BibTex RIS Kaynak Göster

SOSYAL SORUMLULUK KAMPANYALARI İLE ÇOCUKLARIN BİLİNÇLENDİRİLMESİ VE EĞİTİMİ TÜRKİYE'DEN BİR UYGULAMA ÖRNEĞİ: AYGAZ a€˜DİKKATLİ ÇOCUK' KAZALARA KARŞI BİLİNÇLENDİRME KAMPANYASI

Yıl 2009, Cilt: 4 Sayı: 13, 1997 - 2015, 01.06.2009

Öz

Kaynakça

  • ARGÜDEN, Y. (2002), Kurumsal Sosyal Sorumluluk. 3. Baskı. İstanbul: ARGE Danışmanlık Yayınları.
  • ARGÜDEN, Y. (2004), Geleceği Şekillendirmek Yaşam Kalitesi İçin Stratejik Düşünmek. İstanbul: Rota Yayınları.
  • AYDEDE, C. (2007), Yükselen Trend Kurumsal Sosyal Sorumluluk. İstanbul:MediaCat Yayınları.
  • GÖKSEL, B. A. YURDAKUL, B. N. (2002), Halkla İlişkilerde Temel Bilgiler, Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yayın No:15, İzmir: Ege Üniversitesi Basımevi.
  • JONES, L. T. C. (2005), “Corporate Social Responsibility –Bottom Line Issue or Public Relations Exercise?”. İnvesting İn Corporate Social Responsibility, John Hancock (ed.), UK: Kogan Page.
  • KOTLER, P., LEE, N. (2006), Kurumsal Sosyal Sorumluluk. İstanbul: MediaCat Yayınları.
  • LANTOS, G. P. (2001), “The Boundaries of Strategic Corporate Social Responsibility”, Journal of Consumer Marketing, 18(7):595-630.
  • MOİR, L., (2001), “What Do We Mean By Corporate Social Responsibility?”, Corporate Governance., 1(2):16-22.
  • ÖZÜPEK, M. N. (2005), Kurum İmajı ve Sosyal Sorumluluk, Konya: Tablet Kitabevi
  • PİRA, A., (2005), Halkla İlişkiler İçin Okumalar, İstanbul: Dönence.
  • PRINGLE, H. THOMPSON, M. (2001), Brand Sprint: How Cause Related Marketing Builds Brands, London: Wiley.
  • SCARBOROUGH, N. M. (1996), Buisiness Gaining the Competitive Edge, Presbyterian College.
  • ŞEN A., KALELİ N. (15.12.2007), “Bilgi Toplumu İşletmelerinde Sosyal Sorumluluk”, www.bilgiyonetimi.org/cm/pages/mkl_gos.php?nt=428.
  • URAL, G. E. (2006), Stratejik Halkla İlişkiler Uygulamaları. İstanbul:Birsen Yayınevi.
  • ÜSTÜNEL, B. (1994), Ekonominin Temelleri. 6. Baskı. İstanbul:Alfa Yayınları.
  • --,---, (1994). Council of Economic Priorities, Shopping for a Better World : The Quick and Easy Guide to All Your Socially Responsible Shopping. New York: Council of Economic Priorities.
  • --,---, (14.03.2007). “What İs Corporate Social Responsibility?”, www.corporate- responsibility.com.au/about/corporate_social_responsibility/what_is_csr.asp.
  • --,---, (23.05.2002). “CRM:Baring Your Corporate Soul”. www.cavill.com.au./CRMinAction/media5.html
  • -,---, (05.12.2007). www.kurumsalsosyal.com.

SOSYAL SORUMLULUK KAMPANYALARI İLE ÇOCUKLARIN BİLİNÇLENDİRİLMESİ VE EĞİTİMİ TÜRKİYE'DEN BİR UYGULAMA ÖRNEĞİ: AYGAZ a€˜DİKKATLİ ÇOCUK' KAZALARA KARŞI BİLİNÇLENDİRME KAMPANYASI

Yıl 2009, Cilt: 4 Sayı: 13, 1997 - 2015, 01.06.2009

Öz

Küreselleşmenin yoğun olarak yaşandığı günümüzde işletmeler, sadece ekonomik ve
teknik boyutları ile mal ve hizmet üreten değil, aynı zamanda topluma ve çevreye duyarlı
olma misyonundan hareketle sosyal sorumluluk kampanyalarına yönelmiş birer organizasyon
olma özellikleri ile pazar ortamında tutunmaya çalışmaktadırlar.
Kurumsal sosyal sorumluluk çerçevesinde çeşitli sosyal sorumluluk kampanyaları ile
toplumu eğitme bilinci çerçevesinde hareket eden kurumlardan biri de Türkiye’nin önemli
topluluklarından biri olan Koç Topluluğu'nun enerji sektöründe faaliyet gösteren şirketi olan
Aygaz’dır. Aygaz, likit petrol gazının temini, stoklanması, tüplügaz, dökmegaz ve otogaz
olarak dağıtımı konusunda Türkiye’de çalışmalarına devam eden bir kuruluştur. Aygaz, çevre,
kültür-sanat ve eğitim bağlamında düzenlediği kampanyalar ile hedef kitlelerini bilinçlendirme çabası gütmekte ve bir çok farklı projenin sorumluluğunu almak sureti ile
çalışmalarını sürdürmektedir. Bu projelerden biri de, ‘Dikkatli Çocuk Kazalara Karşı
Bilinçlendirme Kampanyası’dır.
Çalışmanın amacı, sosyal sorumluluk kampanyaları çerçevesinde çocukların
eğitilmelerinin, bilinçlendirilmelerinin önemine vurgu yapmak dolayısı ile daha sağlıklı
nesillerin yaratılabilmesine katkı sağlanabileceğini ortaya koymaktır.

