Bu çalışmanın amacı, Fen Bilimleri öğretmen adaylarının
sosyal medya bağımlılık düzeylerini incelemektir. Aynı zamanda öğretmen
adaylarının bağımlılık düzeylerini cinsiyet ve sınıf düzeyleri açısından
karşılaştırmaktır. Bu amaçla veri
toplamak için Şahin ve Yağcı (2017) tarafından geliştirilen “Sosyal Medya
Bağımlılığı Ölçeği-Yetişkin Formu”ndan yararlanılmıştır. Ölçek Atatürk
Üniversitesi Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı’nda öğrenim gören 189 Fen
Bilimleri öğretmen adayına uygulanmıştır. Verilerin SPSS 20.0 istatistik
programıyla yapılan analizleri sonucu elde edilen bulgular, Fen Bilimleri
öğretmen adaylarının sosyal medya bağımlılıklarının genel olarak orta düzeyde
olduğunu göstermiştir. Ölçeğin geneline ait bulgular alt boyutlar açısından
incelendiğinde, öğretmen adaylarının sanal tolerans alt boyutunda orta, sanal
içerik alt boyutunda ise düşük düzeyde olduğu belirlenmiştir. Bulgular,
cinsiyet ve sınıf değişkenleri açısından incelendiğinde ise ölçeğin genelinde
cinsiyet değişkeni açısından istatistiksel olarak anlamlı farklılık olmadığı,
sınıf değişkeni açısından ise anlamlı bir farklılığın olduğu ortaya çıkmıştır.
The aim of this study is to investigate the levels
of preservice science teachers’ social media addictions and also, to compare in
terms of of gender and grade. For this aim, the data were collected through
“Social Media Addiction Scale-Adult Form” which was originally developed by
Sahin and Yagci (2017). The sample of the study, consisted of 189 preservice
science teachers working in Education Faculty of Ataturk University. The data
were analyzed by SPSS 20.0 program. The findings indicated that the preservice
science teachers agreed in average score the statements of the Social Media
Addiction Scale-Adult Form. The findings in terms of sub-dimensions of the overall scale indicated that preservice science teachers agreed in average
score for virtual tolerance and in low score for virtual communication. The findings also indicated that there was no
a statistically important difference between gender, but there was a statistically
important difference between grades.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | April 16, 2018 |
Submission Date | January 30, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 |