şahin, S. Z. (2021). Çevrimiçi müşteri yorumları: Tripadvisor’da Çorum restoranları üzerine inceleme. Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 5(1), 610-622.
  • T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı (t.y.), Kapadokya, Erişim Linki (https://tanitma.ktb.gov.tr/TR-22783/kapadokya.html), Erişim Tarihi: 17.09.2024.
  • Ünal, A. (2023). Çevrim içi yemek sipariş sitelerindeki restoran yorumları üzerine bir çalışma. Journal of Tourism & Gastronomy Studies, 11(2), 817-831.
  • Williamson, L. M., Parkes, A., Wight, D., Petticrew, M., & Hart, G. J. (2009). Limits to modern contraceptive use among young women in developing countries: a systematic review of qualitative research. Reproductive health, 6, 1-12.
  • Yarış, A., Çakar, K., & Aykol, Ş. (2019). A qualitative analysis of gastronomy tourism strategy and action plan. Turizm Akademik Dergisi, 6(2), 289-298.
  • Yönet Eren, F. (2023). Gastronomi, kültürel miras ve turizm entegrasyonu: Kapadokya Bölgesi üzerine bir inceleme. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisi, 13(İhtisaslaşma), 151-166.
  • Kambur, E. & Yıldırım, T. (2023). From traditional to smart human resources management. International Journal of Manpower, 44(3), 422-452. https://doi.org/10.1108/IJM-10-2021-0622
  • Kaya, E. & Kaya, M. C. (2023). The role of contingency theory for tourist destinations management. Tourist Destination, 1(1), 25-32. https://doi.org/10.5281/zenodo.10251165
  • Kaya, M. C. & Yıldızhan, F. (2022). Mavi Yolculuk ve Dijital Dönüşüm. A. Ünal (Ed.), Turizm Destinasyonları Araştırmaları I. Paradigma Akademi.
  • Kaya, M. C., Batman, O. & Türkay, O. (2021). Otel İşletmelerinde Rekabet Üstünlüğü Sağlayan Kritik Başarı Faktörleri: Trabzon İlindeki 4 ve 5 yıldızlı oteller üzerine bir araştırma. Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 5(1), 346-364. https://doi.org/10.26677/TR1010.2021.668
  • Kayran, S. C. (2021). Dijital Dönüşüm ve Seyahat Konaklama İşletmeleri. A. Ülkü (Ed.), Dijital Dönüşüm ve Turizm. Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Law, R., Buhalis, D. & Çobanoğlu, C. (2014). Progress on information and communication technologies in hospitality and tourism. Information and communication in hospitality and tourism, 5(26), 727-750. https://doi.org/10.1108/IJCHM-08-2013-0367
  • Li, Y., Hu, C., Huang, C. & Duan, L. (2017). The concept of smart tourism in the context of tourism information services. Tourism Management, 58, 293-300. https://doi.org/10.1016/j.tourman.2016.03.014
  • Nankervis, A. R. & Cameron, R. (2023). Capabilities and competencies for digitised human resource management: perspectives from Australian HR professionals. Asia Pacific Journal of Human Resources, 61(1), 232-252. https://doi.org/10.1111/1744-7941.12354
  • Özdemir, E. & Akpınar, A. T. (2002). Konaklama İşletmelerinde İnsan Kaynakları Yönetimi Çerçevesinde Alanya’daki Otel ve Tatil Köylerinde İnsan Kaynakları Profili. Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (3), 85-105.
  • Pelit, E. & Ak, S. (2018). İnsan Kaynakları Yönetimi İşlevi Olarak Personel Bulma, Seçme Ve Personeli İşe Yerleştirme İle İlgili Sorunlar: Turizm İşletmeleri Örneğinde Teorik Bir İnceleme. İstanbul Aydın Üniversitesi Dergisi, 10(2), 39-74. https://doi.org/10.17932/IAU.IAUD.m.13091352.2018.2/38.39-74
  • Pelit, E. & Çetin, A. (2020). Turizm İşletmelerinde İnsan Kaynakları Yönetimi İşlevi Olarak İnsan Kaynakları Planlaması ve Sorunlar Üzerine Bir Değerlendirme. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, 9(2), 1268-1287. https://doi.org/ 10.33206/mjss.546642
  • Ruël, H., Bondarouk, T. & Looise, J. K. (2004). E-HRM: Innovation or Irritation. An Explorative Empirical Study in Five Large Companies on Web-based HRM. Management Revue, 15(3), 364-380. https://doi.org/10.5771/0935-9915-2004-3-364
  • Saatçioğlu, K. & Yıldırım, A. (2022). İnsan Kaynakları Yönetimi Fonksiyonlarından Eğitim ve Geliştirme Uygulamalarının Çalışan Performansına Etkileri: Tekstil ve Hazır Giyim Sektöründe Bir Araştırma. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 27(2), 123-141.
