Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Ülke Marka Kişiliği: İsveç’te Türkiye Algısı

Yıl 2019, Cilt: 14 Sayı: 54, 168 - 179, 30.04.2019
https://doi.org/10.19168/jyasar.376916

Öz











Bu
çalışmanın temel amacı, Türkiye marka kişiliğinin İsveç vatandaşları tarafından
nasıl algılandığını belirlemektir. Bu kapsamda, İsveç vatandaşlarının
Türkiye’yi daha önce ziyaret etme/etmeme durumları ve demografik özellikleri
ile ülke marka kişiliği arasındaki ilişkiyi ortaya koymak hedeflenmiştir. Çalışma
anket yöntemiyle 396 denekle gerçekleşmiştir. Elde edilen verilere SPSS paket
programı ile faktör analizi, t-test ve ANOVA testleri uygulanmıştır. Araştırma
sonucunda ülke marka kişiliği faktörlerinin katılımcılar arasında farklı
algılandığı tespit edilmiştir.


Kaynakça

  • Aaker, J.L. 1997. “Dimensions of Brand Personality.” Journal of Marketing Research 34(3): 347-356.
  • Aaker, J.L., Benet Martinez, V. ve Garolera, J. 2001. “Consumption Symbols as Carriers of Culture: A Study of Japanese and Spanish Brand Personality Constructs.” Journal of Personality and Social Psychology 81(3): 492-508.
  • Aksoy, L. ve Özsomer, A. 2007. Türkiye’de Marka Kişiliği Oluşturan Boyutlar. 12. Ulusal Pazarlama Kongresi Bildirisi 1-14.
  • Azoulay A. ve Kapferer J.N. 2002. “Do Brand Personality Scales Really Measure Brand Personality?.” Journal Brand Management 11 (2): 143-155.
  • Batra, R., Myers, G. ve Aaker, D. A.1996. Advertising Management. New Jersey: Prentice Hall.
  • Batra, R. Lehmann, D. ve Singh D. 1993. “The Brand Personality Component of Brand Goodwill: Some Antecedents and Consequences”. in: Aaker, D., Alexander L.. Brand Equity and Advertising 83-96.
  • Chernatony De. L. 1999. “Brand Management Through Narrowing the Gap Between Brand Identity and Brand Reputation.” Journal of Marketing Management 15.
  • Chung, K.K, Han, D. ve Park, S.B. 2001. “The Effect of Brand Personality and Brand Identification on Brand Loyalty: Applying The Theory Of Social Identification.” Japanese Psychological Research 43(4): 195-206.
  • d'Astous, Lévesque, A. 2003. “A Scale for Measuring Store Personality.” Psychology and Marketing 20: 455-469.
  • Fernandi, J.M., Valette-Florence, P. ve Fine-Falcy, S. 2000. “Aaker's Brand Personality Scale in A French Context: A Replication of Preliminary Test of Validity.” Developments of Marketing Science 23: 7-13.
  • Fournier S. 1998. "Consumers and Their Brands: Developing Relationship Theory in Consumer Research.” Journal of Consumer Research 24:343-353.
  • Gardner, B.B. ve Levy, S.J. 1955. The Product and the Brand. Harvard Business Review March-April: 33-39.
  • Govers, P.C.M.ve Schoormans, J.P.L. 2005. “Product Personality and Its Influence on Consumer Preference.” The Journal of Consumer Marketing 22(4/5):189-197.
  • Helgeson J.G. ve Supphellen M. 2004.“A Conceptual and Measurement Comporison of Self- Congruity and Brand Personality.” International Journal of Market Research 46(2): 205-233.
  • Hoyer, W.D. ve Mcginnis, D.J. (1997). Consumer Behaviour. Houghton Mifflin, USA.
  • Huang, H.H., Mitchell, V.W. ve Rosenaum-Elliott, R. 2012. “Are Consumer and Brand Personalities the Same?.” Psychology and Marketing 29(5): 334-349.
  • Keller, K.L. 1993. “Conceptualising, Measuring and Managing Customer-Based Brand Equity.” Journal of Marketing 57(1):1-22.
  • Keller, K.L. 2003. Strategic Brand Management. Prentice Hall.
  • Koebel, M.N ve Ladwein, R. 1999. “L’echelle De Personnalite De La Marque De Jennifer Aaker. Adaptation Au Contexe Français.” Decisions Marketing 16 (Jan-April): 81-88.
  • Kotler, P. 2000. Pazarlama Yönetimi. İstanbul: Beta BasımYayın Dağıtım. Knapp, D. E. 2003. Marka Aklı. (çev. A. T. Akartuna). (1.Basım). İstanbul: Mediacat Yayınları.
  • Kurtuluş D., S. 2008. “Ülkelerin Marka Kişiliği Üzerine Bir Araştırma." İstanbul Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi 22(2): 285-300.
  • Martineau, P. 1958. “The Personality of a Retail Store”. Harvard Business Review, 36(1): 47-55.
  • Melin, F. (1997). The Brand As a Competitive Tool. Lund, Sweden: Lund University Press.
  • Müller, B. ve Chandon, J.L. 2003. “Impact of Visiting a Brand Website on Brand Personality, Electronic Markets.” Special Section: e- Branding 13(3): 210-221.
  • Myron, M.R. 1999. “Brand Identitiy Crucial to Solid Product Image”. In: Denver Business Journal.
  • Plummer, J.T. 1984. “How Personality Makes A Difference.” Journal of Advertising Research 24(6). Saucier, G. ve Goldberg, L.R. 1998. “What Is Beyond The Big Five?.” Journal of Personality 66(4): 495-524.
  • Sung, Y. ve Tinkham, S.F. 2005. “Brand personality Structures in the United States and Korea: Common and culture-Specific Factors.” Journal of Consumer Psychology 15: 334-350.
Yıl 2019, Cilt: 14 Sayı: 54, 168 - 179, 30.04.2019
https://doi.org/10.19168/jyasar.376916

