Artan çevre sorunları karşısında tüketiciler gibi kurumlar ve kuruluşlar da çevre odaklı hareket etmeye başlamışlardır. Kurum ve kuruluşların çevre odaklı ortaya koydukları ürün, hizmetlerini tüketicilere duyurmak için kullandıkları araçlardan biri yeşil reklamlardır. Bu araştırmada, tüketicilerin çevresel sorumlulukları ekseninde yeşil reklamlara yönelik tutumlarının belirlenmesi amaçlanmıştır. Belirlenen bu amaç doğrultusunda, 362 tüketici ile anket çalışması gerçekleştirilmiştir. Anket kapsamında ankete katılan bireyler öncelikle çevre sorumlulukları düşük ve yüksek olarak iki gruba ayrılmıştır. Daha sonraki bölümlerde ise bu iki grubun yeşil reklamlara yönelik tutumları belirlenmiştir. Araştırma sonucunda, çevre sorumlulukları düşük ve yüksek olan iki tüketici grubunun yeşil reklamlara yönelik tutumları arasında fark olduğu saptanmıştır
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 7 Sayı: 26 |