Kaynakça

  • ARGÜDEN, Y. (2002), Kurumsal Sosyal Sorumluluk. 3. Baskı. İstanbul: ARGE Danışmanlık Yayınları.
  • ARGÜDEN, Y. (2004), Geleceği Şekillendirmek Yaşam Kalitesi İçin Stratejik Düşünmek. İstanbul: Rota Yayınları.
  • AYDEDE, C. (2007), Yükselen Trend Kurumsal Sosyal Sorumluluk. İstanbul:MediaCat Yayınları.
  • GÖKSEL, B. A. YURDAKUL, B. N. (2002), Halkla İlişkilerde Temel Bilgiler, Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yayın No:15, İzmir: Ege Üniversitesi Basımevi.
  • JONES, L. T. C. (2005), “Corporate Social Responsibility –Bottom Line Issue or Public Relations Exercise?”. İnvesting İn Corporate Social Responsibility, John Hancock (ed.), UK: Kogan Page.
  • KOTLER, P., LEE, N. (2006), Kurumsal Sosyal Sorumluluk. İstanbul: MediaCat Yayınları.
  • LANTOS, G. P. (2001), “The Boundaries of Strategic Corporate Social Responsibility”, Journal of Consumer Marketing, 18(7):595-630.
  • MOİR, L., (2001), “What Do We Mean By Corporate Social Responsibility?”, Corporate Governance., 1(2):16-22.
  • ÖZÜPEK, M. N. (2005), Kurum İmajı ve Sosyal Sorumluluk, Konya: Tablet Kitabevi
  • PİRA, A., (2005), Halkla İlişkiler İçin Okumalar, İstanbul: Dönence.
  • PRINGLE, H. THOMPSON, M. (2001), Brand Sprint: How Cause Related Marketing Builds Brands, London: Wiley.
  • SCARBOROUGH, N. M. (1996), Buisiness Gaining the Competitive Edge, Presbyterian College.
  • ŞEN A., KALELİ N. (15.12.2007), “Bilgi Toplumu İşletmelerinde Sosyal Sorumluluk”, www.bilgiyonetimi.org/cm/pages/mkl_gos.php?nt=428.
  • URAL, G. E. (2006), Stratejik Halkla İlişkiler Uygulamaları. İstanbul:Birsen Yayınevi.
  • ÜSTÜNEL, B. (1994), Ekonominin Temelleri. 6. Baskı. İstanbul:Alfa Yayınları.
  • --,---, (1994). Council of Economic Priorities, Shopping for a Better World : The Quick and Easy Guide to All Your Socially Responsible Shopping. New York: Council of Economic Priorities.
  • --,---, (14.03.2007). “What İs Corporate Social Responsibility?”, www.corporate- responsibility.com.au/about/corporate_social_responsibility/what_is_csr.asp.
  • --,---, (23.05.2002). “CRM:Baring Your Corporate Soul”. www.cavill.com.au./CRMinAction/media5.html
  • -,---, (05.12.2007). www.kurumsalsosyal.com.
Toplam 19 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Prof. Dr. Aylin Göztaş Yrd. Doç. Dr. E. Baytekin Bu kişi benim

Aylin Göztaş Bu kişi benim

E. Pelin Baytekin Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2009
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 4 Sayı: 13