Öz

Kaynakça

  • Aaker, J.L. 1997. “Dimensions of Brand Personality.” Journal of Marketing Research 34(3): 347-356.
  • Aaker, J.L., Benet Martinez, V. ve Garolera, J. 2001. “Consumption Symbols as Carriers of Culture: A Study of Japanese and Spanish Brand Personality Constructs.” Journal of Personality and Social Psychology 81(3): 492-508.
  • Aksoy, L. ve Özsomer, A. 2007. Türkiye’de Marka Kişiliği Oluşturan Boyutlar. 12. Ulusal Pazarlama Kongresi Bildirisi 1-14.
  • Azoulay A. ve Kapferer J.N. 2002. “Do Brand Personality Scales Really Measure Brand Personality?.” Journal Brand Management 11 (2): 143-155.
  • Batra, R., Myers, G. ve Aaker, D. A.1996. Advertising Management. New Jersey: Prentice Hall.
  • Batra, R. Lehmann, D. ve Singh D. 1993. “The Brand Personality Component of Brand Goodwill: Some Antecedents and Consequences”. in: Aaker, D., Alexander L.. Brand Equity and Advertising 83-96.
  • Chernatony De. L. 1999. “Brand Management Through Narrowing the Gap Between Brand Identity and Brand Reputation.” Journal of Marketing Management 15.
  • Chung, K.K, Han, D. ve Park, S.B. 2001. “The Effect of Brand Personality and Brand Identification on Brand Loyalty: Applying The Theory Of Social Identification.” Japanese Psychological Research 43(4): 195-206.
  • d'Astous, Lévesque, A. 2003. “A Scale for Measuring Store Personality.” Psychology and Marketing 20: 455-469.
  • Fernandi, J.M., Valette-Florence, P. ve Fine-Falcy, S. 2000. “Aaker's Brand Personality Scale in A French Context: A Replication of Preliminary Test of Validity.” Developments of Marketing Science 23: 7-13.
  • Fournier S. 1998. "Consumers and Their Brands: Developing Relationship Theory in Consumer Research.” Journal of Consumer Research 24:343-353.
  • Gardner, B.B. ve Levy, S.J. 1955. The Product and the Brand. Harvard Business Review March-April: 33-39.
  • Govers, P.C.M.ve Schoormans, J.P.L. 2005. “Product Personality and Its Influence on Consumer Preference.” The Journal of Consumer Marketing 22(4/5):189-197.
  • Helgeson J.G. ve Supphellen M. 2004.“A Conceptual and Measurement Comporison of Self- Congruity and Brand Personality.” International Journal of Market Research 46(2): 205-233.
  • Hoyer, W.D. ve Mcginnis, D.J. (1997). Consumer Behaviour. Houghton Mifflin, USA.
  • Huang, H.H., Mitchell, V.W. ve Rosenaum-Elliott, R. 2012. “Are Consumer and Brand Personalities the Same?.” Psychology and Marketing 29(5): 334-349.
  • Keller, K.L. 1993. “Conceptualising, Measuring and Managing Customer-Based Brand Equity.” Journal of Marketing 57(1):1-22.
  • Keller, K.L. 2003. Strategic Brand Management. Prentice Hall.
  • Koebel, M.N ve Ladwein, R. 1999. “L’echelle De Personnalite De La Marque De Jennifer Aaker. Adaptation Au Contexe Français.” Decisions Marketing 16 (Jan-April): 81-88.
  • Kotler, P. 2000. Pazarlama Yönetimi. İstanbul: Beta BasımYayın Dağıtım. Knapp, D. E. 2003. Marka Aklı. (çev. A. T. Akartuna). (1.Basım). İstanbul: Mediacat Yayınları.
  • Kurtuluş D., S. 2008. “Ülkelerin Marka Kişiliği Üzerine Bir Araştırma." İstanbul Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi 22(2): 285-300.
  • Martineau, P. 1958. “The Personality of a Retail Store”. Harvard Business Review, 36(1): 47-55.
  • Melin, F. (1997). The Brand As a Competitive Tool. Lund, Sweden: Lund University Press.
  • Müller, B. ve Chandon, J.L. 2003. “Impact of Visiting a Brand Website on Brand Personality, Electronic Markets.” Special Section: e- Branding 13(3): 210-221.
  • Myron, M.R. 1999. “Brand Identitiy Crucial to Solid Product Image”. In: Denver Business Journal.
  • Plummer, J.T. 1984. “How Personality Makes A Difference.” Journal of Advertising Research 24(6). Saucier, G. ve Goldberg, L.R. 1998. “What Is Beyond The Big Five?.” Journal of Personality 66(4): 495-524.
  • Sung, Y. ve Tinkham, S.F. 2005. “Brand personality Structures in the United States and Korea: Common and culture-Specific Factors.” Journal of Consumer Psychology 15: 334-350.
Toplam 27 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Elem Demir