  • Senarathne, A. N., Hewage, A., Wijekoon, J. L., & Hettiarachchie, K. (2020). Smart Human Resource Management System to Maximize Productivity. Proceedings - 2020 International Computer Symposium, ICS 2020, 479–484. https://doi.org/10.1109/ICS51289.2020.00100
  • Setianingrum, H. W., Bisri, B., Widyastuti, T., & Fitra, S. (2023). Virtual realitytechnologies in a dynamic change of human resources management. Journal of Management Science, 6(4), 673-678. https://doi.org/10.35335/jmas.v6i4.332
  • Sivathanu, B. & Pillai, R. (2018), "Smart HR 4.0 – how industry 4.0 is disrupting HR", Human Resource Management International Digest, 26(4), 7-11. https://doi.org/10.1108/HRMID-04-2018-0059
  • Temizkan, R. (2016). İnsan Kaynakları Planlaması. M. Tuna (Ed). İnsan Kaynakları Yönetimi, 104-154. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Ülkü, A. & Göktaş, L. S. (2021). Dijital Dönüşüm ve Turizm. A. Ülkü (Ed). Dijital Dönüşüm ve Turizm, 51-70. Ankara: Nobel Bilimsel Yayınları.
  • Ünal, A. (2002). İşletmelerde İnsan Kaynaklarının Önemi, İnsan Kaynakları İşlevleri ve İnsan Kaynakları Yönetimi Sisteminde Ücretleme. Kamu-İş Dergisi, 7(1).
  • Zavyalova, E., Sokolov, D., Kucherov, D. & Lisovskaya, A. (2022). The Digitalization of Human Resource Management: Present and Future. Foresight and STI Governance, 16(2), 42–51. https://doi.org/10.17323/2500-2597.2022.2.42.51

A Consumer Perspective on Cappadocia Women's Cooperatives Restaurants: The Case of Tripadvisor

Yıl 2024, Cilt: 5 Sayı: 2, 75 - 89

Öz

Cappadocia Region is one of the leading tourism destinations in Turkey with its historical and cultural richness. The gastronomic potential of the region makes local flavors an important attraction for tourists. Women's cooperatives, in particular, play a critical role in preserving local culinary culture and integrating it with tourism. Therefore, this study focuses on analyzing consumer reviews of restaurants run by women's cooperatives in the Cappadocia Region. Within the scope of the study, a total of 333 online reviews of women's cooperatives operating as restaurants on the Tripadvisor platform in the Cappadocia Region were analyzed using content analysis, one of the qualitative research methods. As a result of the research findings, six main themes (food taste, product variety, cleanliness and hygiene, price, service and support for women's entrepreneurship) and two sub-themes (positive and negative) were identified. This study, based on the analysis of consumer reviews for restaurants operated by women’s cooperatives in the Cappadocia region, highlights the significance of local enterprises that contribute to gastronomic tourism. Findings indicate that tourists appreciate the authenticity and quality of local dishes; however, delays in service, hygiene issues, and price-performance imbalances lead to dissatisfaction. In this context, women’s cooperatives play a vital role in enhancing the region's gastronomic tourism with their traditional flavors, though improving service quality could further strengthen this contribution. The study offers recommendations for improving service quality to strengthen the impact of women's cooperatives in the tourism sector.

Kaynakça

  • Abbaskhah, R., Aghaeizadeh, E., & Hesam, M. (2021). Study of women’s cooperative-based employment of deteriorated fabric of rasht with an emphasis on the creative city of gastronomy. Sustainable City, 4(2), 125-145.
  • Adar, A. Ş., Dedeoğlu, S., & Kurtuluş, G. (2023). Türkiye’de kadın kooperatifleri: mevcut durum analizi, kadın güçlenmesi ve istihdam yaratma potansiyeli. Çalışma ve Toplum, 2(77), 1174-1208.
