Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Türkiye’de Otellerin Çevrimiçi Pazarlamasında Kullanılan Bulut Tabanlı Güncel Yazılım Hizmetleri

Yıl 2021, , 51 - 68, 28.02.2021
https://doi.org/10.19168/jyasar.801080

Öz

Oteller, karmaşık süreçlerde hızlı, verimli ve güvenli bir şekilde stratejiler oluşturarak bilgilerini yaymak ve rakiplerine üstünlük sağlamak için yeni teknolojilere ihtiyaç duymaktadırlar. Bulut tabanlı yazılım servisleri bu teknolojilerin uygulandığı geniş çaplı teknolojik alanlardandır. Bulut tabanlı yazılımlar sayesinde otellerin işlerini yapma biçimleri önemli bir biçimde etkilenmiştir ve bu etkinin artarak gelişmeye devam ettiği görülmektedir. Bu araştırmanın amacı, otel işletmelerine pazarlama faaliyetlerinde sunulan bulut tabanlı güncel yazılım servislerinin neler olduğunu tespit etmek ve bu konuda literatüre katkı sağlamaktır. Araştırma kapsamında Türkiye turizm sektöründe her yıl düzenlenmekte olan Kalite Yönetimi Ödülleri (Quality Management Awards) çerçevesinde 2019 yılında ödül alan ve otellere online pazarlama konusunda bulut yazılım hizmeti sağlayan firmalar araştırma örneklemi olarak seçilerek ilgili firmaların web sitelerinde içerik analizi yapılmıştır. Yapılan içerik analizi çerçevesinde otellere online pazarlama konusunda bulut tabanlı sunulan hizmetlerin amaç ve kapsam yönünden beş ayrı kategoride on dokuz hizmet boyutuyla sağlanarak verildiği tespit edilmiştir. İlgili hizmetlere ilişkin bilgiler araştırmanın bulgular bölümünde sunulmaktadır.

