New communication technologies and the increasing usage of the internet influences the practices of political communication, this study scrutinizes the presidential election that took place through democratic voting for the first time on August 10, 2014. The study focuses on how the candidates used the Internet as a medium. The literature review discusses the concept of political communication and how the internet was used during the election campaign. In the analysis section, content analysis was used as a method
Political communication Election campaign Internet sites New media Content analysis Presidential election
Postmodern çağda yeni iletişim teknolojileri ve artan internet kullanımının siyasal iletişim biçimlerini etkilemesi gerçeği göz önünde bulundurularak hazırlanan bu çalışmada, 10 Ağustos 2014 tarihinde ilk kez halk oylamasıyla yapılan Cumhurbaşkanı seçimi öncesinde internetin, adaylar tarafından bu mecrayı tüm imkânlarıyla kullanıp kullanmadığına yönelik amaç tartışılacaktır. Buradan yola çıkarak çalışmanın literatür taraması bölümünde siyasal iletişim kavramı ve siyasal iletişimde internet kullanımı ele alınmaktadır. Çözümleme bölümünde ise 10 Ağustos 2014 tarihinde yapılan Cumhurbaşkanı seçimi öncesinde tüm adayların internet siteleri içerik çözümlemesi yöntemi ile incelenmektedir.
Siyasal iletişim Seçim kampanyaları İnternet siteleri Yeni medya İçerik çözümlemesi Cumhurbaşkanı seçimi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Temmuz 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 10 Sayı: 39 |