  • Akmese, K. A., Akmese, H., Ates, A., Cihangir, I. S., Keles, H., & Keles, A. (2024). The significance of women’s cooperatives in promoting the sustainability of local gastronomic products: The case of Bor women’s agricultural development cooperative. Environment and Social Psychology, 9(4).
  • Anthopouloua, T., & Koutsoub, S. (2010). Local agri-food products of women's cooperatives. the'feminine side'of quality (Greece). 9 th European IFSA Symposium, 4-7 July 2010, Vienna (Austria).
  • Bastida Domínguez, M., Pinto, L. H., Olveira Blanco, A., & Cancelo Márquez, M. T. (2020). Female entrepreneurship: can cooperatives contribute to overcoming the gender gap? A Spanish first step to equality. Sustainability, 12, 2478
  • Bayram, M. (2017). Tüketicilerin İstanbul restoranlarına yönelik algıları: memnuniyetlerini etkileyen unsurların değerlendirilmesi. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 5(4), 142-154.
  • Brogan, G. S., & Dooley, K. E. (2024). Weaving together social capital to empower women artisan entrepreneurs. International Journal of Gender and Entrepreneurship, 16(1), 69-88.
  • Choe, J. Y. J., & Kim, S. S. (2019). Development and validation of a multidimensional tourist’s local food consumption value (TLFCV) scale. International Journal of Hospitality Management, 77, 245-259.
  • Cihangir, İ. S., Akmese, H., & Akmeşe, K. A. (2023). Yöresel gastronomik ürünlerin gastronomi turizmine kazandırılması sürecinde kadın kooperatiflerinin tutumları: Denee Kadın Kooparetifi üyeleri üzerine bir araştırma. Necmettin Erbakan Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Dergisi, 5(2), 205-225.
  • Coşar, Y. (2017). Somut olmayan kültürel mirasın korunmasında kadın emeğinin rolü. Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi, 17(38), 115-138.
  • Çolakoğlu, N. K., & Ulema, Ş. (2021). En iyiler sosyal medyayı nasıl kullanıyor: İnstagram örneği. Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 5(2), 877-891.
  • Dizdar, A., (2022). Yerel İşletmelerin ve Yöresel Mutfakların Gastronomi Turizmine Etkileri: Giresun Örneği, İstanbul Topkapı Üniversitesi Lisans Üstü Eğitim Enstitüsü Gastronomi ve Mutfak Sanatları Anabilim Dalı Gastronomi ve Mutfak Sanatları Bilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • Duguid, F., Durutaş, G. & Wodzicki, M. (2015). Türkıye’de Kadın Kooperatifleri’nin Mevcut Durumu. The World Bank, https://www.aile.gov.tr/KSGM/PDF/Turkiyede_Kooperatifcilik_Kadin.pdf, Erişim Tarihi:10.10.2024.
  • Erol, G., Örgün, E., & Keskin, E. (2019). Sosyal medyada restoran i·majı: Kapadokya örneği. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 7(4), 3290-3302.
  • Gök, H. S. (2023). Tourism as a means of empowering women in sustainable development: the case of women's cooperatives. In Women’s Empowerment Within the Tourism Industry (pp. 91-101). IGI Global.
  • Gümrük ve Ticaret Bakanlığı, Kooperatifçilik Genel Müdürlüğü, (2012). Kooperatifçilik Ve Kadın Kooperatifleri. https://ticaret.gov.tr/data/5d4c0eed13b876180c773fbb/Kooperatif%C3%A7ilik%20ve%20Kad%C4%B1n%20Kooperatifleri%20Kitap%C3%A7%C4%B1k%2018.12.2012.pdf, Erişim Tarihi: 10.10.2024.
  • Hapsari, N. R., & Soeditianingrum, N. (2018). Cultural factors on female entrepreneurship: A literature review. In E3S Web of Conferences (Vol. 73, p. 11018). EDP Sciences.
  • İpar, M. S., Babaç, E., & Kök, A. (2020). Yeşil nesil restoranlara yönelik müşteri yorumlarının içerik analizi ile değerlendirilmesi. Journal of Gastronomy Hospitality and Travel, 3(2), 260-269.
  • KEİG, (2015). Türkiye’de Kadın Kooperatifleşmesi: Eğilimler ve İdeal Tipler. KEİG Yayınları Dizisi: Araştırma Raporu.