Kaynakça

  • Ateş, A., & Yurtlu, M. (2019). Online Kanal Yöneticisiyle Otel Oda Fiyatlandırmada Verim Yönetimi. Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi, 16(2), 207-228.
  • Baltacı, A. (2018). Nitel Araştırmalarda Örnekleme Yöntemleri ve Örnek Hacmi Sorunsalı Üzerine Kavramsal Bir İnceleme. Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(1), 231-274.
  • Bayram, M., & Yaylı, A. (2009). Otel Web Sitelerinin İçerik Analizi Yöntemiyle Değerlendirilmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 2(1), 347-379.
  • Berg, B. L., & Lune, H. (2019). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. EĞİTİM YAYINEVİ.
  • Beşkese, A. (2001). Ulusal Kalite Ödülü İçin Alternatif Bir Model Önerisi. Fen Bilimleri Enstitüsü Doktora Tezi. İstanbul: İstanbul Teknik Üniversitesi.
  • Ciğer, A., & Kınay, B. (2018). Bağımsız Denetim Firmalarının Bulut Bilişim Uygulamalarını Benimseme Düzeylerine Yönelik Nitel Bir Araştırma: Antalya İli Örneği. Muhasebe Bilim Dünyası Dergisi, 20(3), 629-649.
  • Corredor, P., & Goni, S. (2010). Quality awards and performance: is there a relationship? The TQM Journal, 22(5), 529-538.
  • Culture and Tourism Ministry. (2019, 09 30). Tourism Statistics. [Online]. Available at https://yigm.ktb.gov.tr/Eklenti/67862,turizmistatistikleri2019-306112019pdf.pdf?0 Accessed 10 January 2020
  • Elektra. (2020a, 01 28). Rate Manager. Elektra. [Online]. Available at http://test.elektraweb.com/en/pmsgroup/rate-manager/
  • Elektra. (2020b, 01 27). Call Center Satış Crm Entegrasyonu. Elektra Otel Yönetimi. [Online]. Available at https://www.elektraotel.com/tr/call-center-satis-crm-entegrasyonu/
  • Elektra. (2020c, 01 28). Sistem Entegrasyonları. Elektra. [Online]. Available at https://www.elektraotel.com/tr/sistem-entegrasyonlari/
  • Elektra. (2020d, 01 28). Elektra Web Nedir? Elektra. Available at https://www.elektraotel.com/tr/elektraweb-nedir/
  • Elektra. (2020e, 01 27). CRM Kiosk Yönetimi. Elektra Otel Programı. [Online]. Available at https://www.elektraotel.com/tr/crm-kiosk-yonetimi/
  • Elektra. (2020f, 01 27). Misafir Yorum Sitelerinin Entegrasyonu. Elektra Otel Programı. [Online]. Available at https://www.elektraotel.com/tr/misafir-yorum-sitelerinin-entegrasyonu/
  • Finans Gundem (2019, 05 25). Finans Gündem. [Online]. Available at https://www.finansgundem.com/haber/eski-fransa-cumhurbaskani-hollande-turkiyeyi-turizmde-ornek-gosterdi/1410260 Accessed 15 January 2020
  • Etro, F. (2009). The Economic Impact of Cloud Computing on Business Creation, Employment and Output in Europe An Application of The Endogenous Market Structures Approach to A GPT Innovation. Review of Business and Economics(2), 179-208.
  • GM Dergi (2019, 12 27). Qm Awards 2019. [Online]. Available at https://www.gmdergi.com/guncel/qm-awards-2019da-9-dalda-65-kategoride-odul-sahiplerine-kavustu/ Accessed 16 January 2020
  • Gökalp, E., & Eren, E. (2016). Akıllı Teknolojilerin Turizm ve Otelcilik Sektöründe Uygulanması. DOC Player. Available at https://docplayer.biz.tr/49038211-Akilli-teknolojilerin-turizm-ve-otelcilik-sektorunde-uygulanmasi.html Accessed 10 January 2020
  • Gulmez, M., Ajanovic, E., & Karayun, I. (2015). Cloud-Based Vs Desktop-Based Property Management Systems In Hotel. The Usv Annals Of Economics And Public Administration, 1(21), 160-168.
  • Hendricks, K., & Singhal, V. (1997). Does Implementing an Effective TQM Program Actually Improve Operating Performance? Empirical Evidence from Firms That Have Won Quality Awards. Management Science, 43(9), 1258-1273.
  • Hotel Runner. (2020a, 01 27). Kanal Yöneticisi. Hotel Runner. [Online]. Available at https://hotelrunner.com/tr/ozellikler/kanal-yoneticisi
  • Hotel Runner. (2020b, 01 27). Mobil Rezervasyon. Hotel Runner. [Online]. Available at https://hotelrunner.com/tr/ozellikler/mobil-rezervasyon
  • Hotel Runner. (2020c, 01 27). Analitik Raporlama. Hotel Runner. [Online]. Available at https://hotelrunner.com/tr/ozellikler/analitik-raporlama
  • Hotel Runner. (2020d, 01 28). Özel Uygulamalar API. Hotel Runner. [Online]. Available at https://hotelrunner.com/tr/ozellikler/ozel-uygulamalar-api
  • Hotel Runner. (2020e, 01 27). Online Ödemeler. Hotel Runner. [Online]. Available at https://hotelrunner.com/tr/ozellikler/online-odemeler
  • Imhanwa, S., Greenhill, A., & Owrak, A. (2015). Relevance of Cloud Computing: A Case for UK Small and Medium Sized Tourism Firms. Journal on Computing, 4(3), 7-12.
  • Karabay, B., & Ulaş, M. (2017). Büyük Veri İşlemede Yaygın Kullanılan Araçların Karşılaştırılması. 8th International Advanced Technologies Symposium (s. 1-18). Elazığ: Fırat University.
  • Knorr, E., & Gruman, G. (2008, 04). What Cloud Computing Really Means. Sky Solutions. Available at http://skysolutions.co.zw/docs/What_Cloud_Computing_Really_Means.pdf Accessed 7 January 2020
  • Marston, S., Li, Z., Bandyopadhyay, S., Zhang, J., & Ghalsasi, A. (2011). Cloud Computing – The Business Perspective. Decision Support Systems(51), 176-189.
