Birkaç geçmiş on yıl boyunca, tarihin basit bir anlatım şekliyle objektifliğinin şüpheli olduğunu vurgulamaya devam eden özellikle post-modernist bilim insanları tarafından tarih disiplinine doğrudan saldırılar vardır. Bu yazarlar tarihi, bizim geçmiş anlayışımızı kolaylaştıran ve ifade eden insan yapısı olarak tefsir ederler. Buna rağmen, ilk olarak insan toplumları içindeki gelişimler üzerine tarih asil aileler ve onların etrafındaki soylular için soylu bir disiplin olarak tasarlanmış ana bir sütundur. Ne yazık ki, modern toplumda kariyer seçimini etkileyen derinden sağlamlaştırılmış kapitalist sistem tarafından doldurulan toplumun dinamikleri içindeki dönüşümleri tehdit eden en düşük disiplin noktasını 21. yüzyıl kayıt altına alıyor. Sonuç olarak, tarih seçmeli bir konu olarak uluslararası çalışmalar ve diplomasi gibi yüksek gelir kapasitesine sahip olacağı algılanan diğer disiplinlerin bir tamamlayıcısı gibi aşağı bir mevkiye indirildi. Bu çalışma tarihin akademik disiplinini canlandırıcı bir ileri yol önererek ve böyle bir çöküşün sebeplerini açıklayarak Amerika ve Nijerya’daki çalışmaların çöküş analizini elde etmek için bir çalışma yapacak.
During the past few decades, there has been attacks directed towards the discipline of history especially from postmodernist scholars who continue to emphasize that history is simply a form of narrative with questionable objectivity. These writers construe history as human construct that signifies and facilitates our understanding of the past. Throughout the development in human societies, History was a fundamental pillar and was once conceived as a noble discipline reserved only for the Royal families and the Nobles surrounding them. However, the 21st century is recording one of the lowest points for the discipline which has increasingly come under threat from the transformations in the dynamics of the society fuelled by a deeply entrenched capitalist system that influences the choice of careers in modern day society. Consequently, History has been relegated to a selective subject as a complement to other disciplines that are perceived to have higher income capacities such as international studies and diplomacy. This paper therefore, attempts to examine the study of History as an academic discipline in the United States and Nigeria by identifying the causes for such diminishing popularity of History as an academic discipline.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 14 Aralık 2019 |
Gönderilme Tarihi | 8 Temmuz 2019 |
Kabul Tarihi | 6 Eylül 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |
Journal of Universal History Studies © 2018 by Sabit Dokuyan is licensed under CC BY-NC-SA 4.0