As the popularity of social media rises, Twitter use in the workplace is becoming widespread. However, empirical research on Twitter use by employees is rare. In this study, an investigation was made of the effect on corporate image of employees as Twitter users. With this aim, a survey was performed on 443 Twitter users from different cities in Turkey, evaluating the relation between the use of Twitter by employees and corporate image. According to the results of the study, more than half of the study participants thought that employees’ tweets had no effect on corporate image. However, according to a group of participants, tweets which contained racist expressions, slang and insults had a negative effect on corporate image. In addition, study participants definitely rejected the idea of controlling Twitter accounts and the punishment of employees.
Sosyal medyanın popülaritesi arttıkça, iş ortamında Twitter kullanımı da yaygınlaşmaktadır. Ancak, çalışanların Twitter kullanımı ile ilgili ampirik araştırmalar sınırlıdır. Bu çalışmada, çalışanların Twitter kullanıcısı olarak kurum imajı üzerine etkisi araştırılmıştır. Bu amaçla; Türkiye’nin değişik şehirlerinden 443 Twitter kullanıcısına, çalışanların Twitter kullanımı ile kurum imajı arasındaki ilişkiyi ele alan bir anket uygulanmıştır. Çalışmadan elde edilen sonuçlara göre; katılımcıların yarısından fazlası, çalışanların attığı tweetlerin kurum imajına etkisi olmadığını düşünmektedir. Ancak katılımcıların bir kısmı, ırkçı ifadeler, argo ve hakaret içeren tweetlerin, kurum imajına olumsuz etki ettiğini belirtmiştir. Buna ek olarak, katılımcılar Twitter hesaplarının denetlenmesi ve çalışanların cezalandırılması fikrine kesinlikle karşı çıkmaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 9 Sayı: 35 |