  • Mell, P., & Grance, T. (2011). The NIST Definition of Cloud Computing. National Institute of Standards and Technology. Available at http://faculty.winthrop.edu/domanm/csci411/ Handouts/NIST.pdf Accessed 20 January 2020
  • Na, L., Xueyuan, W., & Yulian, X. (2016). Hotel Information Platform Design and Implementation Based on Cloud Computing. International Journal of Hybrid Information Technology, 9(3), 61-72.
  • Nadda, V., Chaudhary, H., & Arnott, I. (2020). Cloud Computing in Tourism. J. Santos , & Ó. Silva, Digital Marketing Strategies For Tourism, Hospitality and Airline Industries (s. 141-155). IGI Global.
  • Oliveira, T., Thomas, M., & Espadanal, M. (2014). Assessing The Determinants of Cloud Computing Adoption: Ananalysis of The Manufacturing and Services Sectors. Information&Management(51), 497-510.
  • Orka, Ö. T. (2017, 01 01). Bulut Bilişim Uygulamaları ve Büyük Veri Analizinin Özellikle Müşteri İlişkileri Yönetimi ve Pazarlama Stratejilerinin Belirlenmesindeki Etkileri. Yüksek Lisans Tezi, 8. TOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Pazowski, P., & Pastuszak, Z. (2013). Cloud Computing – A Case Study for The New Ideal of the Is/It Implementation, Management, Knowledge and Learning. Management, Knowledge and Learning International Conference, (s. 855-862). Zadar, Croatia.
  • QM Awards. (2019, 12 25). 2019 Ouality Management Awards. [Online]. Available at https://www.qmawards.com/tr/2019-basin-bulteni/ Accessed 30 December 2019
  • Ramkhelawan, S., Cadersaib, Z., & Gobin, B. (2015). Cloud Computing as an Alternative for on-Premise Software for Mauritian Hotels. Lecture Notes on Software Engineering, 3(2), 113-119.
  • Saçlı, Ç., & Yurtlu, M. (2019). Otellerin Rezervasyon Motorlarının Trip Advisor’daki Etkinliği: Hatay Örneği. Futourism Conference (s. 26-36). Mersin: Mersin Üniversitesi Yayınları.
  • Schneider, A. (2012). The Adaptation of Cloud Computing by the Hotel Industry. Digital Scholarship. Available at https://digitalscholarship.unlv.edu/cgi/viewcontent.cgi?article=2332&context= thesesdissertations Accessed 12 January 2020
  • Seyrek, İ. H. (2011). Bulut Bilişim: İşletmeler için Fırsatlar ve Zorluklar. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10(2), 701-713.
  • Tekin, Z. (2019). Otel İşletmelerindeki Web/Bulut Tabanlı Teknolojilere Dayalı Yönetim Sistemleri ve İşletme Başarısı İlişkisi. Uluslararası Yönetim ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 6(11), 130-137.
  • Turizm Gazetesi (2019, 11 29). QM Awards 2019. [Online]. Available at https://www.turizmgazetesi.com/news.aspx?Id=89220 Accessed 16 January 2020
  • Turizm Gunlugu (2019, 12 20). QM Awards 2019 Odulleri Kazananları. [Online]. Available at https://www.turizmgunlugu.com/2019/12/20/qm-awards-2019-odulleri-kazananlar/ Accessed 16 January 2020
  • Velte, T., Velte, A., & Elsenpeter, R. (2009). Cloud Computing Basics. 1st ed.: McGraw-Hill Osborne Media.
  • WebiusDigital. (2020a, 01 28). Web Sitesi Tasarımı. Webius Digital. [Online]. Available at https://www.webiusdigital.com/islerimiz/web-sitesi-tasarimi/ WebiusDigital. (2020b, 01 28). Dijital Prodüksiyon. Webius Dijital. [Online]. Available at https://www.webiusdigital.com/islerimiz/dijital-produksiyon/
  • WebiusDigital. (2020c, 01 27). Online Otel Rezervasyon Sistemleri. Webius Digital. [Online]. Available at https://www.webiusdigital.com/islerimiz/online-otel-rezervasyon-sistemleri/
  • WebiusDigital. (2020d, 01 27). Web Sitesi Seo Çalışması. Webius Digital. [Online]. Available at https://www.webiusdigital.com/islerimiz/web-sitesi-seo-calismasi/
  • WebiusDigital. (2020e, 01 28). Online Reklamcılık. Webius Digital. [Online]. Available at https://www.webiusdigital.com/islerimiz/online-reklamcilik/
  • WebiusDigital. (2020f, 01 28). Oteller İçin Yapay Zeka Uygulaması İcibot. Webius Digital. [Online]. Available at https://www.webiusdigital.com/oteller-icin-yapay-zeka-uygulamasi-icibot/
  • WebiusDigital. (2020g, 01 28). Online İtibar Yönetimi. Webius Digital. [Online]. Available at https://www.webiusdigital.com/islerimiz/online-itibar-yonetimi/
  • WebiusDigital. (2020h, 01 28). Sosyal Medya Yönetimi. Webius Digital. [Online]. Available at https://www.webiusdigital.com/islerimiz/sosyal-medya-yonetimi/
  • Yangui, S., Glitho, R. H., & Wette, C. (2016). Approaches to End-User Applications Portability in the Cloud: A Survey. Network and Service Management, 138-145.
  • Yurtlu, M. (2020, 01 06). Türk Otelcilik Sektörüne Yönelik Online Pazarlama Yazılımlarının Mevcut Durumlarının Belirlenmesi: Yazılım Şirketleri Üzerine Nitel Bir Araştırma. Yüksek Lisans Tezi. Hatay, İskenderun: İskenderun Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Yurtsever, A. E. (2019). Sosyal Medyanın Rekabet Aracı Olarak Kullanılması ve İşletmelerin Kullandıkları Bulut Bilişim Teknolojisinin E-Hizmet Kalitesine Sağladığı Yararlar. Osmaniye Korkut Ata Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 3(1), 1-22.

