BibTex RIS Kaynak Göster

KAMU YÖNETİMİ TAŞRA TEŞKİLATLARINDA ÇALIŞAN MEMNUNİYETLERİNİN İNSAN KAYNAKLARI POLİTİKASI BAĞLAMINDA DEĞERLENDİRİLMESİ: İZMİR SANAYİ VE TİCARET İL MÜDÜRLÜĞÜ ÖRNEĞİ

Yıl 2011, Cilt: 6 Sayı: 22, 3648 - 3665, 01.06.2011

Öz

Kaynakça

  • Albayrak İsmail, “ Önderlik Tipi ve Astın Tatmini”, İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi, C.VI., No: 1, 1977, s.245-254.
  • Ataay İsmail Durak, İşletmelerde İnsan Gücü Verimliliğini Etkileyen Faktörler, Ankara, MESS Yayınları, No:126, 1988, s.51.
  • Aytaç Açıkalın, Çağdaş Örgütlerde İnsan Kaynağının Yönetimi, İstanbul,Pegem Yayınları, No:7,1994, s.132.
  • Bakan İsmail ve Büyükmeşe Tuba, “Çalışanların İş Güvencesi ve Genel İş Davranışları İlişkisi: Bir Alan Çalışması,” Erciyes Üniversitesi, İİBF Dergisi, Sayı:23, Temmuz, Aralık 2004, s.34.
  • Barutçugil İsmet, Stratejik İnsan Kaynakları Yönetimi, İstanbul: Kariyer Yayınları, 2004, s. 320.
  • Berry, Lilly M. Psychology at Work. San Fransisco: Mcgraw-Hill Companies Inc., 1997.
  • Can Halil, Organizasyon ve Yönetim, 6. Baskı, Ankara: Siyasal Kitabevi, 2002, s.198.
  • Dessler, G. (2003). Human Resource Management. Upper Saddle River, New Jersey: Prentice Hall.
  • Devanna, M. A., Fombrum, C., Tichy, N. ve Warren, L. (1982). Strategic planning and human resource management. Human Resource Management, 21 (1), 1–17.
  • Dinçer Ömer, Yılmaz Cevdet, Kamu Yönetiminde Yeniden Yapılanma, Değişimin Yönetimi İçin Yönetimde Değişim, T. C. Başbakanlık Yayınları, Ankara: Ekim - 2003, s. 21.)
  • Doğan Canan, Çağdaş Personel Yönetimi, TODAIE Yayınları, No:260, Ankara 1995.
  • Duyar, Şule Pınar. “İlaç Sektöründe Çalışan Satış Elemanlarının İş Memnuniyeti Süreçlerine Etki Eden Faktörler Üzerine bir Uygulama”. Yüksek Lisans Tezi. YTU Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2005.
  • Enver Ece ve Ahmet Kovancı, “Proje Yönetimi ve İnsan Kaynakları İlişkisi”, Havacılık ve Uzay Teknolojileri Dergisi, Temmuz 2004, Cilt 1- Sayı 4, s.81.
  • Ergül Hüseyin Fazlı, Motivasyon ve Motivasyon Teknikleri, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi,www.e- sosder.com, Güz 2005, s.74.
  • Eren Erol, İşletmelerde Stratejik Planlama ve Yönetim, İstanbul, _.Ü._.F Yayını, Yayın No:127,1990, s.330.
  • D. Feldman ve A. Hugh, Managing Individual and Group Behavior in Organization. Auckland, McGraw- Hill International Book Company,1986, p.196 ‘dan aktaran, Oya Erdil, vd., “Yönetim Tarzı ve Çalışma
  • Koşulları, Arkadaşlık Ortamı ve Takdir Edilme Duygusu ile İş Tatmini Arasındaki İlişkiler : Tekstil Sektöründe Bir Uygulama”, Doğuş Üniversitesi Dergisi, C.V, No:1,ss.17-26. Fındıkçı, İlhami, Stratejik İnsan Kaynakları, Alfa Basım ve Yayın Ltd. Şti., 7. Baskı, Ekim1998.
  • Frank Landy, Performance Measurement and Theory, (New Jersey: Lawrence Erlbaum Assoc.1983), s.58.
  • Fred Luthans, Organizational Behaviour, 9. bs. (New York: McGraw-Hill Companies Inc., 2002),s.230.
