Kapitalizmin varlığını sürdürebilmesi için ön koşul olan tüketim toplumunun yaratılması, reklamlar aracılığı ile dayatılan sembolik ihtiyaçlar ve sunulan lüks yaşam tarzları neticesinde gerçekleşir. Reklamdaki anlamın nasıl tasarlandığı ve sunulduğu ise kullanılan göstergelerin analizi ile anlaşılabilir. Bu çalışmanın amacı, reklamlar aracılığıyla nasıl lüks yaşam tarzlarının sunulduğunu ve tüketim ideolojisinin nasıl yeniden üretildiğini ortaya koymaktır. Bu amaç doğrultusunda, özellikle yaşam tarzı açısından bakıldığında konutların ve konutların dekorasyonlarının önemli bir yaşam tarzı göstergesi haline geldiği savından hareketle, Türkiye’de en çok okunan dekorasyon dergisi olan Home Art’ın Mayıs 2015 sayısı içinde yer alan dört reklam, çalışmanın amaçları doğrultusunda yargısal olarak seçilmiştir. Seçilen dört reklam, görsel iletişimi amaç edinen imgelerde, göstergebilimin en verimli çözümleme yöntemlerinden biri olması nedeniyle (Yücel, 2013, 74), Groupe μ(mü)’nün göstergebilimsel yaklaşımı kullanılarak analiz edilmiştir. Nitekim çözümlenen reklam örneklerinde kent çeperinde yer alan doğa ile iç içe lüks evler ve bu lüks evleri tamamlayan dekorasyonlar aracılığıyla zenginlik ve lüks yaşam tarzlarının yeniden üretildiği ve insanların öykündürüldüğü görülmektedir.
Anahtar Kelimeler: Reklam, Tüketim, Yaşam Tarzı, Göstergebilim, Groupe µ(mü)
The creation of consumption society,that is a prior condition for sustaining Capitalism’s existance, comes true as a consequence of symbolic needs that is imposed by advertisaments and presented luxury life styles. How the meaning degisned and presented can be understood by the analysis of indicators. The purpose of this study is to prove how luxury life styles are presented by advertisaments and how consumption ideology are reproduced. In line with this purpose,especially when we look at the perspective of life style,residence and decoration of the residences became an important indicator of a life style.From this point of view, Home Art’s,the most popular decoration magazine in Turkey, press on May 2015, they are chosen according to four advertisaments’ purpose. Four advertisaments that are chosen,in the images aimed for visual interaction,it is analised by Groupe u,because semiology is the most productive way of doing this (Yücel, 2013, 74). It can be cleary seen that in analysed advertisaments,luxury houses which is nested with forest and its decorations which is a sign of wealth and luxury are reproduces and people are emulated.
Keywords: Advertisement, Consumption, Life Style, Semiotic, Groupe µ(mü)
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 2 Ağustos 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 11 Sayı: 43 |