Bu makale kıdemin iç müşterinin psikolojik sermayesi üzerine
etkisini incelemektedir. Amaç, iş hayatında kıdemin önemi vurgulamak ve kıdemin
psikolojik sermayenin alt boyutlarıyla ilişkisini ortaya koymaktır. İş yerinde
pozitif organizasyonel davranışların görülmesi için iç müşterinin psikolojik
sermaye kavramını oluşturan özyeterlik, umut, iyimserlik ve direnci daha yüksek seviyede göstermesi önemlidir. Bu araştırma, iç
müşterinin psikolojik sermayesinin iş kıdeminden nasıl etkilendiğini açıklamayı
hedeflemektedir. Araştırmada kıdem; toplam çalışma yılı, mevcut iş yerindeki
kıdemi ve son mevkisindeki kıdemi olmak üzere üç başlıkta analiz edilmiştir. Araştırmada
kolayda örnekleme yöntemi kullanılarak, İstanbul Türkiye’de orta ve büyük ölçekli
işletmelerden 212 çalışana ulaşılmıştır. Veri, Luthans, Youssef ve Avolio’nun
(2007) PSYCAP ölçeğinin Çetin ve Basım (2012) tarafından Türkçeye çevrilmiş 20
ifadesini ve demografik, kıdem geçmişi ile ilgili ifadeleri içeren yapılandırılmış anket
vasıtasıyla toplanmıştır. Verinin analizinde IBM SPSS Statistics 23.0 programı
kullanılmıştır. Araştırmada frekans,
bağımsız örneklem tek yönlü ANOVA ve gürbüz testler kullanılmıştır. İyimserlik, direnç ve özyeterlilik
gruplar arasında ortalamaları farklılık gösteren psikolojik sermayenin alt boyutları olarak ortaya çıkmıştır.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mart 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 15 |