BibTex RIS Kaynak Göster

YEŞİL REKLAMA YÖNELİK TUTUM: ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNE BİR UYGULAMA

Yıl 2012, Cilt: 7 Sayı: 27, 4642 - 4669, 01.06.2012

Öz

YEŞİL REKLAMA YÖNELİK TUTUM: ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNE BİR UYGULAMA

Yıl 2012, Cilt: 7 Sayı: 27, 4642 - 4669, 01.06.2012

Öz

Tüketicilerin çevreye yönelik endişe ve farkındalıklarının artması işletmeleri tüketiciye ulaşmak için önemli bir ikna aracı olan ve çevreci mesajlar üreten yeşil reklam uygulamalarına yöneltmektedir. Ancak, yeşil tüketimi savunan yeşil reklam aynı zamanda çevrecilerin doğal olarak karşı olduğu tüketimi daha fazla teknolojiyi ve daha fazla ekonomik büyümeyi de teşvik etmiş olur. Bu çelişki yeşil reklama yönelik tutum konusunu önemli bir araştırma sorusu haline getirmektedir. Bu araştırmanın amacı, yeşil reklama yönelik tutumu belirleyen faktörleri belirlemek ve bu faktörlerin cinsiyet, gelir durumu ve anne-babanın eğitim durumu gibi bazı sosyo-demografik değişkenlerle karşılaştırılmasıdır. Bu amaçla çalışmada, Haytko ve Matulich’in (2008) geliştirdiği yeşil reklama yönelik tutum ölçeğini kullanılarak, İstanbul’da Bahçeşehir ve Marmara Üniversitelerinde eğitimine devam eden lisans ve lisansüstü öğrencilerine uygulanan bir anket çalışması ile yeşil reklama yönelik tutum faktörleri belirlenmeye çalışmıştır

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

 yeşim Ulusu Dilara Köksal Bu kişi benim

Yeşim Ulusu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 7 Sayı: 27

Kaynak Göster

APA Köksal, .U..D., & Ulusu, Y. (2012). YEŞİL REKLAMA YÖNELİK TUTUM: ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNE BİR UYGULAMA. Yaşar Üniversitesi E-Dergisi, 7(27), 4642-4669. https://doi.org/10.19168/jyu.85414
AMA Köksal UD, Ulusu Y. YEŞİL REKLAMA YÖNELİK TUTUM: ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNE BİR UYGULAMA. Yaşar Üniversitesi E-Dergisi. Haziran 2012;7(27):4642-4669. doi:10.19168/jyu.85414
Chicago Köksal, yeşimUlusuDilara, ve Yeşim Ulusu. “YEŞİL REKLAMA YÖNELİK TUTUM: ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNE BİR UYGULAMA”. Yaşar Üniversitesi E-Dergisi 7, sy. 27 (Haziran 2012): 4642-69. https://doi.org/10.19168/jyu.85414.
EndNote Köksal UD, Ulusu Y (01 Haziran 2012) YEŞİL REKLAMA YÖNELİK TUTUM: ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNE BİR UYGULAMA. Yaşar Üniversitesi E-Dergisi 7 27 4642–4669.
IEEE  . U. . D. Köksal ve Y. Ulusu, “YEŞİL REKLAMA YÖNELİK TUTUM: ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNE BİR UYGULAMA”, Yaşar Üniversitesi E-Dergisi, c. 7, sy. 27, ss. 4642–4669, 2012, doi: 10.19168/jyu.85414.
ISNAD Köksal, yeşimUlusuDilara - Ulusu, Yeşim. “YEŞİL REKLAMA YÖNELİK TUTUM: ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNE BİR UYGULAMA”. Yaşar Üniversitesi E-Dergisi 7/27 (Haziran 2012), 4642-4669. https://doi.org/10.19168/jyu.85414.
JAMA Köksal UD, Ulusu Y. YEŞİL REKLAMA YÖNELİK TUTUM: ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNE BİR UYGULAMA. Yaşar Üniversitesi E-Dergisi. 2012;7:4642–4669.
MLA Köksal, yeşimUlusuDilara ve Yeşim Ulusu. “YEŞİL REKLAMA YÖNELİK TUTUM: ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNE BİR UYGULAMA”. Yaşar Üniversitesi E-Dergisi, c. 7, sy. 27, 2012, ss. 4642-69, doi:10.19168/jyu.85414.
Vancouver Köksal UD, Ulusu Y. YEŞİL REKLAMA YÖNELİK TUTUM: ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNE BİR UYGULAMA. Yaşar Üniversitesi E-Dergisi. 2012;7(27):4642-69.