Kaynak Göster

APA Baytekin, P. D. A. G. Y. D. D. E. ., Göztaş, A., & Baytekin, E. P. (2009). SOSYAL SORUMLULUK KAMPANYALARI İLE ÇOCUKLARIN BİLİNÇLENDİRİLMESİ VE EĞİTİMİ TÜRKİYE’DEN BİR UYGULAMA ÖRNEĞİ: AYGAZ a€˜DİKKATLİ ÇOCUK’ KAZALARA KARŞI BİLİNÇLENDİRME KAMPANYASI. Yaşar Üniversitesi E-Dergisi, 4(13), 1997-2015. https://doi.org/10.19168/jyu.95034
AMA Baytekin PDAGYDDE, Göztaş A, Baytekin EP. SOSYAL SORUMLULUK KAMPANYALARI İLE ÇOCUKLARIN BİLİNÇLENDİRİLMESİ VE EĞİTİMİ TÜRKİYE’DEN BİR UYGULAMA ÖRNEĞİ: AYGAZ a€˜DİKKATLİ ÇOCUK’ KAZALARA KARŞI BİLİNÇLENDİRME KAMPANYASI. Yaşar Üniversitesi E-Dergisi. Haziran 2009;4(13):1997-2015. doi:10.19168/jyu.95034
Chicago Baytekin, Prof. Dr. Aylin Göztaş Yrd. Doç. Dr. E., Aylin Göztaş, ve E. Pelin Baytekin. “SOSYAL SORUMLULUK KAMPANYALARI İLE ÇOCUKLARIN BİLİNÇLENDİRİLMESİ VE EĞİTİMİ TÜRKİYE’DEN BİR UYGULAMA ÖRNEĞİ: AYGAZ a€˜DİKKATLİ ÇOCUK’ KAZALARA KARŞI BİLİNÇLENDİRME KAMPANYASI”. Yaşar Üniversitesi E-Dergisi 4, sy. 13 (Haziran 2009): 1997-2015. https://doi.org/10.19168/jyu.95034.
EndNote Baytekin PDAGYDDE, Göztaş A, Baytekin EP (01 Haziran 2009) SOSYAL SORUMLULUK KAMPANYALARI İLE ÇOCUKLARIN BİLİNÇLENDİRİLMESİ VE EĞİTİMİ TÜRKİYE’DEN BİR UYGULAMA ÖRNEĞİ: AYGAZ a€˜DİKKATLİ ÇOCUK’ KAZALARA KARŞI BİLİNÇLENDİRME KAMPANYASI. Yaşar Üniversitesi E-Dergisi 4 13 1997–2015.
IEEE P. D. A. G. Y. D. D. E. . Baytekin, A. Göztaş, ve E. P. Baytekin, “SOSYAL SORUMLULUK KAMPANYALARI İLE ÇOCUKLARIN BİLİNÇLENDİRİLMESİ VE EĞİTİMİ TÜRKİYE’DEN BİR UYGULAMA ÖRNEĞİ: AYGAZ a€˜DİKKATLİ ÇOCUK’ KAZALARA KARŞI BİLİNÇLENDİRME KAMPANYASI”, Yaşar Üniversitesi E-Dergisi, c. 4, sy. 13, ss. 1997–2015, 2009, doi: 10.19168/jyu.95034.
ISNAD Baytekin, Prof. Dr. Aylin Göztaş Yrd. Doç. Dr. E. vd. “SOSYAL SORUMLULUK KAMPANYALARI İLE ÇOCUKLARIN BİLİNÇLENDİRİLMESİ VE EĞİTİMİ TÜRKİYE’DEN BİR UYGULAMA ÖRNEĞİ: AYGAZ a€˜DİKKATLİ ÇOCUK’ KAZALARA KARŞI BİLİNÇLENDİRME KAMPANYASI”. Yaşar Üniversitesi E-Dergisi 4/13 (Haziran 2009), 1997-2015. https://doi.org/10.19168/jyu.95034.
JAMA Baytekin PDAGYDDE, Göztaş A, Baytekin EP. SOSYAL SORUMLULUK KAMPANYALARI İLE ÇOCUKLARIN BİLİNÇLENDİRİLMESİ VE EĞİTİMİ TÜRKİYE’DEN BİR UYGULAMA ÖRNEĞİ: AYGAZ a€˜DİKKATLİ ÇOCUK’ KAZALARA KARŞI BİLİNÇLENDİRME KAMPANYASI. Yaşar Üniversitesi E-Dergisi. 2009;4:1997–2015.
MLA Baytekin, Prof. Dr. Aylin Göztaş Yrd. Doç. Dr. E. vd. “SOSYAL SORUMLULUK KAMPANYALARI İLE ÇOCUKLARIN BİLİNÇLENDİRİLMESİ VE EĞİTİMİ TÜRKİYE’DEN BİR UYGULAMA ÖRNEĞİ: AYGAZ a€˜DİKKATLİ ÇOCUK’ KAZALARA KARŞI BİLİNÇLENDİRME KAMPANYASI”. Yaşar Üniversitesi E-Dergisi, c. 4, sy. 13, 2009, ss. 1997-15, doi:10.19168/jyu.95034.
Vancouver Baytekin PDAGYDDE, Göztaş A, Baytekin EP. SOSYAL SORUMLULUK KAMPANYALARI İLE ÇOCUKLARIN BİLİNÇLENDİRİLMESİ VE EĞİTİMİ TÜRKİYE’DEN BİR UYGULAMA ÖRNEĞİ: AYGAZ a€˜DİKKATLİ ÇOCUK’ KAZALARA KARŞI BİLİNÇLENDİRME KAMPANYASI. Yaşar Üniversitesi E-Dergisi. 2009;4(13):1997-2015.