Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

بعض عناصر الثقافة الشعبية في طيور رفيعة جديدة لرواية إبراهيم نصر الله

Yıl 2022, Cilt: 9 Sayı: 17, 239 - 255, 28.01.2022
https://doi.org/10.17050/kafkasilahiyat.1029741

Öz

Arapçasını daha sonra göndereceğim. 3 dilde zorunlu olduğunu bilmiyordum.

Kaynakça

  • Abdu’l-Hâfız, İ. (2013). Dırâsât fi el-Edebi’ş-Şa’bî. el-Heyetu’l ’Amme li Kusuri’s-Sekâfetî.
  • Arık, D., & Eroğlu, A. H. (2017). Halk İnanışları El Kitabı. Grafiker Yayınları.
  • Boratav, P. N. (1984). Türk Halk Bilimi II, 100 soruda Türk Folkloru (İnanışlar, Töre ve Törenler,Oyunlar). Gerçek Yayınevi.
  • Kandemir, F. (2016). Halk İnançlarının Psiko-Sosyal Nedenleri ve Türkiyede’ki Halk İnançlarının Tarihi temelleri. Erzincan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, IX-1, 97-114.
  • Nasrallah, İ. (2008). Kitabu’l-Kitâbe Tilke Hiye el-Hayat...Zake Huve el-Levn. ed-Dâru’l-ʿArabîyye li’l-ʿUlûm Nâşirûn.

SOME FOLK CULTURE ELEMENTS IN IBRAHIM NASRALLAH'S NOVEL TUYURU'L-HAZER

Yıl 2022, Cilt: 9 Sayı: 17, 239 - 255, 28.01.2022
https://doi.org/10.17050/kafkasilahiyat.1029741

Öz

It is possible to find many elements from the life, traditions and customs of the people in the works of the novelists, who were influenced by the social and cultural world of the period in which they lived and transferred them to their works. In fact, the formation of folk literature in the novel, which covers the general life of the people and deals with the cultural effects determined by the common behavior patterns that make them up, is hidden in the fact that the novel is influenced by real life and moved to a new dimension with the fiction of the author. In this respect, the novel is shaped according to the events of the period in which it was written, the author's attitude towards the events of that period, and the representation of the behavior and belief rules of the society in which he lived in the works written by the novelists. Although the novel has its own rules, it cannot be considered independently of society. From this point of view, Ibrahim Nasrallah, who is considered one of the leading contemporary writers of Palestine, tries to describe the Palestinian people realistically in his novels. While doing this, he frequently refers to the folk culture, beliefs and customs of the people in his novels. In this study, it will be tried to focus on folk culture elements, folk beliefs and superstitions that the author conveyed through the people in his novel Tuyûru'l-Hazer.

Kaynakça

  • Abdu’l-Hâfız, İ. (2013). Dırâsât fi el-Edebi’ş-Şa’bî. el-Heyetu’l ’Amme li Kusuri’s-Sekâfetî.
  • Arık, D., & Eroğlu, A. H. (2017). Halk İnanışları El Kitabı. Grafiker Yayınları.
  • Boratav, P. N. (1984). Türk Halk Bilimi II, 100 soruda Türk Folkloru (İnanışlar, Töre ve Törenler,Oyunlar). Gerçek Yayınevi.
  • Kandemir, F. (2016). Halk İnançlarının Psiko-Sosyal Nedenleri ve Türkiyede’ki Halk İnançlarının Tarihi temelleri. Erzincan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, IX-1, 97-114.
  • Nasrallah, İ. (2008). Kitabu’l-Kitâbe Tilke Hiye el-Hayat...Zake Huve el-Levn. ed-Dâru’l-ʿArabîyye li’l-ʿUlûm Nâşirûn.

İbrahim Nasrallah’ın Tuyûru’l-Hazer Romanındaki Bazı Halk Kültürü Unsurları

Yıl 2022, Cilt: 9 Sayı: 17, 239 - 255, 28.01.2022
https://doi.org/10.17050/kafkasilahiyat.1029741

Öz

Yaşadığı dönemin, coğrafyanın sosyal ve kültürel dünyasından etkilenen ve bunları eserlerine aktaran romancıların eserlerinde halkın yaşamından, gelenek ve göreneklerinden birçok unsur bulmak mümkündür. Aslında halkın genel hayatını kapsayan ve onları oluşturan ortak davranış kalıplarının belirlediği kültürel etkileri ele alan halk edebiyatının romandaki oluşumu, romanın gerçek hayattan etkilenip yazarın kurgulamasıyla yeni bir boyuta taşınmasında gizlidir. Roman, bu yönüyle yazıldığı dönemin olaylarına, yazarın o dönemdeki olaylar karşısındaki tavrına, yaşadığı toplumun davranış ve inanç kurallarının romancıların yazdıkları eserlerdeki temsiline göre şekillenmektedir. Roman kendine has kuralları olmasına rağmen, toplumdan bağımsız olarak düşünülemez. Bu açıdan bakıldığında, Filistin’in önde gelen çağdaş yazarları arasında kabul edilen İbrahim Nasrallah, romanlarında Filistin halkını gerçekçi bir şekilde anlatmaya çalışmaktadır. Bunu yaparken halk kültürüne, halkın inançlarına adet, gelenek ve göreneklerine romanlarında sıkça başvurur. Bu çalışmada, yazarın Tuyûru’l-Hazer adlı romanındaki kişiler üzerinden aktardığı halk kültürü unsurlarına, halk inançları ve batıl inançlar üzerinde durulmaya çalışılacaktır.

Kaynakça

  • Abdu’l-Hâfız, İ. (2013). Dırâsât fi el-Edebi’ş-Şa’bî. el-Heyetu’l ’Amme li Kusuri’s-Sekâfetî.
  • Arık, D., & Eroğlu, A. H. (2017). Halk İnanışları El Kitabı. Grafiker Yayınları.
  • Boratav, P. N. (1984). Türk Halk Bilimi II, 100 soruda Türk Folkloru (İnanışlar, Töre ve Törenler,Oyunlar). Gerçek Yayınevi.
  • Kandemir, F. (2016). Halk İnançlarının Psiko-Sosyal Nedenleri ve Türkiyede’ki Halk İnançlarının Tarihi temelleri. Erzincan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, IX-1, 97-114.
  • Nasrallah, İ. (2008). Kitabu’l-Kitâbe Tilke Hiye el-Hayat...Zake Huve el-Levn. ed-Dâru’l-ʿArabîyye li’l-ʿUlûm Nâşirûn.
Toplam 5 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm MAKALELER
Yazarlar

Tuba Nur Hemşinli 0000-0001-7658-2527

Erken Görünüm Tarihi 25 Ocak 2022
Yayımlanma Tarihi 28 Ocak 2022
Gönderilme Tarihi 29 Kasım 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 9 Sayı: 17

Kaynak Göster

ISNAD Hemşinli, Tuba Nur. “İbrahim Nasrallah’ın Tuyûru’l-Hazer Romanındaki Bazı Halk Kültürü Unsurları”. Kafkas Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 9/17 (Ocak 2022), 239-255. https://doi.org/10.17050/kafkasilahiyat.1029741.