Current Cloud-Based Software Services Used in Online Marketing of Hotels in Turkey

Yıl 2021, , 51 - 68, 28.02.2021
https://doi.org/10.19168/jyasar.801080

Öz

Hotels need new technologies in order to spread their knowledge and establish superiority over their competitors by creating strategies in a fast, efficient, and secure manner in complex processes. Cloud-based software services are one of the major areas where these technologies are applied. Thanks to cloud-based software, the way hotels do their business has been significantly affected, and this effect continues to grow. The aim of this research is to identify the current cloud-based software services offered to hotel businesses in marketing activities and to contribute to the literature on this subject. Within the framework of the Quality Management Awards, which are held annually in the tourism sector in Turkiye, the companies that received awards in 2019 and provide cloud software services to hotels in online marketing were selected as research samples and content analysis was carried out on the websites of these companies. Based on the context of content analysis, it is found out that the cloud-based services offered to hotels in the field of online marketing are provided with nineteen service sizes in five different categories in terms of purpose and scope. Information about the types of services related to the detected categories are provided in the findings section of the research.

Kaynakça

  • Ateş, A., & Yurtlu, M. (2019). Online Kanal Yöneticisiyle Otel Oda Fiyatlandırmada Verim Yönetimi. Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi, 16(2), 207-228.
  • Baltacı, A. (2018). Nitel Araştırmalarda Örnekleme Yöntemleri ve Örnek Hacmi Sorunsalı Üzerine Kavramsal Bir İnceleme. Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(1), 231-274.
  • Bayram, M., & Yaylı, A. (2009). Otel Web Sitelerinin İçerik Analizi Yöntemiyle Değerlendirilmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 2(1), 347-379.
  • Berg, B. L., & Lune, H. (2019). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. EĞİTİM YAYINEVİ.
  • Beşkese, A. (2001). Ulusal Kalite Ödülü İçin Alternatif Bir Model Önerisi. Fen Bilimleri Enstitüsü Doktora Tezi. İstanbul: İstanbul Teknik Üniversitesi.
  • Ciğer, A., & Kınay, B. (2018). Bağımsız Denetim Firmalarının Bulut Bilişim Uygulamalarını Benimseme Düzeylerine Yönelik Nitel Bir Araştırma: Antalya İli Örneği. Muhasebe Bilim Dünyası Dergisi, 20(3), 629-649.
  • Corredor, P., & Goni, S. (2010). Quality awards and performance: is there a relationship? The TQM Journal, 22(5), 529-538.
  • Culture and Tourism Ministry. (2019, 09 30). Tourism Statistics. [Online]. Available at https://yigm.ktb.gov.tr/Eklenti/67862,turizmistatistikleri2019-306112019pdf.pdf?0 Accessed 10 January 2020
  • Elektra. (2020a, 01 28). Rate Manager. Elektra. [Online]. Available at http://test.elektraweb.com/en/pmsgroup/rate-manager/
  • Elektra. (2020b, 01 27). Call Center Satış Crm Entegrasyonu. Elektra Otel Yönetimi. [Online]. Available at https://www.elektraotel.com/tr/call-center-satis-crm-entegrasyonu/
  • Elektra. (2020c, 01 28). Sistem Entegrasyonları. Elektra. [Online]. Available at https://www.elektraotel.com/tr/sistem-entegrasyonlari/
  • Elektra. (2020d, 01 28). Elektra Web Nedir? Elektra. Available at https://www.elektraotel.com/tr/elektraweb-nedir/
  • Elektra. (2020e, 01 27). CRM Kiosk Yönetimi. Elektra Otel Programı. [Online]. Available at https://www.elektraotel.com/tr/crm-kiosk-yonetimi/
  • Elektra. (2020f, 01 27). Misafir Yorum Sitelerinin Entegrasyonu. Elektra Otel Programı. [Online]. Available at https://www.elektraotel.com/tr/misafir-yorum-sitelerinin-entegrasyonu/
  • Finans Gundem (2019, 05 25). Finans Gündem. [Online]. Available at https://www.finansgundem.com/haber/eski-fransa-cumhurbaskani-hollande-turkiyeyi-turizmde-ornek-gosterdi/1410260 Accessed 15 January 2020
