Thought needs to be given to the mistakes made in business training that brought about the global financial crisis that has affected the world over the last few decades. Training programmes need to be analyzed in order to evaluate their advantages and disadvantages, as well as their similarities and differences, with the aim of improving the quality of training in the professionalization of the so-called social enterprises. In order to arrive at a new scenario in which the past mistakes are rectified, a comprehensive training, in which future generations put into place the principles of sustainability and transparency in their daily routine through an education in values, needs to be established. To provide an answer to this situation, programmes should be set in motion in which consideration should be given to the contents and the range of variables that provide added value for the professionals of the 21st Century. As social enterprise is a cross-sector activity, importance should be placed in the training of not only those social entrepreneurs from the business world, but also those from the sociological, communication, architecture and medical sectors. The proposal put forward here outlines the educational framework necessary to provide the social entrepreneur a socioeconomic alternative, as well as a new range of professions that respect Earth’s sustainability. The ultimate aim is to improve training by providing it with a transnational character that allows for the creation of social entrepreneurs capable of rising up to the challenges of the 21st Century. To achieve these aims, the characteristics of the education programmes employed to train social players will be studied in the first part. To this end, a series of criteria, based on the methodology, means of communication and subjects studied, among other things, will be established. The second part presents a global training model that can be applied to any training programme and includes basic subjects, teaching techniques and an appropriate evaluation to develop the skills in social entrepreneurs
Geçtiğimiz birkaç on yıl içinde dünyayı etkileyen küresel finansal krizlere yol açan işletmecilik eğitimindeki hataların üzerinde dikkatlice düşünülmesi gerekmektedir. Eğitim programları, avantaj ve dezavantajlarının, aynı zamanda benzerlik ve farklılıklarının değerlendirilmesi için ve sosyal işletmelerin profesyonelleşebilmesine yönelik eğitimin kalitesinin artırılması amacıyla analiz edilmelidir. Geçmiş hataların düzeltildiği yeni bir senaryoya ulaşabilmek için, gelecek kuşakların günlük rutinlerine sürdürülebilirlik ve şeffaflık ilkelerini değer üzerine bir eğitim aracılığı ile entegre ettikleri kapsamlı bir faaliyetin oluşturulması gerekmektedir. Bu gereksinime karşılık verebilmek için programlar, 21.yüzyılın profesyonellerine katma değer sağlayacak içerik ve
değişkenlere sahip olacak şekilde geliştirilmelidir. Sosyal girişim sektörler arası bir faaliyet olduğu için, bu alanda önem sadece işletme tabanından gelen sosyal girişimcilerin eğitimine değil, aynı zamanda sosyoloji ,iletişim, mimarlık ve tıbbi alanlardan gelenlerin de eğitimlerine verilmelidir. Bu çalışmada ortaya konan öneri sosyal girişimcilere sosyo-ekonomik bir alternatifi
sağlayacak eğitimin çerçevesini çizerken Dünyanın sürdürülebilirliğine saygı duyan bir dizi yeni mesleği de sunmaktadır. Nihai amaç eğitimi, 21.yüzyılın zorluklarıyla baş edebilme yeteneğine sahip sosyal girişimciler yetiştirmesine destek olacak uluslar-ötesi bir özelliğe büründürerek geliştirmektir. Bu amaca ulaşmak için ilk kısımda sosyal oyuncuları geliştirmek amacıyla kullanılan eğitim programlarının özellikleri araştırılacaktır. Bu noktada diğer unsurların yanı sıra yönteme, iletişim araçlarına ve üzerinde çalışılan konulara dayanarak bir dizi kriter oluşturulacaktır. İkinci bölümde ise herhangi bir eğitim programına uygulanabilecek olan ve temel konuları, öğretim tekniklerini ve sosyal girişimcilerin yetkinliklerini geliştirecek uygun bir değerlendirme sistemini içeren küresel bir eğitim modeli sunulacaktır.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Ekim 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 10 Sayı: 39 |