Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Terörizmin, Eğitimde Cinsiyet Eşitsizliği Üzerine Etkisi: Türkiye Üzerine İl Bazında Uygulamalı Çalışma

Yıl 2018, Cilt: 13 Sayı: 51, 281 - 292, 31.07.2018

Öz

Bu çalışmada,
Türkiye’de 80 il için terörizmin eğitimde cinsiyet eşitsizliği üzerine etkisi uygulamalı
olarak incelenmiştir. Uygulama sonuçları, terörizmin eğitimde cinsiyet eşitsizliğini
ilkokul seviyesinde anlamlı bir şekilde etkilememekte, lise seviyesinde ise negatif
ve anlamlı bir şekilde etkilediğini göstermektedir. Tahmin sonuçları terörizmin
eğitimde cinsiyet eşitsizliğini terör bölgesine uzak ve daha az terör saldırısı
yaşanan illerde daha güçlü ve negatif etkilediğini göstermektedir.  Sonuçlar ayrıca daha gelenekçi değerlere
sahip illerde eğitimde cinsiyet eşitsizliğinin daha fazla olduğunu ve göçün,
eğitim düzeyinin ve gelir düzeyinin anlamlı bir şekilde eğitimde cinsiyet
eşitsizliğini etkilemediğini işaret etmektedir. 

Kaynakça

  • the Basque Country”, American Economic Review, 93(1):113-132 Abadei, Alberto ve Gardaazabal, Javier. 2005. “Terrorism and the World Economy”, unpublished Working Paper Akresh, Ricahar ve De Walque, Damien.2008. “Armed conflict and schooling: Evidence from the 1994 Rwandan genocide”, World Bank Policy Research Working Paper Series Alderman, Harold, Jere Behrman, David R. Ross ve Richard Sabot. 1996. “Decomposing the Gender Gap in Cognitive Skills in a Poor Rural Economy”, The Journal of Human Resources, 31: 229-254 Alesina, Alberto ve Perotti, Roberto. 1996. “ Income Distribution, Political Instability, and Investment”, European Economic Review, 40(6):1203-1228 Arora, Vive ve Vamvakidis, Athanasios. 2004. “How Much Do Training Partners Matter for Economic Growth?”, IMF Working Paper, WP/04/26 Berrebi, Claude ve Ostwald, Jordan.2016. “Terrorism and the Labor Force”, Journal of Conflict Resolution, 60:32-60 Berrebi,Claude. 2003. “Evidence About the Link Between Education, Poverty and Terrorism among Palestinians”, Working Paper, Princeton University Industrial Relations Section. Bilgel, Fırat ve Karahasan, Burhan Can.2017. The Economic Costs of Seperatist Terorism in Turkey”, Journal of Conflict Resolution, 61: 457-479 Blattman, Christopher ve Annan, Jeannie.2010. “The consequences of child soldiering”, Review of Economics and Statistics, 92: 882-898. Bloomberg, Stephen ve Hess, Gregory, Orphanides, Athanasios.2004. “Macroeconomic Consequences of Terrorism, Journal of Monetary Economics, 51:1007-1032. Chamarbagwala, Rubiana, ve Morán, Hilcias.2011. “The human capital consequences of civil war: Evidence from Guatemala”, Journal of Development Economics, 94: 41-61 Ecsktein, Zvi ve Tsiddon, Daniel.2004 “Macroeconomic Consequences of Terror: Theory and the Case of Israel”, Journal of Monetary Economics, 51(1):971-1002 Enders, Walter ve Sandler, Todd. 2002. “Patterns of Transnational Terrorism, 1970-1999: Alternative Time Series Estimates” , International Studies Quarterly, 46: 145-165

An Empirical Investigation on Effect of Terro-rism on the Gender Gap in Education : Provincial Level Analysis for Turkey

Yıl 2018, Cilt: 13 Sayı: 51, 281 - 292, 31.07.2018

Öz

In this study, we examine
the causality running from terrorist attacks to the gender inequality in
education at provincial level for Turkey. Estimation results indicate that
terrorist attacks increases the gender inequality at high school level, but not
at primary school level. According to estimation results non-linear relation
between terrorism and gender gap in education suggests that terror attacks
strongly   increases  gender gap in education at provinces that are
distant to provinces where  terrorist
attacks frequently occurs. Additionally, estimation results indicate that
increasing conservatism lead to gender gap in education, however, education,
income level and immigration does not significantly affect gender gap in
education. 

