Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

BAZI BATI FELSEFE VE EĞİTİM TEORİLERİNİN METOD VE AMAÇ YÖNÜNDEN İSLAM İLE KARŞILAŞTIRILMASI

Yıl 2016, Cilt: 3 Sayı: 5, 183 - 214, 15.12.2016

Öz




Farklı Batı eğitim teorileri ve yönelimlerinin
yaygınlaşması, batı tesiri ve medya­nın desteği ile İslamiyet ve Arapça
alanında revaç bulması ile köklü İslam eğitimi yöntemini tanıtan ve ona ışık
tutan çalışmaların yapılması zorunlu ihtiyaç haline geldi. Bu çalışmada bazı en
meşhur teoriler ve çağdaş Batıh Eğitim Felsefeleri ile Güçlü İslâmî Metodun
karşılaştırılması gerçekleştirildi. (Bu karşılaştırma) İslami Eğitim Yönteminin
yeri ve önemi bilinmesi, geçmişin süsü ve her konuda nurlu is-





lam
şeriatının kazandığı ilerlemenin bilinmesi içindir. Ayrıca diğer bir hedef
eğitim liderleri ve eğitimcilerin islami mirası korumak için uyması gereken
güvenilir isla- mi terbiye yönteminin binasının temelini ve kurallarını
kökleştirmeye çalışmaktır. Bunların bu yeni dönemde teknik gelişmeler ve eğitim
gelişmeleri ile eş zamanlı olarak geliştirilmesi ve yenilenmesi gerekmektedir.




Kaynakça

  • Orientalism and the West. An attack on learned ignorange time. April 16.1969. Samuel Huntington, who Are we, the challenge to Americans national Identity, Simon of schustes, New York, 2004. Susan L. Duglass, and Rosse. Dunn “Interpreting İslam in American Scho- ols” The Annual of American academy of political and social scien-
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm ARAŞTIRMA MAKALELERİ
Yazarlar

Bashar Mohammad Reda Al-qahwajı Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 15 Aralık 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 3 Sayı: 5

Kaynak Göster

ISNAD Al-qahwajı, Bashar Mohammad Reda. “BAZI BATI FELSEFE VE EĞİTİM TEORİLERİNİN METOD VE AMAÇ YÖNÜNDEN İSLAM İLE KARŞILAŞTIRILMASI”. Kilis 7 Aralık Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 3/5 (Aralık 2016), 183-214.