Purpose: The aim of this study is to investigate the happiness levels and self-efficacy levels of students studying at Batman Sports High School according to certain variables.
Method: This research, which uses quantitative research methodology, is conducted in a survey model. The population and sample of this study consists of 266 students studying at Batman Sports High School. Oxford Happiness Scale, General Self-Efficacy Scale, and a personal information form were administered to the students. The data in the research were analyzed using independent samples t-test and one-way analysis of variance (ANOVA) for SPSS program.
Results: Significant differences were observed between the happiness levels of students and the sub-dimensions of self-efficacy according to class variable, support of their families for engaging in sports, receiving support from school for sports, family's involvement in sports, and the type of competition they like the most. No significant differences were found between the students' gender, licensed sports branch, chosen sports branch, type of medal they received, and their happiness levels and self-efficacy levels. A significant difference was observed between the students' happiness levels and their variables related to winning cups or medals and participating in sports competitions, but there was no significant difference in their self-efficacy sub-dimensions. There is no significant difference between the students' perception of the adequacy of the school's sports facilities and their happiness levels. However, there is a significant difference between the students' perception of the adequacy of the school's sports facilities and the sub-dimensions of self-efficacy persistence/insistence and starting.
Conclusion: Significant differences were found between the students' happiness levels and the sub-dimensions of self-efficacy according to class variable, support of their families for engaging in sports, receiving support from school for sports, family's involvement in sports, and the type of competition they like the most.
Amaç: Bu çalışmanın amacı Batman Spor Lisesinde okuyan öğrencilerin mutluluk düzeyleri ve öz yeterlilik düzeylerinin bazı değişkenlere göre incelenmesidir.
Yöntem: Nicel araştırma yönteminin kullanıldığı bu araştırma tarama modelindedir. Bu çalışmada Batman Spor Lisesi’nde okuyan 266 öğrenci evren ve örneklemi oluşturmaktadır. Öğrencilere Oxford Mutluluk Ölçeği ve Genel Öz Yeterlilik Ölçeği ile kişisel bilgi formu uygulanmıştır. Araştırmada yer alan veriler bağımsız örneklemler için t-testi ve tek yönlü varyans (ANOVA) analizi ile SPSS programında incelenmiştir.
Bulgular: Öğrencilerin mutluluk düzeyleri ile öz yeterlilik alt boyutlarının arasında sınıf değişkeni, ailelerinin sporla ilgilenmelerini destekleme, okuldan spora yönelik destek alma, ailenin sporla ilgilenme, en çok gitmekten hoşlandıkları müsabaka değişkenleri ile mutluluk düzeyleri ve öz yeterlilik düzeyleri arasında anlamlı fark görülmüştür. Öğrencilerin cinsiyet, ilgilendikleri lisanslı spor branşı, seçtikleri spor branşı, almış oldukları madalya türü değişkenleri ile mutluluk düzeyleri ve öz yeterlilik düzeyleri arasında anlamlı fark görülmemiştir. Öğrencilerin kupa ya da madalya alma değişkenleri ve spor müsabakalarına katılım durumları ile mutluluk düzeyleri arasında anlamlı fark görülmüş olup öz yeterlilik düzeyleri alt boyutlarıyla anlamlı fark yoktur. Öğrencilerin okulun spor olanaklarını yeterli bulma ile mutluluk düzeyleri arasında anlamlı fark yoktur. Ancak okulun spor olanaklarını yeterli bulma ile öz yeterlilik sürdürme çabası/ısrar alt boyutu ile başlama alt boyutu arasında anlamlı fark vardır.
Sonuç: Öğrencilerin mutluluk düzeyleri ile öz yeterlilik alt boyutlarının arasında sınıf değişkeni, ailelerinin sporla ilgilenmelerini destekleme, okuldan spora yönelik destek alma, ailenin sporla ilgilenme, en çok gitmekten hoşlandıkları müsabaka değişkenleri ile mutluluk düzeyleri ve öz yeterlilik düzeyleri arasında anlamlı fark görülmüştür.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Egzersiz ve Spor Bilimleri (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 2 Ekim 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 28 Ekim 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 3 Sayı: 3 |
Spor Bilimleri alanındaki çalışmaları içeren hakemli dergi olarak yayımlanan Kafkas Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi'nin Ekim 2024'te çıkacak olan sayısı için dergimizin kapsamı dahilinde olan konularla ilgili özgün araştırma ve derleme türünde makaleler kabul edilecektir. Bu anlamda ilgili sayı için makaleler 2024 yılının Ağustos ayı sonuna kadar gönderilebilir.
Bilgilerinize sunulur.
Editör
Dr. Tarkan HAVADAR