  • Kusluvan Zeynep, “Turizm İsletmelerinde İş Tatmini”, Turizm İsletmelerinde Örgütsel Davranış, ed. Zeyyat Sabuncuoğlu, (Bursa: MKM Yayıncılık, 2009), s.51.
  • Lado, A. A. ve Wilson, M. C. (1994). Human resource systems and sustained competitive advantage:A competency-based perspective. Academy of Management Review, 19 (4), s.699–727.
  • Landy, Frank. Performance Measurement and Theory. New Jersey: Lawrence Erlbaum Assoc. 1983.
  • Lilly M. Berry, Psychology at Work, (San Fransisco: Mcgraw-Hill Companies Inc., 1997), s.98.
  • Nakip, Mahir, (2003), Pazarlama Araştırmaları, İstanbul, Seçkin Yayıncılık.
  • Orhunbilge, Neyran, (2000), Örnekleme Yöntemleri ve Hipotez Testleri, İstanbul, İşletme İktisadı Yayın No.8
  • Palmer, Marget.- Kenneth T. Winters, İnsan Kaynakları, İstanbul, 1993.
  • Patrick Forsyth, Yaratıcı Motivasyon Teknikleri, çev. Derya Demiray, İstanbul, Kaizen, 2006,s.43.
  • Sabuncuğlu, Zeyyat, İnsan Kaynakları Yönetimi, Ezgi Kitabevi, Bursa, 2000.
  • Şule Pınar Duyar, “İlaç Sektöründe Çalışan Satış Elemanlarının İş Memnuniyeti Süreçlerine Etki Eden Faktörler Üzerine Bir Uygulama” (Yüksek Lisans Tezi, YTU Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2005) s.4.
  • F.J. Roethlisberger, İşletme İdaresi ve Moral, Çev.Sabahaddin Zaim, İ.Ü.İktisat Fakültesi Yayımları, İstanbul, 1962, s.41.
  • Şimşek Tolga Bahadır, İşletmelerde İç Müşteri Memnuniyetinin Hizmet Kalitesine Etkisi, Bursa’da Özel Bir Eğitim Kurumunda Uygulama, Dumlupınar Üniversitesi, S.B.E. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), , s.65. Sanayi ve Ticaret Bakanlığı 2009 Yılı Faaliyet Raporu, Strateji Geliştirme Başkanlığı, Ankara, Nisan )
  • Sanayi ve Ticaret Bakanlığı 2010-2014 Stratejik Planı.
  • Telman, Nursel., Unsal, Pınar. Çalışan Memnuniyeti. İstanbul: Epsilon Yayıncılık Hizmetleri Tic. San. Ltd. Sti., 2004.
  • Tortop, Nuri: “İnsan Kaynakları Yönetimi”,Nobel Yayın Dağıtım, Ankara,2007.
  • Walker, J. W. (1992). Human Resource Strategy. New York: McGraw-Hill.
  • Werther, William B., Keith Davis, Personnel Management and Human Resources. Singapore: McGraw- Hill Book Co-Singapore, 1985.
  • William B. Werther, Keith Davis, Personnel Management and Human Resources, (Singapore:McGraw- Hill Book Co-Singapore, 1985), s.410.
  • Us Ahmet Talat, İsletmelerde Motivasyon,İstanbul, İgiad Yayınları,2007, s.12.
  • Zaim Sabahattin, Çalışma Ekonomisi, İstanbul: Filiz Kitabevi, 1992, s.153.
  • Zeffane, R. ve Mayo, G. (1994). Planning for Human Resources in the 1990s: Development of an
  • Operational Model. International Journal of Manpower. XV, 6, s.36. sayılı İl İdaresi Kanunu Anayasası İzmir Valiliği İl Kalite Koordinasyon Bürosunun “Kamuda Mükemmellik” isimli projesi kapsamında kullanılmış anket. Başbakanlık İdareyi Geliştirme Başkanlığı’nın 2006 yılında yayınlamış olduğu Ortak Değerlendirme Çerçevesi