  • Etro, F. (2009). The Economic Impact of Cloud Computing on Business Creation, Employment and Output in Europe An Application of The Endogenous Market Structures Approach to A GPT Innovation. Review of Business and Economics(2), 179-208.
  • GM Dergi (2019, 12 27). Qm Awards 2019. [Online]. Available at https://www.gmdergi.com/guncel/qm-awards-2019da-9-dalda-65-kategoride-odul-sahiplerine-kavustu/ Accessed 16 January 2020
  • Gökalp, E., & Eren, E. (2016). Akıllı Teknolojilerin Turizm ve Otelcilik Sektöründe Uygulanması. DOC Player. Available at https://docplayer.biz.tr/49038211-Akilli-teknolojilerin-turizm-ve-otelcilik-sektorunde-uygulanmasi.html Accessed 10 January 2020
  • Gulmez, M., Ajanovic, E., & Karayun, I. (2015). Cloud-Based Vs Desktop-Based Property Management Systems In Hotel. The Usv Annals Of Economics And Public Administration, 1(21), 160-168.
  • Hendricks, K., & Singhal, V. (1997). Does Implementing an Effective TQM Program Actually Improve Operating Performance? Empirical Evidence from Firms That Have Won Quality Awards. Management Science, 43(9), 1258-1273.
  • Hotel Runner. (2020a, 01 27). Kanal Yöneticisi. Hotel Runner. [Online]. Available at https://hotelrunner.com/tr/ozellikler/kanal-yoneticisi
  • Hotel Runner. (2020b, 01 27). Mobil Rezervasyon. Hotel Runner. [Online]. Available at https://hotelrunner.com/tr/ozellikler/mobil-rezervasyon
  • Hotel Runner. (2020c, 01 27). Analitik Raporlama. Hotel Runner. [Online]. Available at https://hotelrunner.com/tr/ozellikler/analitik-raporlama
  • Hotel Runner. (2020d, 01 28). Özel Uygulamalar API. Hotel Runner. [Online]. Available at https://hotelrunner.com/tr/ozellikler/ozel-uygulamalar-api
  • Hotel Runner. (2020e, 01 27). Online Ödemeler. Hotel Runner. [Online]. Available at https://hotelrunner.com/tr/ozellikler/online-odemeler
  • Imhanwa, S., Greenhill, A., & Owrak, A. (2015). Relevance of Cloud Computing: A Case for UK Small and Medium Sized Tourism Firms. Journal on Computing, 4(3), 7-12.
  • Karabay, B., & Ulaş, M. (2017). Büyük Veri İşlemede Yaygın Kullanılan Araçların Karşılaştırılması. 8th International Advanced Technologies Symposium (s. 1-18). Elazığ: Fırat University.
  • Knorr, E., & Gruman, G. (2008, 04). What Cloud Computing Really Means. Sky Solutions. Available at http://skysolutions.co.zw/docs/What_Cloud_Computing_Really_Means.pdf Accessed 7 January 2020
  • Marston, S., Li, Z., Bandyopadhyay, S., Zhang, J., & Ghalsasi, A. (2011). Cloud Computing – The Business Perspective. Decision Support Systems(51), 176-189.
  • Mell, P., & Grance, T. (2011). The NIST Definition of Cloud Computing. National Institute of Standards and Technology. Available at http://faculty.winthrop.edu/domanm/csci411/ Handouts/NIST.pdf Accessed 20 January 2020
  • Na, L., Xueyuan, W., & Yulian, X. (2016). Hotel Information Platform Design and Implementation Based on Cloud Computing. International Journal of Hybrid Information Technology, 9(3), 61-72.
  • Nadda, V., Chaudhary, H., & Arnott, I. (2020). Cloud Computing in Tourism. J. Santos , & Ó. Silva, Digital Marketing Strategies For Tourism, Hospitality and Airline Industries (s. 141-155). IGI Global.
  • Oliveira, T., Thomas, M., & Espadanal, M. (2014). Assessing The Determinants of Cloud Computing Adoption: Ananalysis of The Manufacturing and Services Sectors. Information&Management(51), 497-510.
  • Orka, Ö. T. (2017, 01 01). Bulut Bilişim Uygulamaları ve Büyük Veri Analizinin Özellikle Müşteri İlişkileri Yönetimi ve Pazarlama Stratejilerinin Belirlenmesindeki Etkileri. Yüksek Lisans Tezi, 8. TOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Pazowski, P., & Pastuszak, Z. (2013). Cloud Computing – A Case Study for The New Ideal of the Is/It Implementation, Management, Knowledge and Learning. Management, Knowledge and Learning International Conference, (s. 855-862). Zadar, Croatia.
