BibTex RIS Kaynak Göster

İLETİŞİM FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN İNTERNETTEN ALIŞVERİŞE YÖNELİK TUTUMLARI

Yıl 2009, Cilt: 4 Sayı: 15, 2281 - 2301, 01.06.2009

Öz

İLETİŞİM FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN İNTERNETTEN ALIŞVERİŞE YÖNELİK TUTUMLARI

Yıl 2009, Cilt: 4 Sayı: 15, 2281 - 2301, 01.06.2009

Öz

Bu araştırmanın amacı, Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi öğrencilerinin internetten alışverişe yönelik tutumları ile bunu etkileyen etmenleri belirlemektir. Araştırma örneklemi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Tanıtım, Gazetecilik, Radyo, Televizyon ve Sinema Bölümlerinin birinci, ikinci, üçüncü ve dördüncü sınıflarından 21’er kişi olmak üzere toplam 252 öğrenciden oluşmuştur (n=252). Araştırmada Silkü (2009) tarafından geliştirilen “İnternette Alışverişe Yönelik Tutum Ölçeği” (İAYTÖ) ile kişisel bilgi formu uygulanmıştır. Araştırma verilerine; yüzdelik, tek yönlü varyans analizi, t testi, Bonferroni testi analizleri yapılmış ve korelasyon katsayıları hesaplanmıştır. Araştırma bulguları, İletişim Fakültesi öğrencilerinin internetten alışverişe yönelik tutumlarının olumsuz olduğunu ve bu durumun bölümlere, sınıfa, yaşa, cinsiyete, aylık gelir durumuna, alışveriş sıklığına, internet kullanma durumuna göre değişmezken, en çok kullanılan pazarlama aracının türüne, en çok satın alınan ürün türüne, alışveriş ödeme şekline, internetten alışveriş yapma durumuna, internetten alışveriş yapma sıklığına, internetten en çok satın alınan ürün türüne, en çok kullanılan mağaza adına göre değiştiğini ortaya koymaktadır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

H. Aydan Silkü Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2009
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 4 Sayı: 15

Kaynak Göster

APA Silkü, H. A. (2009). İLETİŞİM FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN İNTERNETTEN ALIŞVERİŞE YÖNELİK TUTUMLARI. Yaşar Üniversitesi E-Dergisi, 4(15), 2281-2301. https://doi.org/10.19168/jyu.95522
AMA Silkü HA. İLETİŞİM FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN İNTERNETTEN ALIŞVERİŞE YÖNELİK TUTUMLARI. Yaşar Üniversitesi E-Dergisi. Haziran 2009;4(15):2281-2301. doi:10.19168/jyu.95522
Chicago Silkü, H. Aydan. “İLETİŞİM FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN İNTERNETTEN ALIŞVERİŞE YÖNELİK TUTUMLARI”. Yaşar Üniversitesi E-Dergisi 4, sy. 15 (Haziran 2009): 2281-2301. https://doi.org/10.19168/jyu.95522.
EndNote Silkü HA (01 Haziran 2009) İLETİŞİM FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN İNTERNETTEN ALIŞVERİŞE YÖNELİK TUTUMLARI. Yaşar Üniversitesi E-Dergisi 4 15 2281–2301.
IEEE H. A. Silkü, “İLETİŞİM FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN İNTERNETTEN ALIŞVERİŞE YÖNELİK TUTUMLARI”, Yaşar Üniversitesi E-Dergisi, c. 4, sy. 15, ss. 2281–2301, 2009, doi: 10.19168/jyu.95522.
ISNAD Silkü, H. Aydan. “İLETİŞİM FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN İNTERNETTEN ALIŞVERİŞE YÖNELİK TUTUMLARI”. Yaşar Üniversitesi E-Dergisi 4/15 (Haziran 2009), 2281-2301. https://doi.org/10.19168/jyu.95522.
JAMA Silkü HA. İLETİŞİM FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN İNTERNETTEN ALIŞVERİŞE YÖNELİK TUTUMLARI. Yaşar Üniversitesi E-Dergisi. 2009;4:2281–2301.
MLA Silkü, H. Aydan. “İLETİŞİM FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN İNTERNETTEN ALIŞVERİŞE YÖNELİK TUTUMLARI”. Yaşar Üniversitesi E-Dergisi, c. 4, sy. 15, 2009, ss. 2281-0, doi:10.19168/jyu.95522.
Vancouver Silkü HA. İLETİŞİM FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN İNTERNETTEN ALIŞVERİŞE YÖNELİK TUTUMLARI. Yaşar Üniversitesi E-Dergisi. 2009;4(15):2281-30.