Reader research on men’s magazines has provided significant findings about magazine reading practice of readers. This study aims to make sense of important similarities and harmony between features of magazine texts focusing on the dialectic of content and pleasure, and magazine reading practice as a social practice situated in everyday life. To this end, it analyzes texts in August 2013 of GQ Turkey magazine that is selected for reception analysis, and receptions of readers. It’s examined the relationship between magazine texts and magazine reading practice in this study which is adopted a methodological approach which combines textual analysis and reception analysis. Magazine texts are analyzed through reader-guided textual analysis method, reader receptions are analyzed through a questionnaire survey and in-depth interviews with magazine readers. Finally, there are similarities between textual features of GQ Turkey magazine and receptions of readers. Those similarities are based on popularity of contents in GQ Turkey magazine, also everyday life practices of readers correspond to popular contents
Erkek dergileri ile ilgili izlerkitle araştırmaları, okurların dergi okuma pratiği hakkında önemli bulgular sağlamaktadır. Bu çalışma, içerik ve haz diyalektiğine odaklanan dergi metinlerinin özellikleri ve gündelik yaşamda yerleşik bir toplumsal pratik olarak dergi okuma pratiği arasındaki önemli benzerlikleri ve uyumu anlamlandırmayı amaçlamaktadır. Bu amaçla, çalışma, alımlama çözümlemesi için seçilen GQ Türkiye dergisinin Ağustos 2013 sayısında yer alan metinleri ve okurların alımlamalarını çözümlemektedir. Metin çözümlemesi ve alımlama çözümlemesini birleştiren bir metodolojik yaklaşımın benimsendiği bu çalışmada, dergi metinleri ile dergi okuma pratiği arasındaki ilişki incelenmektedir. Dergi metinleri, okur-odaklı metin çözümlemesi yöntemiyle, izlerkitle alımlamaları ise, dergi okurlarıyla gerçekleştirilen anket çalışması ve derinlemesine görüşmelerle çözümlenmiştir. Sonuç olarak, GQ Türkiye dergisinin metinsel özellikleri ile okurların alımlamaları arasında benzerlikler olduğu görülmüştür. Bu benzerliklerin nedeni hem GQ Türkiye dergisindeki içeriklerin popüler bir nitelikte olması hem de okurların gündelik yaşam pratiklerinin popüler tarzda oluşturulan içeriklerle örtüşüyor olmasıdır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Nisan 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 10 Sayı: 38 |