Yayımlanma Tarihi 30 Nisan 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 14 Sayı: 54

Kaynak Göster

APA Demir, E. (2019). Ülke Marka Kişiliği: İsveç’te Türkiye Algısı. Yaşar Üniversitesi E-Dergisi, 14(54), 168-179. https://doi.org/10.19168/jyasar.376916
AMA Demir E. Ülke Marka Kişiliği: İsveç’te Türkiye Algısı. Yaşar Üniversitesi E-Dergisi. Nisan 2019;14(54):168-179. doi:10.19168/jyasar.376916
Chicago Demir, Elem. “Ülke Marka Kişiliği: İsveç’te Türkiye Algısı”. Yaşar Üniversitesi E-Dergisi 14, sy. 54 (Nisan 2019): 168-79. https://doi.org/10.19168/jyasar.376916.
EndNote Demir E (01 Nisan 2019) Ülke Marka Kişiliği: İsveç’te Türkiye Algısı. Yaşar Üniversitesi E-Dergisi 14 54 168–179.
IEEE E. Demir, “Ülke Marka Kişiliği: İsveç’te Türkiye Algısı”, Yaşar Üniversitesi E-Dergisi, c. 14, sy. 54, ss. 168–179, 2019, doi: 10.19168/jyasar.376916.
ISNAD Demir, Elem. “Ülke Marka Kişiliği: İsveç’te Türkiye Algısı”. Yaşar Üniversitesi E-Dergisi 14/54 (Nisan 2019), 168-179. https://doi.org/10.19168/jyasar.376916.
JAMA Demir E. Ülke Marka Kişiliği: İsveç’te Türkiye Algısı. Yaşar Üniversitesi E-Dergisi. 2019;14:168–179.
MLA Demir, Elem. “Ülke Marka Kişiliği: İsveç’te Türkiye Algısı”. Yaşar Üniversitesi E-Dergisi, c. 14, sy. 54, 2019, ss. 168-79, doi:10.19168/jyasar.376916.
Vancouver Demir E. Ülke Marka Kişiliği: İsveç’te Türkiye Algısı. Yaşar Üniversitesi E-Dergisi. 2019;14(54):168-79.