Duygusal zekâ kişinin kendisinin ve başkalarının duygularını tanıma, izleme, yönlendirme ve bu duyguları çevresindeki ilişkilerde olumlu bir şekilde kullanma yeteneğidir. İyimserlik, bireyin olumlu yaklaşımına ilişkin olup, olaylardaki olumlu yönleri açığa çıkararak olumsuz yönlerden kaçınmakla ilintilidir. Akademik iyimserlik, akademik çevreye ilişkin algılarla oluşmaktadır. Psikolojik dayanıklılık ise, stresle yakından ilişkili bir kavram olup, stresli durumlarda gösterilen direnci ortaya koyar. Bu çalışmanın amacı, farklı branş öğretmenlerinde duygusal zekânın akademik iyimserlik ve psikolojik dayanıklılık üzerindeki etkisinin belirlenmesidir. Bu amaçla tanımsal nitelikte bir araştırma tasarlanmıştır. Araştırmada nicel veri toplama yöntemlerinden yüz yüze anket yöntemi kullanılmıştır. 709 öğretmenden toplanan veriler, frekans dağılımları, açımlayıcı faktör analizi, güvenilirlik analizi ve basit doğrusal regresyon analizi ile test edilmiştir. Duygusal zekânın akademik iyimserlik üzerinde negatif, psikolojik dayanıklılık üzerinde ise pozitif yönlü anlamlı etkileri tespit edilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | August 31, 2020 |
Submission Date | June 13, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 7 Issue: 2 |