BibTex RIS Kaynak Göster

THE CHANGING DIMENSIONS OF PUBLIC RELATIONS: THE RELATIONSHIP BETWEEN BRAND MANAGEMENT AND PUBLIC RELATIONS

Yıl 2008, Cilt: 3 Sayı: 11, 1487 - 1507, 01.06.2008

Öz

Kaynakça

  • Aktan, C.(2003) Değişim Çağında Yönetim, İstanbul: Sistem Yayıncılık.
  • Aktuğlu Karpat I. (2004) Marka Yönetimi: Güçlü ve Başarılı Markalar İçin Temel İlkeler, İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Aslanoğlu R. A. (1998) Kent, Kimlik ve Küreselleşme, Bursa:Asa Kitabevi.
  • Baş, T. (2003), 6 Sigma, No: 5, İstanbul: Kalite Ofisi Yayınları.
  • Becerikli, S.Y., (2003) “Pazarlama Amaçlı Halkla İlişkiler (MPR)”, İş, Güç, Endüstri İlişkileri ve İnsan Kaynakları Dergisi, 4(2). http://www.isgucdergi.org/index.php?p=arc_view&ex=53&inc=arc&cilt=4&sayi=2&year=20 02
  • Bronn, P. S. (2007). “Relationship Outcomes as Determinants of Reputation”. Corporate Communications: An International Journal, 12 (4)., 376-393.
  • Broon, P.S.-Olson, E.(1999) “Mapping the Strategic Thinking of Public Relations Managers in a Crisis Situation: An Illustrative Example Using Conjoint Analysis”, Public Relations Review, Vol:25, Number:3.
  • Çoroglu, C. (2002) Modern İşletmelerde Pazarlama ve Satış Yönetimi, İstanbul: Alfa Yayınları.
  • Cutlip, S. M. - Center, E.H.- Broom, G.M.(1985) Effective Public Relations, 6th Edition, New Jersey: Prentıce Hall Inc.
  • Dereli T.-Baykasoğlu A.-Halis M.-Okkıran Ş. (2007) “Markaların Efendisi: Marka İsmi“.(Ed. Dereli T.-Baykasoğlu A.) Toplam Marka Yönetimi, İstanbul:Hayat Yayınları.
  • Hammer, M.- Champy, J.(1997) Çev. Sinem Gül, Değişim Mühendisliği, 4. Baskı, İstanbul: Sabah Yayınları.
  • Kocabaş, F.- Elden, M. (1999) Marketing PR, Ankara: Mediacat Yayınları.
  • Koseoğlu, O. (2006) “Bilgi İletişim Teknolojilerinin Pazarlamaya Etkisi”, Bilgi İletişim Teknolojileri ve Yansımaları, (Ed. Beril Akıncı Vural), İstanbul: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kotha, S.,- Rajgopal, S. - Rindova, V. (2001). ’’Reputation Building and Performance: An Empirical Analysis of the Top-50 Pure Internet Firms”. European Management Journal, 19(6), 571-586.
  • Kotler, P. (1996) Marketing Management, New Jersey: Prentice Hall.
  • Moon, M. -Millison D. (2003) Ateşten Markalar, (Ren: Ş. Tanju Kalkay), İstanbul: MediaCat.
  • Murray, K.,- White, J. (2005). “CEO’s View on Reputation Management”. Journal of Communication Management. Vol.9 (4), 348-358.
  • Odabaşı, Y. - Oyman, M. (2002) Pazarlama İletişimi Yönetimi, İstanbul: MediaCat Kitapları.
  • Peltekoğlu, F. (1998) Halkla İlişkiler Nedir, İstanbul: Beta Yayınları.
  • Pira, A. (2000) Değişim, Kesişim, İletişim: Halkla İlişkiler Süreci Açısından Bir Değerlendirme, İzmir: Üniversiteliler Ofset.
  • Pira, A. (2005) Halkla İlişkiler İçin Okumalar, İstanbul:Dönence,.
  • Raisinfhani, M.S. - Ette, H.-Pierce,.-Cannon, G.-Prathima, D.(2005), “Six Sigma: Concept, Tools and Applications”, IndustrialManagement&Data Systems, Volume:105, No:4.
  • Regester M. - Larkin J.(2002) Risk Issues and Crisis Management; A Case Book of Best Practice, Kogan Page, USA.
  • Richardson, B.(1999) Crisis Management and Management Strategy Time to Loop the Loop? Sheffield Business School, UK.
  • Ries, A. - Ries L. (2004) Marka Yaratmanın 22 Kuralı, Ren: Atakan Özdemir İstanbul: MediaCat.
  • Tutar, H. (2000) Küreselleşme Sürecinde İşletme Yönetimi, İstanbul:Hayat Yayınları,.
  • Uztuğ, F. (2003) Markan Kadar Konuş: Marka İletişimi Stratejileri, İstanbul: MediaCat
  • Yeniçeri, Ö.-, İnce, M. (2005) Bilgi Yönetim Stratejileri ve Girişimcilik, İstanbul: IQ Kültür Sanat Yayıncılık.
  • ---, ---, “İletişim Performansı ile Rekabet”http://www.orsa.com.tr, 2005.
  • ---, ---, www.prcentral.com/About/repman.html, 2005.

