Kitap İncelemesi
PDF EndNote BibTex RIS Kaynak Göster

İSLAM MEDENİYETİNDE EĞİTİM FELSEFESİ’NİN İMKANI

Yıl 2022, Cilt 6, Sayı 1, 75 - 79, 30.06.2022
https://doi.org/10.55805/kadimsbd.1137270

Öz

Yazara göre İslam’ın felsefi anlayışını (bir tür dünya görüşü) inşa eden temel kaynak Kur’an-ı Kerim’dir. Dolayısıyla bu zeminde, akıl merkezli bir inşadan çok vahiy merkezli bir inşa söz konusudur. Bu da aslında felsefe kavramının yerine “hikmet” kavramını kullanmanın gerekli olduğuna değinir. Ancak Gözütok, iki farklı zihin dünyasına sahip olan bu medeniyetlerin kullandıkları kavramların (felsefe/hikmet) birbirlerini tam manada karşılamadığını dile getirir. Bu yüzden yazar, ‘felsefe’ kavramına İslami bir anlam ve içerikle yeniden inşa etmektedir. Çünkü medeniyetlerce açığa çıkan farklı anlamlar ve günümüzdeki yaygın kullanılan “felsefe” kavramına modern ve seküler bir bakış açısıyla bakmamızı sağlamaktadır.

Kaynakça

  • Ahmet Cevizci, Eğitim felsefesi (Istanbul: Say yayinlari, 2011)

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sosyal
Bölüm Kitap İnceleme
Yazarlar

Abdurrahman AȘLAMACİER> (Sorumlu Yazar)
ARTUKLU ÜNİVERSİTESİ
0000-0001-7251-1668
Türkiye

Erken Görünüm Tarihi 29 Haziran 2022
Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2022
Başvuru Tarihi 28 Haziran 2022
Kabul Tarihi 29 Haziran 2022
Yayınlandığı Sayı Yıl 2022, Cilt 6, Sayı 1

Kaynak Göster

Bibtex @kitap İncelemesi { kadimsbd1137270, journal = {Kadim Akademi SBD}, issn = {2564-7229}, eissn = {2630-5941}, address = {kadimakademisbd@gmail.com}, publisher = {Kadim Akademi Derneği}, year = {2022}, volume = {6}, number = {1}, pages = {75 - 79}, doi = {10.55805/kadimsbd.1137270}, title = {İSLAM MEDENİYETİNDE EĞİTİM FELSEFESİ’NİN İMKANI}, key = {cite}, author = {Așlamacier, Abdurrahman} }
APA Așlamacier, A. (2022). İSLAM MEDENİYETİNDE EĞİTİM FELSEFESİ’NİN İMKANI . Kadim Akademi SBD , 6 (1) , 75-79 . DOI: 10.55805/kadimsbd.1137270
MLA Așlamacier, A. "İSLAM MEDENİYETİNDE EĞİTİM FELSEFESİ’NİN İMKANI" . Kadim Akademi SBD 6 (2022 ): 75-79 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/kadimsbd/issue/70229/1137270>
Chicago Așlamacier, A. "İSLAM MEDENİYETİNDE EĞİTİM FELSEFESİ’NİN İMKANI". Kadim Akademi SBD 6 (2022 ): 75-79
RIS TY - JOUR T1 - İSLAM MEDENİYETİNDE EĞİTİM FELSEFESİ’NİN İMKANI AU - AbdurrahmanAșlamacier Y1 - 2022 PY - 2022 N1 - doi: 10.55805/kadimsbd.1137270 DO - 10.55805/kadimsbd.1137270 T2 - Kadim Akademi SBD JF - Journal JO - JOR SP - 75 EP - 79 VL - 6 IS - 1 SN - 2564-7229-2630-5941 M3 - doi: 10.55805/kadimsbd.1137270 UR - https://doi.org/10.55805/kadimsbd.1137270 Y2 - 2022 ER -
EndNote %0 Kadim Akademi SBD İSLAM MEDENİYETİNDE EĞİTİM FELSEFESİ’NİN İMKANI %A Abdurrahman Așlamacier %T İSLAM MEDENİYETİNDE EĞİTİM FELSEFESİ’NİN İMKANI %D 2022 %J Kadim Akademi SBD %P 2564-7229-2630-5941 %V 6 %N 1 %R doi: 10.55805/kadimsbd.1137270 %U 10.55805/kadimsbd.1137270
ISNAD Așlamacier, Abdurrahman . "İSLAM MEDENİYETİNDE EĞİTİM FELSEFESİ’NİN İMKANI". Kadim Akademi SBD 6 / 1 (Haziran 2022): 75-79 . https://doi.org/10.55805/kadimsbd.1137270
AMA Așlamacier A. İSLAM MEDENİYETİNDE EĞİTİM FELSEFESİ’NİN İMKANI. Kadim Akademi SBD. 2022; 6(1): 75-79.
Vancouver Așlamacier A. İSLAM MEDENİYETİNDE EĞİTİM FELSEFESİ’NİN İMKANI. Kadim Akademi SBD. 2022; 6(1): 75-79.
IEEE A. Așlamacier , "İSLAM MEDENİYETİNDE EĞİTİM FELSEFESİ’NİN İMKANI", Kadim Akademi SBD, c. 6, sayı. 1, ss. 75-79, Haz. 2022, doi:10.55805/kadimsbd.1137270