Aynı
zaman diliminde dünyaya gelmiş ve bundan dolayı hayatı yorumlayış biçimleri,
sahip oldukları değerler ve tüketim alışkanlıkları birbirine benzer olan
nesiller markaların ve firmaların her daim hedefinde olmuştur. Şimdiye kadarki
kuşaklardan ayrı olarak bilgi ve iletişim teknolojilerindeki gelişmelerin içine
doğan Z kuşağı ise çok yakında kendi gelirini elde edecek ve tüketim
davranışlarında bulunacaktır. Dolayısı ile bu kuşağın alışveriş
alışkanlıklarının ve satın alma karar tarzlarının incelenmesi marka ve firmalar
açısından büyük önem taşımaktadır. Bu bağlamda bu araştırmanın amacı Z kuşağı
tüketicilerin satın alma karar tarzlarının incelenmesi olarak belirlenmiştir.
Bu kapsamda Kastamonu’da Ocak-Şubat 2019 tarihleri arasında kolayda örnekleme
yöntemi ile belirlenen 320 öğrenciye anket uygulanmıştır. Araştırma sonucunda Z
kuşağının satın alma kararlarında sosyal medya ünlülerinin etkisi açıkça
görülürken, kalite ve fiyat bu kuşağın satın alım kararlarını etkileyen en
önemli unsurlar olarak öne çıkmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 15 Sayı: 58 |