  • Kilinç, U. (2020). Çevrim içi restoran deneyimi yorumlarının karma yöntem ile analizi: Burdur restoranları örneği. Turizm Akademik Dergisi, 7(1), 65-82.
  • Kutay, T. (2022). Kırsal kalkınmada kadın kooperatiflerinin önemi: Türkiye özelinde bir değerlendirme. Politik Ekonomik Kuram, 6(1), 119-150.
  • Li, H., Ye, Q., & Law, R. (2013). Determinants of customer satisfaction in the hotel industry: An application of online review analysis. Asia Pacific journal of tourism research, 18(7), 784-802.
  • Morgan, M. S., & Winkler, R. L. (2020). The third shift? Gender and empowerment in a women’s ecotourism cooperative. Rural Sociology, 85(1), 137-164.
  • Ruiz, S. R., & Guzman-Parra, V. F. (2023). Analyzing gastronomic image by the content analysis of online reviews: An application to the gastronomy of Málaga (Spain). International Journal of Gastronomy and Food Science, 31, 100658.
  • Schuckert, M., Liu, X., & Law, R. (2015). Hospitality and tourism online reviews: Recent trends and future directions. Journal of Travel & Tourism Marketing, 32(5), 608-621.
  • Şahin Perçin, N., & Yiğit, S. (2020). Tripadvisor da yer alan yiyecek ve içecek işletmeleri hakkındaki e-şikâyetlerin değerlendirilmesi: Kapadokya bölgesi örneği. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 2020, 8 (4), 2985-3001.
  • Şahin, S. Z. (2021). Çevrimiçi müşteri yorumları: Tripadvisor’da Çorum restoranları üzerine inceleme. Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 5(1), 610-622.
  • T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı (t.y.), Kapadokya, Erişim Linki (https://tanitma.ktb.gov.tr/TR-22783/kapadokya.html), Erişim Tarihi: 17.09.2024.
  • Ünal, A. (2023). Çevrim içi yemek sipariş sitelerindeki restoran yorumları üzerine bir çalışma. Journal of Tourism & Gastronomy Studies, 11(2), 817-831.
  • Williamson, L. M., Parkes, A., Wight, D., Petticrew, M., & Hart, G. J. (2009). Limits to modern contraceptive use among young women in developing countries: a systematic review of qualitative research. Reproductive health, 6, 1-12.
  • Yarış, A., Çakar, K., & Aykol, Ş. (2019). A qualitative analysis of gastronomy tourism strategy and action plan. Turizm Akademik Dergisi, 6(2), 289-298.
  • Yönet Eren, F. (2023). Gastronomi, kültürel miras ve turizm entegrasyonu: Kapadokya Bölgesi üzerine bir inceleme. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisi, 13(İhtisaslaşma), 151-166.
  • Kambur, E. & Yıldırım, T. (2023). From traditional to smart human resources management. International Journal of Manpower, 44(3), 422-452. https://doi.org/10.1108/IJM-10-2021-0622
  • Kaya, E. & Kaya, M. C. (2023). The role of contingency theory for tourist destinations management. Tourist Destination, 1(1), 25-32. https://doi.org/10.5281/zenodo.10251165
  • Kaya, M. C. & Yıldızhan, F. (2022). Mavi Yolculuk ve Dijital Dönüşüm. A. Ünal (Ed.), Turizm Destinasyonları Araştırmaları I. Paradigma Akademi.
  • Kaya, M. C., Batman, O. & Türkay, O. (2021). Otel İşletmelerinde Rekabet Üstünlüğü Sağlayan Kritik Başarı Faktörleri: Trabzon İlindeki 4 ve 5 yıldızlı oteller üzerine bir araştırma. Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 5(1), 346-364. https://doi.org/10.26677/TR1010.2021.668
  • Kayran, S. C. (2021). Dijital Dönüşüm ve Seyahat Konaklama İşletmeleri. A. Ülkü (Ed.), Dijital Dönüşüm ve Turizm. Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Law, R., Buhalis, D. & Çobanoğlu, C. (2014). Progress on information and communication technologies in hospitality and tourism. Information and communication in hospitality and tourism, 5(26), 727-750. https://doi.org/10.1108/IJCHM-08-2013-0367
  • Li, Y., Hu, C., Huang, C. & Duan, L. (2017). The concept of smart tourism in the context of tourism information services. Tourism Management, 58, 293-300. https://doi.org/10.1016/j.tourman.2016.03.014
  • Nankervis, A. R. & Cameron, R. (2023). Capabilities and competencies for digitised human resource management: perspectives from Australian HR professionals. Asia Pacific Journal of Human Resources, 61(1), 232-252. https://doi.org/10.1111/1744-7941.12354
  • Özdemir, E. & Akpınar, A. T. (2002). Konaklama İşletmelerinde İnsan Kaynakları Yönetimi Çerçevesinde Alanya’daki Otel ve Tatil Köylerinde İnsan Kaynakları Profili. Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (3), 85-105.