KAMU YÖNETİMİ TAŞRA TEŞKİLATLARINDA ÇALIŞAN MEMNUNİYETLERİNİN İNSAN KAYNAKLARI POLİTİKASI BAĞLAMINDA DEĞERLENDİRİLMESİ: İZMİR SANAYİ VE TİCARET İL MÜDÜRLÜĞÜ ÖRNEĞİ

Yıl 2011, Cilt: 6 Sayı: 22, 3648 - 3665, 01.06.2011

Öz

Son zamanlarda gerek ülkemizde gerekse dünyada yaşanan değişimin etkisiyle yeni kamu yönetimi anlayışı olarak adlandırılan bir değişim süreci başlamıştır. Bu amaçla özel sektör kuruluşlarında uygulanan ve başarılı olan yönetim tekniklerinin kamu yönetimi alanında da uygulanması gündeme gelmiştir. Bu yönetim iyileştirme araçlarından biri çalışan memnuniyetini sağlamak amaçlı stratejik İnsan Kaynakları Yönetimi olmuştur. Bu makalenin amacı insan kaynakları politikası bağlamında kamu yönetiminde taşra örgütlenmelerinde çalışanların memnuniyetlerini teorinin genel bir çerçevesini sunduktan sonra belirlenmiş örnek bir kurumda(İzmir Sanayi ve Ticaret İl Müdürlüğü) uygulamalı olarak ortaya çıkacak bulgulardan yola çıkarak öneriler ortaya koymaktır

