Pazarlama bilgi sistemi, bir işletmenin pazarlama ile ilgili kararlarının alınmasına
yardımcı olacak bilgilerin toplanması, işlenmesi, saklanması, gerekli araştırmaların yapılması,
analizi ve değerlendirilmesini kapsayan sistemidir. Sistemin bilgi kaynakları: işletme kayıtları
(pazar değerleme raporları, sipariş-satış-maliyet raporları, müşteri şikâyetleri vb.), pazar
izleme bilgileri (yazılı-görsel basın reklâmları, rakiplerin pazarlama faaliyetleri vb),
pazarlama araştırmaları (pazar payı, müşteri tatmini, tüketici davranışı araştırmaları vb) dir.
Pazarlama bilgilerine ulaşmada bazı araçlardan faydalanılmaktadır. Bunlardan birisi de
Coğrafi Bilgi Sistemi’dir.
Coğrafi Bilgi Sistemi (CBS) ile mekânsal verilerin toplanması, bir veri tabanı içinde
depolanması, istendiğinde güncelleştirilmesi, analiz edilmesi, analiz sonuçlarının da elde
edilen bilgilere dayalı olarak görüntülenebilir haritaların çizilmesi, sorgulama yoluyla, ihtiyaç
duyulan bilgilere erişilmesi mümkün olabilmektedir. Bu gibi olanaklardan yararlanılarak,
bugüne kadar CBS ile yapılan çalışmalardan elde edilen olumlu sonuçlar dikkate alındığında,
CBS'nin, diğer alanlarda olduğu gibi, pazarlama çalışmaları için de faydalı bir araç olduğu
anlaşılmaktadır. Pazarlama ile ilgili çeşitli konularda karar almak veya çeşitli bilgilere
ulaşmak isteyenler, gerek CBS'nin veri tabanında depolanan verilere, gerekse CBS ile yapılan
analiz sonucu elde edilen bilgilere kolayca ulaşabilmekte ve bunları çalışmalarında
kullanabilmektedirler.
Pazarlama Bilgi Sistemi(PBS) Coğrafi Bilgi Sistemi (CBS) bilgi kaynağı veri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2009 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Cilt: 4 Sayı: 14 |