Geçmiş yıllarda yürütülmüş az sayıda çalışmada konaklama işletmelerine ait
web sitelerinde hangi içeriklere yer verilmesi gerektiği tartışılmış ancak
başarılı bir web sitesinin hangi unsurlardan oluştuğu konusunda fikir birliğine
varılamamıştır. Bu çalışmanın temel amacı Türkiye’de faaliyet gösteren yerli ve
yabancı zincir otellere ait web sitelerinin içerik analizi yöntemi ile
karşılaştırılması ve iki grup arasındaki farklılıkların değerlendirilmesidir. Araştırmanın evrenini Türkiye’de faaliyet gösteren yerli
ve yabancı zincir oteller oluşturmaktadır. İçerik analizi ile yapılan
karşılaştırma için gereken verilerin toplanmasında kullanılan ve değerlendirme
ölçütlerini içeren form 4 ana başlık ile toplam 50 ifadeden oluşmaktadır. Araştırmadan
elde edilen temel sonuç yerli grupların web sitelerinde, yabancı gruplara göre,
daha fazla özelliğe yer verdiği; ancak kullanım kolaylığı açısından başarısız
kaldıkları yönündedir. Ayrıca çalışmada; diğer değerlendirme ölçütleri
açısından sonuçlar farklı boyutlarda değerlendirilmiş ve önerilere yer
verilmiştir.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ekim 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 12 Sayı: 48 |