  • Pelit, E. & Ak, S. (2018). İnsan Kaynakları Yönetimi İşlevi Olarak Personel Bulma, Seçme Ve Personeli İşe Yerleştirme İle İlgili Sorunlar: Turizm İşletmeleri Örneğinde Teorik Bir İnceleme. İstanbul Aydın Üniversitesi Dergisi, 10(2), 39-74. https://doi.org/10.17932/IAU.IAUD.m.13091352.2018.2/38.39-74
  • Pelit, E. & Çetin, A. (2020). Turizm İşletmelerinde İnsan Kaynakları Yönetimi İşlevi Olarak İnsan Kaynakları Planlaması ve Sorunlar Üzerine Bir Değerlendirme. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, 9(2), 1268-1287. https://doi.org/ 10.33206/mjss.546642
  • Ruël, H., Bondarouk, T. & Looise, J. K. (2004). E-HRM: Innovation or Irritation. An Explorative Empirical Study in Five Large Companies on Web-based HRM. Management Revue, 15(3), 364-380. https://doi.org/10.5771/0935-9915-2004-3-364
  • Saatçioğlu, K. & Yıldırım, A. (2022). İnsan Kaynakları Yönetimi Fonksiyonlarından Eğitim ve Geliştirme Uygulamalarının Çalışan Performansına Etkileri: Tekstil ve Hazır Giyim Sektöründe Bir Araştırma. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 27(2), 123-141.
  • Senarathne, A. N., Hewage, A., Wijekoon, J. L., & Hettiarachchie, K. (2020). Smart Human Resource Management System to Maximize Productivity. Proceedings - 2020 International Computer Symposium, ICS 2020, 479–484. https://doi.org/10.1109/ICS51289.2020.00100
  • Setianingrum, H. W., Bisri, B., Widyastuti, T., & Fitra, S. (2023). Virtual realitytechnologies in a dynamic change of human resources management. Journal of Management Science, 6(4), 673-678. https://doi.org/10.35335/jmas.v6i4.332
  • Sivathanu, B. & Pillai, R. (2018), "Smart HR 4.0 – how industry 4.0 is disrupting HR", Human Resource Management International Digest, 26(4), 7-11. https://doi.org/10.1108/HRMID-04-2018-0059
  • Temizkan, R. (2016). İnsan Kaynakları Planlaması. M. Tuna (Ed). İnsan Kaynakları Yönetimi, 104-154. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Ülkü, A. & Göktaş, L. S. (2021). Dijital Dönüşüm ve Turizm. A. Ülkü (Ed). Dijital Dönüşüm ve Turizm, 51-70. Ankara: Nobel Bilimsel Yayınları.
  • Ünal, A. (2002). İşletmelerde İnsan Kaynaklarının Önemi, İnsan Kaynakları İşlevleri ve İnsan Kaynakları Yönetimi Sisteminde Ücretleme. Kamu-İş Dergisi, 7(1).
  • Zavyalova, E., Sokolov, D., Kucherov, D. & Lisovskaya, A. (2022). The Digitalization of Human Resource Management: Present and Future. Foresight and STI Governance, 16(2), 42–51. https://doi.org/10.17323/2500-2597.2022.2.42.51
Toplam 52 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Gastronomi
Bölüm İçindekiler
Yazarlar

Firdevs Yönet Eren 0000-0001-8912-0786

Erken Görünüm Tarihi 11 Kasım 2024
Yayımlanma Tarihi
Gönderilme Tarihi 10 Ekim 2024
Kabul Tarihi 6 Kasım 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 5 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Yönet Eren, F. (2024). Kapadokya Kadın Kooperatifleri Restoranlarına Tüketici Gözünden Bir Bakış: Tripadvisor Örneği. Journal of Tourism Research Institute, 5(2), 75-89.