BibTex RIS Kaynak Göster

Turizm İşlemelerinde Sürdürülebilir Rekabet Üstünlüğü Kaynağı Olarak Stratejik İnsan Kaynakları Yönetimi

Yıl 2017, Cilt: 12 Sayı: 45, 60 - 75, 22.02.2017

Öz

Bir işletmenin aynı sektörde faaliyet gösteren rakip işletmeler karşısındaki rekabet üstünlüğü kaynaklarının ve yeteneklerinin heterojen olması ve mobil olmamasına bağlıdır. İşletmenin, insan kaynakları (İK) yeteneklerinin ayırt edici özelliklerini değerlendirerek rekabet üstünlüğü elde etmesi mümkündür. Bu araştırmada Stratejik İnsan Kaynakları Yönetimi (Stratejik İKY), Kaynak Tabanlı Yaklaşım (KTY) ile değerlendirilmiştir. Çalışmanın amacı, VRIO (değerlilik, nadirlik, taklit edilemezlik, organizasyon) analizi çerçevesinde işletmelerin İK ile sürdürülebilir rekabet üstünlüğü (SRÜ) elde etmesine yöneliktir.

Özellikle rekabet üstünlüğü işletmenin en önemli varlığına odaklanmaktadır. Literatür araştırması sonucunda, İK’nın işletmenin en değerli varlığı olduğunu belirten çok sayıda çalışma bulunmaktadır. Turizm işletmelerinde Stratejik İKY, insanı değerli bir varlık olarak görmektedir. Stratejik İKY, işletmelerin değerli İK unsurları ile rakip işletmelerden farklılaşmasını ve özgün bir yetenek haline dönüşmesini  ele almaktadır. İK unsurlarını nadir veya benzersiz bir şekilde değerlendiren işletmeler, özgün işletme yetenekleri oluşturmaktadır. Değerli ve özgün İK yeteneklerinin taklit edilmesi zordur ve uzun süre alan bir süreçtir. Üstün veya farklı yeteneklere sahip olan işletmelerin rakip işletmeler karşısında üstünlük elde etmesi kaçınılmazdır. Değerli, nadir ve taklit edilemez İK yeteneklerine sahip olan bir turizm işletmesi organizasyon kültürü ile sürdürülebilir rekabet üstünlüğü ve üstün bir performans elde etmektedir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

İbrahim Çetintürk

Yayımlanma Tarihi 22 Şubat 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 12 Sayı: 45

Kaynak Göster

APA Çetintürk, İ. (2017). Turizm İşlemelerinde Sürdürülebilir Rekabet Üstünlüğü Kaynağı Olarak Stratejik İnsan Kaynakları Yönetimi. Yaşar Üniversitesi E-Dergisi, 12(45), 60-75.
AMA Çetintürk İ. Turizm İşlemelerinde Sürdürülebilir Rekabet Üstünlüğü Kaynağı Olarak Stratejik İnsan Kaynakları Yönetimi. Yaşar Üniversitesi E-Dergisi. Şubat 2017;12(45):60-75.
Chicago Çetintürk, İbrahim. “Turizm İşlemelerinde Sürdürülebilir Rekabet Üstünlüğü Kaynağı Olarak Stratejik İnsan Kaynakları Yönetimi”. Yaşar Üniversitesi E-Dergisi 12, sy. 45 (Şubat 2017): 60-75.
EndNote Çetintürk İ (01 Şubat 2017) Turizm İşlemelerinde Sürdürülebilir Rekabet Üstünlüğü Kaynağı Olarak Stratejik İnsan Kaynakları Yönetimi. Yaşar Üniversitesi E-Dergisi 12 45 60–75.
IEEE İ. Çetintürk, “Turizm İşlemelerinde Sürdürülebilir Rekabet Üstünlüğü Kaynağı Olarak Stratejik İnsan Kaynakları Yönetimi”, Yaşar Üniversitesi E-Dergisi, c. 12, sy. 45, ss. 60–75, 2017.
ISNAD Çetintürk, İbrahim. “Turizm İşlemelerinde Sürdürülebilir Rekabet Üstünlüğü Kaynağı Olarak Stratejik İnsan Kaynakları Yönetimi”. Yaşar Üniversitesi E-Dergisi 12/45 (Şubat 2017), 60-75.
JAMA Çetintürk İ. Turizm İşlemelerinde Sürdürülebilir Rekabet Üstünlüğü Kaynağı Olarak Stratejik İnsan Kaynakları Yönetimi. Yaşar Üniversitesi E-Dergisi. 2017;12:60–75.
MLA Çetintürk, İbrahim. “Turizm İşlemelerinde Sürdürülebilir Rekabet Üstünlüğü Kaynağı Olarak Stratejik İnsan Kaynakları Yönetimi”. Yaşar Üniversitesi E-Dergisi, c. 12, sy. 45, 2017, ss. 60-75.
Vancouver Çetintürk İ. Turizm İşlemelerinde Sürdürülebilir Rekabet Üstünlüğü Kaynağı Olarak Stratejik İnsan Kaynakları Yönetimi. Yaşar Üniversitesi E-Dergisi. 2017;12(45):60-75.