Tüketicilerin çevreye yönelik endişe ve farkındalıklarının artması işletmeleri tüketiciye ulaşmak için önemli bir ikna aracı olan ve çevreci mesajlar üreten yeşil reklam uygulamalarına yöneltmektedir. Ancak, yeşil tüketimi savunan yeşil reklam aynı zamanda çevrecilerin doğal olarak karşı olduğu tüketimi daha fazla teknolojiyi ve daha fazla ekonomik büyümeyi de teşvik etmiş olur. Bu çelişki yeşil reklama yönelik tutum konusunu önemli bir araştırma sorusu haline getirmektedir. Bu araştırmanın amacı, yeşil reklama yönelik tutumu belirleyen faktörleri belirlemek ve bu faktörlerin cinsiyet, gelir durumu ve anne-babanın eğitim durumu gibi bazı sosyo-demografik değişkenlerle karşılaştırılmasıdır. Bu amaçla çalışmada, Haytko ve Matulich’in (2008) geliştirdiği yeşil reklama yönelik tutum ölçeğini kullanılarak, İstanbul’da Bahçeşehir ve Marmara Üniversitelerinde eğitimine devam eden lisans ve lisansüstü öğrencilerine uygulanan bir anket çalışması ile yeşil reklama yönelik tutum faktörleri belirlenmeye çalışmıştır
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 7 Sayı: 27 |