Koşullarının gerçekleştiği kimseler için içtihat kapısı daima açık durmaktadır. Onu hiç kimse kapatmamıştır. Zaten içtihat farzı kifâyedir. Ama sonraki asırlarda içtihadın kesilmesi meselesine dair fikir ayrılığı meydana gelmiştir. Âlimlerin bu konuda iki görüşü vardır: İçtihadın kesilmesi görüşü ve böyle olmadığı görüşü. İçtihadın kesilmesi görüşünü savunanın bu sözünden şeriatın işlevsiz kalması ve düşüncenin durması anlamı zorunlu olarak çıkmaz. Nitekim o, şartlarının yerine gelmesi halinde içtihadı yasaklamamıştır. Ancak araştırmalardan sonra son devir alimlerinde içtihat şartlarının gerçekleşmediğini görmüştür. Diğerleri ise ona karşı çıkarak son asır alimlerinde içtihat şartlarının gerçekleştiği kişilerin bulunduğu kanaatine varmışlardır. Her iki görüş güçlü ve sağlamdır. Diğer görüşü kötülememek şartıyla ikisinden birini benimseyene bir sakınca yoktur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | MAKALELER |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2015 |
Gönderilme Tarihi | 30 Eylül 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 |