Kitap İncelemesi
BibTex RIS Kaynak Göster

İSLAM MEDENİYETİNDE EĞİTİM FELSEFESİ’NİN İMKANI

Yıl 2022, , 75 - 79, 30.06.2022
https://doi.org/10.55805/kadimsbd.1137270

Öz

Yazara göre İslam’ın felsefi anlayışını (bir tür dünya görüşü) inşa eden temel kaynak Kur’an-ı Kerim’dir. Dolayısıyla bu zeminde, akıl merkezli bir inşadan çok vahiy merkezli bir inşa söz konusudur. Bu da aslında felsefe kavramının yerine “hikmet” kavramını kullanmanın gerekli olduğuna değinir. Ancak Gözütok, iki farklı zihin dünyasına sahip olan bu medeniyetlerin kullandıkları kavramların (felsefe/hikmet) birbirlerini tam manada karşılamadığını dile getirir. Bu yüzden yazar, ‘felsefe’ kavramına İslami bir anlam ve içerikle yeniden inşa etmektedir. Çünkü medeniyetlerce açığa çıkan farklı anlamlar ve günümüzdeki yaygın kullanılan “felsefe” kavramına modern ve seküler bir bakış açısıyla bakmamızı sağlamaktadır.

Kaynakça

  • Ahmet Cevizci, Eğitim felsefesi (Istanbul: Say yayinlari, 2011)
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Kitap İnceleme
Yazarlar

Abdurrahman Așlamacier 0000-0001-7251-1668

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2022
Gönderilme Tarihi 28 Haziran 2022
Kabul Tarihi 29 Haziran 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022

Kaynak Göster

ISNAD Așlamacier, Abdurrahman. “İSLAM MEDENİYETİNDE EĞİTİM FELSEFESİ’NİN İMKANI”. Kadim Akademi SBD 6/1 (Haziran 2022), 75-79. https://doi.org/10.55805/kadimsbd.1137270.

Kadim Akademi SBD  Creative Commons Atıf-GayrıTicari 4.0 Uluslararası (CC BY-NC 4.0) ile lisanslanmıştır.


29762