BibTex RIS Kaynak Göster

Marka Beğenilirlik Ölçeğinin Türkçeye Uyarlanması: Güvenirlik ve Geçerlilik Çalışması

Yıl 2017, Cilt: 12 Sayı: 46, 171 - 180, 25.04.2017

Öz

Bu araştırmada bir markanın kullanıcısı tarafından beğenilirliğini firma seviyesinde ölçmek üzere geliştirilen Marka Beğenilirlik Ölçeğinin (MBİ) Türkçeye uyarlanması amaçlanmaktadır. Araştırmaya kolayda örnekleme ile seçilen, 1568 denek katılmıştır (n=1568). Araştırma kapsamında ölçme aracı Türkçeye çevrilmiştir. Ölçme aracının yapı geçerliği Doğrulayıcı Faktör Analizi (DFA) ile test edilmiştir. Ölçeğin tümüne ilişkin iç tutarlık katsayısı α = .85’tir. Sonuç olarak 12 maddelik ve 4 boyutlu ölçme aracı, Türk araştırmacıların kullanımına hazır hâle getirilmiştir.

Kaynakça

  • Bang Nguyen, Yüksel Ekinci, Lyndon Simkin, L. ve T.C. Melewar 2015. “The brand likeability scale: An exploratory study of likeability in firm-level brands.” International Journal of Market Research 57(5): 777-800
  • Cem Harun Meydan ve Harun Şeşen 2011. Yapısal Eşitlik Modellemesi AMOS Uygulamaları. Detay Yayıncılık. Ankara.
  • Nuran Bayram 2010. Yapısal Eşitlik Modellemesine Giriş. Ezgi Kitabevi. Bursa.
  • Ömay Çokluk, Güçlü Şekercioğlu ve Şener Büyüköztürk 2010. Sosyal Bilimler İçin Çok Değişkenli İstatistik. Pegem Yayınları. Ankara.
  • Şener Büyüköztürk 2011. Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı (14. Baskı). Ankara: PEGEM Akademi.
  • Tenko Raykov 1997. “Scale reliability, Cronbach's Coefficient Alpha, and violations of essential tau-equivalence with fixed congeneric components.” Multivariate Behavioral Research 32, 329-353.
Yıl 2017, Cilt: 12 Sayı: 46, 171 - 180, 25.04.2017

Öz

Kaynakça

  • Bang Nguyen, Yüksel Ekinci, Lyndon Simkin, L. ve T.C. Melewar 2015. “The brand likeability scale: An exploratory study of likeability in firm-level brands.” International Journal of Market Research 57(5): 777-800
  • Cem Harun Meydan ve Harun Şeşen 2011. Yapısal Eşitlik Modellemesi AMOS Uygulamaları. Detay Yayıncılık. Ankara.
  • Nuran Bayram 2010. Yapısal Eşitlik Modellemesine Giriş. Ezgi Kitabevi. Bursa.
  • Ömay Çokluk, Güçlü Şekercioğlu ve Şener Büyüköztürk 2010. Sosyal Bilimler İçin Çok Değişkenli İstatistik. Pegem Yayınları. Ankara.
  • Şener Büyüköztürk 2011. Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı (14. Baskı). Ankara: PEGEM Akademi.
  • Tenko Raykov 1997. “Scale reliability, Cronbach's Coefficient Alpha, and violations of essential tau-equivalence with fixed congeneric components.” Multivariate Behavioral Research 32, 329-353.
Toplam 6 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Dr. Zeki Yüksekbilgili

Yayımlanma Tarihi 25 Nisan 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 12 Sayı: 46

Kaynak Göster

APA Yüksekbilgili, D. Z. (2017). Marka Beğenilirlik Ölçeğinin Türkçeye Uyarlanması: Güvenirlik ve Geçerlilik Çalışması. Yaşar Üniversitesi E-Dergisi, 12(46), 171-180.
AMA Yüksekbilgili DZ. Marka Beğenilirlik Ölçeğinin Türkçeye Uyarlanması: Güvenirlik ve Geçerlilik Çalışması. Yaşar Üniversitesi E-Dergisi. Nisan 2017;12(46):171-180.
Chicago Yüksekbilgili, Dr. Zeki. “Marka Beğenilirlik Ölçeğinin Türkçeye Uyarlanması: Güvenirlik Ve Geçerlilik Çalışması”. Yaşar Üniversitesi E-Dergisi 12, sy. 46 (Nisan 2017): 171-80.
EndNote Yüksekbilgili DZ (01 Nisan 2017) Marka Beğenilirlik Ölçeğinin Türkçeye Uyarlanması: Güvenirlik ve Geçerlilik Çalışması. Yaşar Üniversitesi E-Dergisi 12 46 171–180.
IEEE D. Z. Yüksekbilgili, “Marka Beğenilirlik Ölçeğinin Türkçeye Uyarlanması: Güvenirlik ve Geçerlilik Çalışması”, Yaşar Üniversitesi E-Dergisi, c. 12, sy. 46, ss. 171–180, 2017.
ISNAD Yüksekbilgili, Dr. Zeki. “Marka Beğenilirlik Ölçeğinin Türkçeye Uyarlanması: Güvenirlik Ve Geçerlilik Çalışması”. Yaşar Üniversitesi E-Dergisi 12/46 (Nisan 2017), 171-180.
JAMA Yüksekbilgili DZ. Marka Beğenilirlik Ölçeğinin Türkçeye Uyarlanması: Güvenirlik ve Geçerlilik Çalışması. Yaşar Üniversitesi E-Dergisi. 2017;12:171–180.
MLA Yüksekbilgili, Dr. Zeki. “Marka Beğenilirlik Ölçeğinin Türkçeye Uyarlanması: Güvenirlik Ve Geçerlilik Çalışması”. Yaşar Üniversitesi E-Dergisi, c. 12, sy. 46, 2017, ss. 171-80.
Vancouver Yüksekbilgili DZ. Marka Beğenilirlik Ölçeğinin Türkçeye Uyarlanması: Güvenirlik ve Geçerlilik Çalışması. Yaşar Üniversitesi E-Dergisi. 2017;12(46):171-80.