Kaynakça

  • the Basque Country”, American Economic Review, 93(1):113-132 Abadei, Alberto ve Gardaazabal, Javier. 2005. “Terrorism and the World Economy”, unpublished Working Paper Akresh, Ricahar ve De Walque, Damien.2008. “Armed conflict and schooling: Evidence from the 1994 Rwandan genocide”, World Bank Policy Research Working Paper Series Alderman, Harold, Jere Behrman, David R. Ross ve Richard Sabot. 1996. “Decomposing the Gender Gap in Cognitive Skills in a Poor Rural Economy”, The Journal of Human Resources, 31: 229-254 Alesina, Alberto ve Perotti, Roberto. 1996. “ Income Distribution, Political Instability, and Investment”, European Economic Review, 40(6):1203-1228 Arora, Vive ve Vamvakidis, Athanasios. 2004. “How Much Do Training Partners Matter for Economic Growth?”, IMF Working Paper, WP/04/26 Berrebi, Claude ve Ostwald, Jordan.2016. “Terrorism and the Labor Force”, Journal of Conflict Resolution, 60:32-60 Berrebi,Claude. 2003. “Evidence About the Link Between Education, Poverty and Terrorism among Palestinians”, Working Paper, Princeton University Industrial Relations Section. Bilgel, Fırat ve Karahasan, Burhan Can.2017. The Economic Costs of Seperatist Terorism in Turkey”, Journal of Conflict Resolution, 61: 457-479 Blattman, Christopher ve Annan, Jeannie.2010. “The consequences of child soldiering”, Review of Economics and Statistics, 92: 882-898. Bloomberg, Stephen ve Hess, Gregory, Orphanides, Athanasios.2004. “Macroeconomic Consequences of Terrorism, Journal of Monetary Economics, 51:1007-1032. Chamarbagwala, Rubiana, ve Morán, Hilcias.2011. “The human capital consequences of civil war: Evidence from Guatemala”, Journal of Development Economics, 94: 41-61 Ecsktein, Zvi ve Tsiddon, Daniel.2004 “Macroeconomic Consequences of Terror: Theory and the Case of Israel”, Journal of Monetary Economics, 51(1):971-1002 Enders, Walter ve Sandler, Todd. 2002. “Patterns of Transnational Terrorism, 1970-1999: Alternative Time Series Estimates” , International Studies Quarterly, 46: 145-165
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Deniz Guvercin

Yayımlanma Tarihi 31 Temmuz 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 13 Sayı: 51

Kaynak Göster

APA Guvercin, D. (2018). Terörizmin, Eğitimde Cinsiyet Eşitsizliği Üzerine Etkisi: Türkiye Üzerine İl Bazında Uygulamalı Çalışma. Yaşar Üniversitesi E-Dergisi, 13(51), 281-292.
AMA Guvercin D. Terörizmin, Eğitimde Cinsiyet Eşitsizliği Üzerine Etkisi: Türkiye Üzerine İl Bazında Uygulamalı Çalışma. Yaşar Üniversitesi E-Dergisi. Temmuz 2018;13(51):281-292.
Chicago Guvercin, Deniz. “Terörizmin, Eğitimde Cinsiyet Eşitsizliği Üzerine Etkisi: Türkiye Üzerine İl Bazında Uygulamalı Çalışma”. Yaşar Üniversitesi E-Dergisi 13, sy. 51 (Temmuz 2018): 281-92.
EndNote Guvercin D (01 Temmuz 2018) Terörizmin, Eğitimde Cinsiyet Eşitsizliği Üzerine Etkisi: Türkiye Üzerine İl Bazında Uygulamalı Çalışma. Yaşar Üniversitesi E-Dergisi 13 51 281–292.
IEEE D. Guvercin, “Terörizmin, Eğitimde Cinsiyet Eşitsizliği Üzerine Etkisi: Türkiye Üzerine İl Bazında Uygulamalı Çalışma”, Yaşar Üniversitesi E-Dergisi, c. 13, sy. 51, ss. 281–292, 2018.
ISNAD Guvercin, Deniz. “Terörizmin, Eğitimde Cinsiyet Eşitsizliği Üzerine Etkisi: Türkiye Üzerine İl Bazında Uygulamalı Çalışma”. Yaşar Üniversitesi E-Dergisi 13/51 (Temmuz 2018), 281-292.
JAMA Guvercin D. Terörizmin, Eğitimde Cinsiyet Eşitsizliği Üzerine Etkisi: Türkiye Üzerine İl Bazında Uygulamalı Çalışma. Yaşar Üniversitesi E-Dergisi. 2018;13:281–292.
MLA Guvercin, Deniz. “Terörizmin, Eğitimde Cinsiyet Eşitsizliği Üzerine Etkisi: Türkiye Üzerine İl Bazında Uygulamalı Çalışma”. Yaşar Üniversitesi E-Dergisi, c. 13, sy. 51, 2018, ss. 281-92.
Vancouver Guvercin D. Terörizmin, Eğitimde Cinsiyet Eşitsizliği Üzerine Etkisi: Türkiye Üzerine İl Bazında Uygulamalı Çalışma. Yaşar Üniversitesi E-Dergisi. 2018;13(51):281-92.