  • QM Awards. (2019, 12 25). 2019 Ouality Management Awards. [Online]. Available at https://www.qmawards.com/tr/2019-basin-bulteni/ Accessed 30 December 2019
  • Ramkhelawan, S., Cadersaib, Z., & Gobin, B. (2015). Cloud Computing as an Alternative for on-Premise Software for Mauritian Hotels. Lecture Notes on Software Engineering, 3(2), 113-119.
  • Saçlı, Ç., & Yurtlu, M. (2019). Otellerin Rezervasyon Motorlarının Trip Advisor’daki Etkinliği: Hatay Örneği. Futourism Conference (s. 26-36). Mersin: Mersin Üniversitesi Yayınları.
  • Schneider, A. (2012). The Adaptation of Cloud Computing by the Hotel Industry. Digital Scholarship. Available at https://digitalscholarship.unlv.edu/cgi/viewcontent.cgi?article=2332&context= thesesdissertations Accessed 12 January 2020
  • Seyrek, İ. H. (2011). Bulut Bilişim: İşletmeler için Fırsatlar ve Zorluklar. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10(2), 701-713.
  • Tekin, Z. (2019). Otel İşletmelerindeki Web/Bulut Tabanlı Teknolojilere Dayalı Yönetim Sistemleri ve İşletme Başarısı İlişkisi. Uluslararası Yönetim ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 6(11), 130-137.
  • Turizm Gazetesi (2019, 11 29). QM Awards 2019. [Online]. Available at https://www.turizmgazetesi.com/news.aspx?Id=89220 Accessed 16 January 2020
  • Turizm Gunlugu (2019, 12 20). QM Awards 2019 Odulleri Kazananları. [Online]. Available at https://www.turizmgunlugu.com/2019/12/20/qm-awards-2019-odulleri-kazananlar/ Accessed 16 January 2020
  • Velte, T., Velte, A., & Elsenpeter, R. (2009). Cloud Computing Basics. 1st ed.: McGraw-Hill Osborne Media.
  • WebiusDigital. (2020a, 01 28). Web Sitesi Tasarımı. Webius Digital. [Online]. Available at https://www.webiusdigital.com/islerimiz/web-sitesi-tasarimi/ WebiusDigital. (2020b, 01 28). Dijital Prodüksiyon. Webius Dijital. [Online]. Available at https://www.webiusdigital.com/islerimiz/dijital-produksiyon/
  • WebiusDigital. (2020c, 01 27). Online Otel Rezervasyon Sistemleri. Webius Digital. [Online]. Available at https://www.webiusdigital.com/islerimiz/online-otel-rezervasyon-sistemleri/
  • WebiusDigital. (2020d, 01 27). Web Sitesi Seo Çalışması. Webius Digital. [Online]. Available at https://www.webiusdigital.com/islerimiz/web-sitesi-seo-calismasi/
  • WebiusDigital. (2020e, 01 28). Online Reklamcılık. Webius Digital. [Online]. Available at https://www.webiusdigital.com/islerimiz/online-reklamcilik/
  • WebiusDigital. (2020f, 01 28). Oteller İçin Yapay Zeka Uygulaması İcibot. Webius Digital. [Online]. Available at https://www.webiusdigital.com/oteller-icin-yapay-zeka-uygulamasi-icibot/
  • WebiusDigital. (2020g, 01 28). Online İtibar Yönetimi. Webius Digital. [Online]. Available at https://www.webiusdigital.com/islerimiz/online-itibar-yonetimi/
  • WebiusDigital. (2020h, 01 28). Sosyal Medya Yönetimi. Webius Digital. [Online]. Available at https://www.webiusdigital.com/islerimiz/sosyal-medya-yonetimi/
  • Yangui, S., Glitho, R. H., & Wette, C. (2016). Approaches to End-User Applications Portability in the Cloud: A Survey. Network and Service Management, 138-145.
  • Yurtlu, M. (2020, 01 06). Türk Otelcilik Sektörüne Yönelik Online Pazarlama Yazılımlarının Mevcut Durumlarının Belirlenmesi: Yazılım Şirketleri Üzerine Nitel Bir Araştırma. Yüksek Lisans Tezi. Hatay, İskenderun: İskenderun Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Yurtsever, A. E. (2019). Sosyal Medyanın Rekabet Aracı Olarak Kullanılması ve İşletmelerin Kullandıkları Bulut Bilişim Teknolojisinin E-Hizmet Kalitesine Sağladığı Yararlar. Osmaniye Korkut Ata Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 3(1), 1-22.
Toplam 54 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Murat Yurtlu 0000-0002-0947-8401