Kaynakça

  • Albayrak İsmail, “ Önderlik Tipi ve Astın Tatmini”, İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi, C.VI., No: 1, 1977, s.245-254.
  • Ataay İsmail Durak, İşletmelerde İnsan Gücü Verimliliğini Etkileyen Faktörler, Ankara, MESS Yayınları, No:126, 1988, s.51.
  • Aytaç Açıkalın, Çağdaş Örgütlerde İnsan Kaynağının Yönetimi, İstanbul,Pegem Yayınları, No:7,1994, s.132.
  • Bakan İsmail ve Büyükmeşe Tuba, “Çalışanların İş Güvencesi ve Genel İş Davranışları İlişkisi: Bir Alan Çalışması,” Erciyes Üniversitesi, İİBF Dergisi, Sayı:23, Temmuz, Aralık 2004, s.34.
  • Barutçugil İsmet, Stratejik İnsan Kaynakları Yönetimi, İstanbul: Kariyer Yayınları, 2004, s. 320.
  • Berry, Lilly M. Psychology at Work. San Fransisco: Mcgraw-Hill Companies Inc., 1997.
  • Can Halil, Organizasyon ve Yönetim, 6. Baskı, Ankara: Siyasal Kitabevi, 2002, s.198.
  • Dessler, G. (2003). Human Resource Management. Upper Saddle River, New Jersey: Prentice Hall.
  • Devanna, M. A., Fombrum, C., Tichy, N. ve Warren, L. (1982). Strategic planning and human resource management. Human Resource Management, 21 (1), 1–17.
  • Dinçer Ömer, Yılmaz Cevdet, Kamu Yönetiminde Yeniden Yapılanma, Değişimin Yönetimi İçin Yönetimde Değişim, T. C. Başbakanlık Yayınları, Ankara: Ekim - 2003, s. 21.)
  • Doğan Canan, Çağdaş Personel Yönetimi, TODAIE Yayınları, No:260, Ankara 1995.
  • Duyar, Şule Pınar. “İlaç Sektöründe Çalışan Satış Elemanlarının İş Memnuniyeti Süreçlerine Etki Eden Faktörler Üzerine bir Uygulama”. Yüksek Lisans Tezi. YTU Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2005.
  • Enver Ece ve Ahmet Kovancı, “Proje Yönetimi ve İnsan Kaynakları İlişkisi”, Havacılık ve Uzay Teknolojileri Dergisi, Temmuz 2004, Cilt 1- Sayı 4, s.81.
  • Ergül Hüseyin Fazlı, Motivasyon ve Motivasyon Teknikleri, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi,www.e- sosder.com, Güz 2005, s.74.
  • Eren Erol, İşletmelerde Stratejik Planlama ve Yönetim, İstanbul, _.Ü._.F Yayını, Yayın No:127,1990, s.330.
  • D. Feldman ve A. Hugh, Managing Individual and Group Behavior in Organization. Auckland, McGraw- Hill International Book Company,1986, p.196 ‘dan aktaran, Oya Erdil, vd., “Yönetim Tarzı ve Çalışma
  • Koşulları, Arkadaşlık Ortamı ve Takdir Edilme Duygusu ile İş Tatmini Arasındaki İlişkiler : Tekstil Sektöründe Bir Uygulama”, Doğuş Üniversitesi Dergisi, C.V, No:1,ss.17-26. Fındıkçı, İlhami, Stratejik İnsan Kaynakları, Alfa Basım ve Yayın Ltd. Şti., 7. Baskı, Ekim1998.
  • Frank Landy, Performance Measurement and Theory, (New Jersey: Lawrence Erlbaum Assoc.1983), s.58.
  • Fred Luthans, Organizational Behaviour, 9. bs. (New York: McGraw-Hill Companies Inc., 2002),s.230.
  • Kusluvan Zeynep, “Turizm İsletmelerinde İş Tatmini”, Turizm İsletmelerinde Örgütsel Davranış, ed. Zeyyat Sabuncuoğlu, (Bursa: MKM Yayıncılık, 2009), s.51.
  • Lado, A. A. ve Wilson, M. C. (1994). Human resource systems and sustained competitive advantage:A competency-based perspective. Academy of Management Review, 19 (4), s.699–727.
  • Landy, Frank. Performance Measurement and Theory. New Jersey: Lawrence Erlbaum Assoc. 1983.
  • Lilly M. Berry, Psychology at Work, (San Fransisco: Mcgraw-Hill Companies Inc., 1997), s.98.
  • Nakip, Mahir, (2003), Pazarlama Araştırmaları, İstanbul, Seçkin Yayıncılık.
  • Orhunbilge, Neyran, (2000), Örnekleme Yöntemleri ve Hipotez Testleri, İstanbul, İşletme İktisadı Yayın No.8
  • Palmer, Marget.- Kenneth T. Winters, İnsan Kaynakları, İstanbul, 1993.
  • Patrick Forsyth, Yaratıcı Motivasyon Teknikleri, çev. Derya Demiray, İstanbul, Kaizen, 2006,s.43.
  • Sabuncuğlu, Zeyyat, İnsan Kaynakları Yönetimi, Ezgi Kitabevi, Bursa, 2000.
  • Şule Pınar Duyar, “İlaç Sektöründe Çalışan Satış Elemanlarının İş Memnuniyeti Süreçlerine Etki Eden Faktörler Üzerine Bir Uygulama” (Yüksek Lisans Tezi, YTU Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2005) s.4.
  • F.J. Roethlisberger, İşletme İdaresi ve Moral, Çev.Sabahaddin Zaim, İ.Ü.İktisat Fakültesi Yayımları, İstanbul, 1962, s.41.
  • Şimşek Tolga Bahadır, İşletmelerde İç Müşteri Memnuniyetinin Hizmet Kalitesine Etkisi, Bursa’da Özel Bir Eğitim Kurumunda Uygulama, Dumlupınar Üniversitesi, S.B.E. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), , s.65. Sanayi ve Ticaret Bakanlığı 2009 Yılı Faaliyet Raporu, Strateji Geliştirme Başkanlığı, Ankara, Nisan )
  • Sanayi ve Ticaret Bakanlığı 2010-2014 Stratejik Planı.
  • Telman, Nursel., Unsal, Pınar. Çalışan Memnuniyeti. İstanbul: Epsilon Yayıncılık Hizmetleri Tic. San. Ltd. Sti., 2004.
  • Tortop, Nuri: “İnsan Kaynakları Yönetimi”,Nobel Yayın Dağıtım, Ankara,2007.
  • Walker, J. W. (1992). Human Resource Strategy. New York: McGraw-Hill.
  • Werther, William B., Keith Davis, Personnel Management and Human Resources. Singapore: McGraw- Hill Book Co-Singapore, 1985.
  • William B. Werther, Keith Davis, Personnel Management and Human Resources, (Singapore:McGraw- Hill Book Co-Singapore, 1985), s.410.
  • Us Ahmet Talat, İsletmelerde Motivasyon,İstanbul, İgiad Yayınları,2007, s.12.
  • Zaim Sabahattin, Çalışma Ekonomisi, İstanbul: Filiz Kitabevi, 1992, s.153.
  • Zeffane, R. ve Mayo, G. (1994). Planning for Human Resources in the 1990s: Development of an
  • Operational Model. International Journal of Manpower. XV, 6, s.36. sayılı İl İdaresi Kanunu Anayasası İzmir Valiliği İl Kalite Koordinasyon Bürosunun “Kamuda Mükemmellik” isimli projesi kapsamında kullanılmış anket. Başbakanlık İdareyi Geliştirme Başkanlığı’nın 2006 yılında yayınlamış olduğu Ortak Değerlendirme Çerçevesi
Toplam 41 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Rasim Akpınar Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 6 Sayı: 22

