AMAÇ: Bu çalıșmanın amacı mezuniyetin ve profesyonel sağlık personeli olarak çalıșmanın hasta güvenliği üzerine etkinliğini
belirlemektir.
YÖNTEM: Bu prospektif tanımlayıcı çalıșma Namık Kemal
Üniversitesi Sağlık Yüksek Okulu Hemșirelik bölümünde yapıldı.
Çalıșmada Sağlık Yüksek Okulu son sınıf öğrencileri (n=44) ve aynı
okuldan mezun olmuș, çalıșan yeni mezun hemșireler (n=35) yer
aldı.
Sosyo-demografik özellikler ve hasta güvenliği bilinci ile ilgili veriler,
yüzyüze görüșme sonrası özel olarak hazırlanmıș veri formuyla
toplandı.
Toplanan veriler SPSS for Windows 17.0 istatistik program kullanılarak analiz edildi. Pearson Ki-kare ve Fisher kesinlik testleri gruplar
arası karșılaștırılmada kullanıldı.
BULGULAR: Yeni mezun hemșireler öğrencilerle kıyaslandığında
tıbbi hataları tanımada ve tıbbi hataya sebep olan özellikleri tanımada
daha bilinçlidirler (p < 0.05).
SONUÇ: Okuldan mezuniyet ve profesyonel sağlık personeli olarak
çalıșmak bir hemșirenin hasta güvenliği üzerine bilincini arttırır
hasta güvenliği hemşirelik eğitimi klinisyen hemşirelik tıbbi hatalar servis içi eğitim
AIM: The aim of this study is to assess the effects of graduation
and working as a health professional employee on the awareness
of patient safety.
METHODS: This prospective descriptive study was performed
in Nursing Department of Namık Kemal university Health High
School.
Final year students (n=44) studying in Nursing Department and junior
nurses (n=35) recently graduated from the same school were
involved.
The data dealing with the socio-demographic characteristics and
the awareness on the patient safety were collected by using a specially
prepared data sheath following a face to face interview.
The collected data was analyzed by using SPSS for Windows 17.0
statistical package program. Pearson Chi-Square and Fisher’s
Exact tests were preferred for intergroup comparisons.
RESULTS: Junior nurses compared to the student nurses were
more aware of the identifi cation of the medical errors and the characteristics
that would lead to medical errors (p < 0.05).
All participants agreed on that an orientation based education and
working experience would be effective in decreasing medical error
rates.
CONCLUSION: Graduation from the school and working as a
health professional employee increases the awareness of a nurse
on patient safety
patient safety nursing education clinical nursing research medical errors inservice training
Diğer ID | JA66PP96KG |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Kasım 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Yıl: 2012 Sayı: 3 |