THE CHANGING DIMENSIONS OF PUBLIC RELATIONS: THE RELATIONSHIP BETWEEN BRAND MANAGEMENT AND PUBLIC RELATIONS

Yıl 2008, Cilt: 3 Sayı: 11, 1487 - 1507, 01.06.2008

Öz

The changes in the dimensions of public relations, due to the globalization effect on the business enterprises, are remarkable. In this manner, the relationship of public relations with re-engineering, total quality management, six sigma approach, event management, crisis management, reputation management, knowledge management and customer relationship management is evaluated in this study. Moreover, after establishing these interactions, the relationship between public relations and brand management will be evaluated as well

Kaynakça

  • Aktan, C.(2003) Değişim Çağında Yönetim, İstanbul: Sistem Yayıncılık.
  • Aktuğlu Karpat I. (2004) Marka Yönetimi: Güçlü ve Başarılı Markalar İçin Temel İlkeler, İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Aslanoğlu R. A. (1998) Kent, Kimlik ve Küreselleşme, Bursa:Asa Kitabevi.
  • Baş, T. (2003), 6 Sigma, No: 5, İstanbul: Kalite Ofisi Yayınları.
  • Becerikli, S.Y., (2003) “Pazarlama Amaçlı Halkla İlişkiler (MPR)”, İş, Güç, Endüstri İlişkileri ve İnsan Kaynakları Dergisi, 4(2). http://www.isgucdergi.org/index.php?p=arc_view&ex=53&inc=arc&cilt=4&sayi=2&year=20 02
  • Bronn, P. S. (2007). “Relationship Outcomes as Determinants of Reputation”. Corporate Communications: An International Journal, 12 (4)., 376-393.
  • Broon, P.S.-Olson, E.(1999) “Mapping the Strategic Thinking of Public Relations Managers in a Crisis Situation: An Illustrative Example Using Conjoint Analysis”, Public Relations Review, Vol:25, Number:3.
  • Çoroglu, C. (2002) Modern İşletmelerde Pazarlama ve Satış Yönetimi, İstanbul: Alfa Yayınları.
  • Cutlip, S. M. - Center, E.H.- Broom, G.M.(1985) Effective Public Relations, 6th Edition, New Jersey: Prentıce Hall Inc.
  • Dereli T.-Baykasoğlu A.-Halis M.-Okkıran Ş. (2007) “Markaların Efendisi: Marka İsmi“.(Ed. Dereli T.-Baykasoğlu A.) Toplam Marka Yönetimi, İstanbul:Hayat Yayınları.
  • Hammer, M.- Champy, J.(1997) Çev. Sinem Gül, Değişim Mühendisliği, 4. Baskı, İstanbul: Sabah Yayınları.
  • Kocabaş, F.- Elden, M. (1999) Marketing PR, Ankara: Mediacat Yayınları.
  • Koseoğlu, O. (2006) “Bilgi İletişim Teknolojilerinin Pazarlamaya Etkisi”, Bilgi İletişim Teknolojileri ve Yansımaları, (Ed. Beril Akıncı Vural), İstanbul: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kotha, S.,- Rajgopal, S. - Rindova, V. (2001). ’’Reputation Building and Performance: An Empirical Analysis of the Top-50 Pure Internet Firms”. European Management Journal, 19(6), 571-586.
  • Kotler, P. (1996) Marketing Management, New Jersey: Prentice Hall.
  • Moon, M. -Millison D. (2003) Ateşten Markalar, (Ren: Ş. Tanju Kalkay), İstanbul: MediaCat.
  • Murray, K.,- White, J. (2005). “CEO’s View on Reputation Management”. Journal of Communication Management. Vol.9 (4), 348-358.
  • Odabaşı, Y. - Oyman, M. (2002) Pazarlama İletişimi Yönetimi, İstanbul: MediaCat Kitapları.
  • Peltekoğlu, F. (1998) Halkla İlişkiler Nedir, İstanbul: Beta Yayınları.
  • Pira, A. (2000) Değişim, Kesişim, İletişim: Halkla İlişkiler Süreci Açısından Bir Değerlendirme, İzmir: Üniversiteliler Ofset.
  • Pira, A. (2005) Halkla İlişkiler İçin Okumalar, İstanbul:Dönence,.
  • Raisinfhani, M.S. - Ette, H.-Pierce,.-Cannon, G.-Prathima, D.(2005), “Six Sigma: Concept, Tools and Applications”, IndustrialManagement&Data Systems, Volume:105, No:4.
  • Regester M. - Larkin J.(2002) Risk Issues and Crisis Management; A Case Book of Best Practice, Kogan Page, USA.
  • Richardson, B.(1999) Crisis Management and Management Strategy Time to Loop the Loop? Sheffield Business School, UK.
  • Ries, A. - Ries L. (2004) Marka Yaratmanın 22 Kuralı, Ren: Atakan Özdemir İstanbul: MediaCat.
  • Tutar, H. (2000) Küreselleşme Sürecinde İşletme Yönetimi, İstanbul:Hayat Yayınları,.
  • Uztuğ, F. (2003) Markan Kadar Konuş: Marka İletişimi Stratejileri, İstanbul: MediaCat
  • Yeniçeri, Ö.-, İnce, M. (2005) Bilgi Yönetim Stratejileri ve Girişimcilik, İstanbul: IQ Kültür Sanat Yayıncılık.
  • ---, ---, “İletişim Performansı ile Rekabet”http://www.orsa.com.tr, 2005.
  • ---, ---, www.prcentral.com/About/repman.html, 2005.
Toplam 30 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