Yayımlanma Tarihi 28 Şubat 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021

Kaynak Göster

APA Yurtlu, M. (2021). Current Cloud-Based Software Services Used in Online Marketing of Hotels in Turkey. Yaşar Üniversitesi E-Dergisi, 16, 51-68. https://doi.org/10.19168/jyasar.801080
AMA Yurtlu M. Current Cloud-Based Software Services Used in Online Marketing of Hotels in Turkey. Yaşar Üniversitesi E-Dergisi. Şubat 2021;16:51-68. doi:10.19168/jyasar.801080
Chicago Yurtlu, Murat. “Current Cloud-Based Software Services Used in Online Marketing of Hotels in Turkey”. Yaşar Üniversitesi E-Dergisi 16, Şubat (Şubat 2021): 51-68. https://doi.org/10.19168/jyasar.801080.
EndNote Yurtlu M (01 Şubat 2021) Current Cloud-Based Software Services Used in Online Marketing of Hotels in Turkey. Yaşar Üniversitesi E-Dergisi 16 51–68.
IEEE M. Yurtlu, “Current Cloud-Based Software Services Used in Online Marketing of Hotels in Turkey”, Yaşar Üniversitesi E-Dergisi, c. 16, ss. 51–68, 2021, doi: 10.19168/jyasar.801080.
ISNAD Yurtlu, Murat. “Current Cloud-Based Software Services Used in Online Marketing of Hotels in Turkey”. Yaşar Üniversitesi E-Dergisi 16 (Şubat 2021), 51-68. https://doi.org/10.19168/jyasar.801080.
JAMA Yurtlu M. Current Cloud-Based Software Services Used in Online Marketing of Hotels in Turkey. Yaşar Üniversitesi E-Dergisi. 2021;16:51–68.
MLA Yurtlu, Murat. “Current Cloud-Based Software Services Used in Online Marketing of Hotels in Turkey”. Yaşar Üniversitesi E-Dergisi, c. 16, 2021, ss. 51-68, doi:10.19168/jyasar.801080.
Vancouver Yurtlu M. Current Cloud-Based Software Services Used in Online Marketing of Hotels in Turkey. Yaşar Üniversitesi E-Dergisi. 2021;16:51-68.