Bu araştırmanın amacı, Kırgızistan’da ilkokul öğrencilerinin okula uyum süreçlerinin incelenmesidir. Araştırmada nitel araştırma modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu Kırgızistan'daki farklı okullarda çalışan 10 ilkokul öğretmenlerinden oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Araştırma da elde edilen verilerin çözümlenmesinde nitel analiz tekniğinden içerik analiz yöntemi kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre: Katılımcılar öğrencilerin okula ilk başladığında en çok zorlandığı alan olarak bilişsel alan, duyuşsal alan, sosyal alan, günlük rutin değişimi, okula ve öğretmene alışma olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Katılımcıların öğrencilerin okula ilk başladığında davranışsal olarak sorunları ağlama, azim eksikliği, saldırganlık belirtileri, uyuma, kendine kapanma, sürekli sarılmalar olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Katılımcıların öğrencilerin okula ilk başladığında uyumunu kolaylaştırmak için bireysel görüşme, ilginç oyunlar, ilgi ve destek verdikleri sonucuna ulaşılmıştır. Katılımcıların öğrencilerin okula ilk başladığında uyumunu kolaylaştırmak için yardımcı öğretmen, ebeveyn, psikolog, öğretmenlerle çalıştığı sonucuna ulaşılmıştır.
| Birincil Dil | Türkçe |
|---|---|
| Konular | Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi (Diğer) |
| Bölüm | Araştırma Makaleleri |
| Yazarlar | |
| Erken Görünüm Tarihi | 5 Kasım 2025 |
| Yayımlanma Tarihi | 10 Kasım 2025 |
| Gönderilme Tarihi | 1 Nisan 2025 |
| Kabul Tarihi | 5 Eylül 2025 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 10 Sayı: 1 |