Bu araştırmanın amacı, Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi öğrencilerinin internetten alışverişe yönelik tutumları ile bunu etkileyen etmenleri belirlemektir. Araştırma örneklemi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Tanıtım, Gazetecilik, Radyo, Televizyon ve Sinema Bölümlerinin birinci, ikinci, üçüncü ve dördüncü sınıflarından 21’er kişi olmak üzere toplam 252 öğrenciden oluşmuştur (n=252). Araştırmada Silkü (2009) tarafından geliştirilen “İnternette Alışverişe Yönelik Tutum Ölçeği” (İAYTÖ) ile kişisel bilgi formu uygulanmıştır. Araştırma verilerine; yüzdelik, tek yönlü varyans analizi, t testi, Bonferroni testi analizleri yapılmış ve korelasyon katsayıları hesaplanmıştır. Araştırma bulguları, İletişim Fakültesi öğrencilerinin internetten alışverişe yönelik tutumlarının olumsuz olduğunu ve bu durumun bölümlere, sınıfa, yaşa, cinsiyete, aylık gelir durumuna, alışveriş sıklığına, internet kullanma durumuna göre değişmezken, en çok kullanılan pazarlama aracının türüne, en çok satın alınan ürün türüne, alışveriş ödeme şekline, internetten alışveriş yapma durumuna, internetten alışveriş yapma sıklığına, internetten en çok satın alınan ürün türüne, en çok kullanılan mağaza adına göre değiştiğini ortaya koymaktadır.
İletişim Fakültesi Öğrencileri İnternette Alışverişe Yönelik Tutum
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2009 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Cilt: 4 Sayı: 15 |