Kaynak Göster

APA Akpınar, R. (2011). KAMU YÖNETİMİ TAŞRA TEŞKİLATLARINDA ÇALIŞAN MEMNUNİYETLERİNİN İNSAN KAYNAKLARI POLİTİKASI BAĞLAMINDA DEĞERLENDİRİLMESİ: İZMİR SANAYİ VE TİCARET İL MÜDÜRLÜĞÜ ÖRNEĞİ. Yaşar Üniversitesi E-Dergisi, 6(22), 3648-3665. https://doi.org/10.19168/jyu.83527
AMA Akpınar R. KAMU YÖNETİMİ TAŞRA TEŞKİLATLARINDA ÇALIŞAN MEMNUNİYETLERİNİN İNSAN KAYNAKLARI POLİTİKASI BAĞLAMINDA DEĞERLENDİRİLMESİ: İZMİR SANAYİ VE TİCARET İL MÜDÜRLÜĞÜ ÖRNEĞİ. Yaşar Üniversitesi E-Dergisi. Haziran 2011;6(22):3648-3665. doi:10.19168/jyu.83527
Chicago Akpınar, Rasim. “KAMU YÖNETİMİ TAŞRA TEŞKİLATLARINDA ÇALIŞAN MEMNUNİYETLERİNİN İNSAN KAYNAKLARI POLİTİKASI BAĞLAMINDA DEĞERLENDİRİLMESİ: İZMİR SANAYİ VE TİCARET İL MÜDÜRLÜĞÜ ÖRNEĞİ”. Yaşar Üniversitesi E-Dergisi 6, sy. 22 (Haziran 2011): 3648-65. https://doi.org/10.19168/jyu.83527.
EndNote Akpınar R (01 Haziran 2011) KAMU YÖNETİMİ TAŞRA TEŞKİLATLARINDA ÇALIŞAN MEMNUNİYETLERİNİN İNSAN KAYNAKLARI POLİTİKASI BAĞLAMINDA DEĞERLENDİRİLMESİ: İZMİR SANAYİ VE TİCARET İL MÜDÜRLÜĞÜ ÖRNEĞİ. Yaşar Üniversitesi E-Dergisi 6 22 3648–3665.
IEEE R. Akpınar, “KAMU YÖNETİMİ TAŞRA TEŞKİLATLARINDA ÇALIŞAN MEMNUNİYETLERİNİN İNSAN KAYNAKLARI POLİTİKASI BAĞLAMINDA DEĞERLENDİRİLMESİ: İZMİR SANAYİ VE TİCARET İL MÜDÜRLÜĞÜ ÖRNEĞİ”, Yaşar Üniversitesi E-Dergisi, c. 6, sy. 22, ss. 3648–3665, 2011, doi: 10.19168/jyu.83527.
ISNAD Akpınar, Rasim. “KAMU YÖNETİMİ TAŞRA TEŞKİLATLARINDA ÇALIŞAN MEMNUNİYETLERİNİN İNSAN KAYNAKLARI POLİTİKASI BAĞLAMINDA DEĞERLENDİRİLMESİ: İZMİR SANAYİ VE TİCARET İL MÜDÜRLÜĞÜ ÖRNEĞİ”. Yaşar Üniversitesi E-Dergisi 6/22 (Haziran 2011), 3648-3665. https://doi.org/10.19168/jyu.83527.
JAMA Akpınar R. KAMU YÖNETİMİ TAŞRA TEŞKİLATLARINDA ÇALIŞAN MEMNUNİYETLERİNİN İNSAN KAYNAKLARI POLİTİKASI BAĞLAMINDA DEĞERLENDİRİLMESİ: İZMİR SANAYİ VE TİCARET İL MÜDÜRLÜĞÜ ÖRNEĞİ. Yaşar Üniversitesi E-Dergisi. 2011;6:3648–3665.
MLA Akpınar, Rasim. “KAMU YÖNETİMİ TAŞRA TEŞKİLATLARINDA ÇALIŞAN MEMNUNİYETLERİNİN İNSAN KAYNAKLARI POLİTİKASI BAĞLAMINDA DEĞERLENDİRİLMESİ: İZMİR SANAYİ VE TİCARET İL MÜDÜRLÜĞÜ ÖRNEĞİ”. Yaşar Üniversitesi E-Dergisi, c. 6, sy. 22, 2011, ss. 3648-65, doi:10.19168/jyu.83527.
Vancouver Akpınar R. KAMU YÖNETİMİ TAŞRA TEŞKİLATLARINDA ÇALIŞAN MEMNUNİYETLERİNİN İNSAN KAYNAKLARI POLİTİKASI BAĞLAMINDA DEĞERLENDİRİLMESİ: İZMİR SANAYİ VE TİCARET İL MÜDÜRLÜĞÜ ÖRNEĞİ. Yaşar Üniversitesi E-Dergisi. 2011;6(22):3648-65.