Özet :Bu araştırmanın amacı, modern pazarlamanın öznesi olan z kuşağının dijital ticarette satın alma eğilimini incelemek ve x, y, z kuşaklarının satın alma tutumlarını araştırmaktır. Binlerce kişinin istihdamını sağlayan e ticaretin, insanların alışveriş alışkanlıkları üzerindeki etkilerini araştırmak tedarik zincirinin gelişmesinde önemli rol oynadığından kuşaklar konusunda yapılan araştırmalar önemlidir. Bu araştırmada nicel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen verilerin frekansı, yüzdelikleri alınmış, demografik değişkenlere göre x, y, z kuşaklarının farklılıkları, One Way Anova ve Anowa testi ile incelenmiştir. Araştırma sonuçlarını değerlendirmek için SPSS 25 programı kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre ankete katılanların büyük çoğunluğu cep telefonuyla alışveriş yapmaktadır. Bazen satın alma arzumu engelleyemiyorum" diyen Z kuşağı, " güzel şeyler almak istemekte ve güzel şeyleri satın almaktan vazgeçmemektedir. Z kuşağı, satın almaktan zevk duyan hedonik tüketim özelliği taşıyan bir kuşaktır.
X Y Z Kuşağı , Tedarik Zinciri Pazarlama, Satın Alma Davranışı
2024/107
Abstract:The purpose of this research is to examine the purchasing tendency of Generation Z, which is the subject of modern marketing, in digital commerce and to investigate the purchasing attitudes of Generations X, Y, and Z. Since research on the effects of e-commerce, which provides employment for thousands of people, on people's shopping habits plays an important role in the development of the supply chain, research on generations is important. Quantitative research method was used in this research. Frequency and percentages of the data obtained in the research were taken, and the differences of Generations X, Y, and Z according to demographic variables were examined with One Way Anova and Anowa tests. SPSS 25 program was used to evaluate the research results. According to the research results, the majority of the participants in the survey shop with their mobile phones. Generation Z, who said "Sometimes I can't stop my desire to buy", "wants to buy beautiful things and does not give up buying beautiful things. Generation Z is a generation with hedonic consumption characteristics that enjoy purchasing.
Bu projenin hazırlanmasında etik ilkelere dikkat edilerek çalışma hazırlanmıştır.
Destekleyen kurum yoktur.
2024/107
Bu araştırma projesinin hazırlanmasında emeği geçen anket katılımcılarına ve Yaşar Üniversitesi Elektronik Ticaret Dergisi ekibine teşekkürü borç bilirim.
| Birincil Dil | İngilizce |
|---|---|
| Konular | Tedarik Zinciri, Ulaşım, Lojistik ve Tedarik Zincirleri (Diğer) |
| Bölüm | Makaleler |
| Yazarlar | |
| Proje Numarası | 2024/107 |
| Erken Görünüm Tarihi | 26 Mayıs 2025 |
| Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2025 |
| Gönderilme Tarihi | 22 Aralık 2024 |
| Kabul Tarihi | 27 Şubat 2025 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 20 Sayı: 78 |