Geçmişte olduğu gibi günümüzde
de eğitim ve öğretim, toplumların en önemli meseleleri arasındaki yerini
korumaktadır. Birey, aile ve toplumun gelişmesinde eğitim ve öğretimin katkısı
büyüktür. Cehaletten saadete giden yol hiç şüphesiz doğru bir eğitim ve
öğretimden geçmektedir.
Bu nedenle Allah, insanları akıl ve irade ile
donatmakla kalmamış onlara bilmediklerini öğretmek ve en doğru metotla onları
eğitip terbiye etmek için Peygamberler görevlendirmiştir. Bu bağlamda
görevlendirilen son peygamber Hz. Muhammed’dir (s.a.s). Onunla peygamberlik
binası tamama erdiğinden, en mükemmel eğitim metodunu icra ettiğinde şüphe
yoktur. Bu metodu en doğru şekilde tespit edip anlamaya çalışmak özellikle dinî
eğitim ve öğretim alanındaki problemleri daha iyi analiz etmeye katkı
sağlayacağı kanaatindeyiz.
Çalışmada örnek rivayetler
üzerinden Hz. Peygamber’in eğitim ve öğretim metodundan bazı ilkeler ortaya
konmaya çalışılmıştır.
Education and training, as it was in the past, is still one of the most important issues
of societies. The contribution of education and training in the development
of individual, family, and society is great. The path from ignorance to happiness is
undoubtedly through the right education and training.
For this reason, Allah has not only equipped people with reason and will, but also
has appointed Prophets to teach them what they do not know and educate them
with the right method. In other words, prophets are also teachers. Their training
method is also supported by revelation, which is the most accurate method to
take. In this context, the last and most perfect ring of prophethood is Muhammad
(pbuh). He was made an example for those who believe until the Resurrection.
Since the prophesying building is complete with it, there is no doubt that it performs
the most perfect training method. We are convinced that this method will
help us analyze the problems better in the field of religious education and general
education. In this study, we have tried to reveal some principles from the Prophet’s
teaching and teaching method through the narrations.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Din Araştırmaları |
Bölüm | ARAŞTIRMA MAKALELERİ |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Haziran 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 6 Sayı: 10 |