E. Pelin Baytekin Mine Yeniçeri Alemdar Köker Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2008
Yayımlandığı Sayı Yıl 2008 Cilt: 3 Sayı: 11

Kaynak Göster

APA Köker, E. P. B. M. Y. A. . (2008). THE CHANGING DIMENSIONS OF PUBLIC RELATIONS: THE RELATIONSHIP BETWEEN BRAND MANAGEMENT AND PUBLIC RELATIONS. Yaşar Üniversitesi E-Dergisi, 3(11), 1487-1507. https://doi.org/10.19168/jyu.79702
AMA Köker EPBMYA. THE CHANGING DIMENSIONS OF PUBLIC RELATIONS: THE RELATIONSHIP BETWEEN BRAND MANAGEMENT AND PUBLIC RELATIONS. Yaşar Üniversitesi E-Dergisi. Haziran 2008;3(11):1487-1507. doi:10.19168/jyu.79702
Chicago Köker, E. Pelin Baytekin Mine Yeniçeri Alemdar. “THE CHANGING DIMENSIONS OF PUBLIC RELATIONS: THE RELATIONSHIP BETWEEN BRAND MANAGEMENT AND PUBLIC RELATIONS”. Yaşar Üniversitesi E-Dergisi 3, sy. 11 (Haziran 2008): 1487-1507. https://doi.org/10.19168/jyu.79702.
EndNote Köker EPBMYA (01 Haziran 2008) THE CHANGING DIMENSIONS OF PUBLIC RELATIONS: THE RELATIONSHIP BETWEEN BRAND MANAGEMENT AND PUBLIC RELATIONS. Yaşar Üniversitesi E-Dergisi 3 11 1487–1507.
IEEE E. P. B. M. Y. A. . Köker, “THE CHANGING DIMENSIONS OF PUBLIC RELATIONS: THE RELATIONSHIP BETWEEN BRAND MANAGEMENT AND PUBLIC RELATIONS”, Yaşar Üniversitesi E-Dergisi, c. 3, sy. 11, ss. 1487–1507, 2008, doi: 10.19168/jyu.79702.
ISNAD Köker, E. Pelin Baytekin Mine Yeniçeri Alemdar. “THE CHANGING DIMENSIONS OF PUBLIC RELATIONS: THE RELATIONSHIP BETWEEN BRAND MANAGEMENT AND PUBLIC RELATIONS”. Yaşar Üniversitesi E-Dergisi 3/11 (Haziran 2008), 1487-1507. https://doi.org/10.19168/jyu.79702.
JAMA Köker EPBMYA. THE CHANGING DIMENSIONS OF PUBLIC RELATIONS: THE RELATIONSHIP BETWEEN BRAND MANAGEMENT AND PUBLIC RELATIONS. Yaşar Üniversitesi E-Dergisi. 2008;3:1487–1507.
MLA Köker, E. Pelin Baytekin Mine Yeniçeri Alemdar. “THE CHANGING DIMENSIONS OF PUBLIC RELATIONS: THE RELATIONSHIP BETWEEN BRAND MANAGEMENT AND PUBLIC RELATIONS”. Yaşar Üniversitesi E-Dergisi, c. 3, sy. 11, 2008, ss. 1487-0, doi:10.19168/jyu.79702.
Vancouver Köker EPBMYA. THE CHANGING DIMENSIONS OF PUBLIC RELATIONS: THE RELATIONSHIP BETWEEN BRAND MANAGEMENT AND PUBLIC RELATIONS. Yaşar Üniversitesi E-Dergisi. 2008;3(11):1487-50.