Unlike other food and beverage enterprises, hotel restaurants contain a more spesific food range. Especially five-star hotels have many restaurants and bars enriched with various names and themes. The quests who get benefit from these facilities are more cautious and want to leave satisfied as they pay more at hotel restaurants and bars. In this study, we aimed to determine the level of the customer satisfaction of the five-star hotel restaurants and to spot the variables that cause customers dissatisfaction. A questionnaire which involves 33 questions about the individual demographic information, the variable in restaurant character and customer satisfaction, was conducted among 212 customers. As a result of the study, food quality, service quality, and price and value dimensions were found to affect customer satisfaction.
Otel restoranları, diğer yiyecek içecek işletmelerinin aksine bünyesinde daha özel bir yiyecek yelpazesi barındıran restoranlardır. Özellikle beş yıldızlı oteller, farklı adlar ve temalarla zenginleştirilmiş birçok restoran ve bara sahiptir. Bu imkânlardan yararlanan ziyaretçiler otel restoranları ve barlarında daha fazla fiyat ödedikleri için daha fazla hizmet talep edip otelden memnun olarak ayrılmak istemektedir. Bu çalışmada, beş yıldızlı otel restoranlarının müşteri memnuniyet seviyesi araştırılmış ve memnuniyetsizliğe sebebiyet veren değişkenler tespit edilmiştir. Bireylerin demografik bilgileri, restoran niteliği değerlendirme değişkenleri ve müşteri memnuniyeti ile ilgili toplam 33 sorudan oluşan anket formu 212 müşteriye uygulanmıştır. Araştırma sonucunda yiyecek kalitesi, hizmet kalitesi, fiyat ve değer boyutlarının müşteri memnuniyetini etkilediği tespit edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 8 Sayı: 31 |