BibTex RIS Kaynak Göster

Anestezi Teknikerlerinin SHMYO Eğitimiyle İlgili Görüşleri ve Mesleki Beklentileri: Anket Çalışması

Yıl 2016, Yıl: 2016 Sayı: 2, 110 - 114, 01.07.2016

Öz

AMAÇ: Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulları (SHMYO) nitelikli
yardımcı sağlık personeli yetiştirmek ve eğitimdeki eksiklikleri gidermek
için kurulmuştur. Çalışmamızda, SHMYO Anestezi Teknikerliği
Bölümü’nde eğitim gören öğrencilerin mesleki beklentileri, yakla-
şımları, ve verimlilikleri değerlendirildi.
YÖNTEM: SHMYO Anestezi Teknikerliği Bölümü’ne yeni başlayan
öğrencilere, isimleri kaydedilmeksizin, yazılı olarak, 23 soruluk
anket doldurtuldu. Cevap dağılımları incelenerek, öğrencilerin
sosyokültürel özellikleri ile eğitim ve mesleki beklentileri arasındaki
ilişkiler incelendi.
BULGULAR: Eksiksiz doldurulan 286 anket değerlendirildi. Okulu
kendi istekleriyle tercih edenler ve ebeveyn tavsiyesini dikkate alanların
yaşları daha ileri (sırasıyla p=0,012 ve 0,045), arkadaş tavsiyesi
ile yönelenler daha genç (p=0,02) bulundu. Öğrencilerin 96’sı
(%33) anestezi teknisyenliğini sevebileceği düşüncesiyle tercih ettiğini,
154’ü (%54) ekonomik kaygılarla tercih ettiğini belirtti. Sağlık
meslek lisesi mezunlarının hasta başında kendine daha çok güvendiği
(p<0,01), takım çalışmasını önemsedikleri (p<0,03) saptandı.
Sağlık meslek lisesi mezunlarının 90’ı (%90), diğer öğrencilerin
138’i (%75), sağlık meslek lisesi mezunu olmayı mesleki bir avantaj
olarak gördüğünü belirtti.
SONUÇ: Sağlık sektörü ekonomik beklentiler ve işsizlik korkusuyla
tercih edilecek kadar hafife alınmamalıdır. SHMYO’ların,
sağlık alanında temel eğitim almış, ve eğitimini ilerletmeyi hedefleyen
öğrencilerin girebildiği eğitim kurumları olması gerektiği
kanaatindeyiz.

Opinions and Occupational Expectations of Vocational Academy of Health Related Professions’ Students: A Survey Study

Yıl 2016, Yıl: 2016 Sayı: 2, 110 - 114, 01.07.2016

Öz

AIM: Vocational Academy of Health Related Professions (VAHRP)
is founded to train qualified technicians to work in the health sector
and resolve deficits in education. In this study, we investigated
the occupational expectations, approaches and productiveness of
students, currently studying in VAHRP Department of Anesthesia.
METHODS: Students studying in VAHRP Department of
Anesthesia were asked to fill a questionnaire with 23 questions,
in writing and witout mentioning their names. We analysed the
answers and investigated the relationship between students’ demographics
and their educational and occupational expectations.
RESULTS: A total of 286 completely fulfilled questionnaires
were analysed. We found that students, who chose Anesthesia
Department at their own will or due to their parents are older
(p=0.012 and 0.045, respectively), whereas students, who chose
due to their friends are younger (p=0.02). Ninety six (33%) students
stated that they chose Anesthesia Department because of
their interest in the subject, 154 (54%) of them due to economical
concerns. We found that students graduating from a vocational
school of health trust themselves more on bedside (p<0.01), and
care about team work (p<0.03). Ninety (90%) of vocational school
of health graduates and 138 (75%) of other students stated that
graduation from a ocational school of health is an advantage.
CONCLUSION: Health related professions should not be chosen
due to economical concerns. We are in opinion that VAHRPs
should be educational facilities that are chosen by students, who
have a basic training in health sector and wish to improve their
knowledge.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA43NE87TA
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Ahmet Şen Bu kişi benim

Başar Erdivanlı Bu kişi benim

Ürfettin Hüseyinoğlu Bu kişi benim

Ersin Köksal Bu kişi benim

Muhammet Bilal Çeğin Bu kişi benim

Emin Silay Bu kişi benim

Yakup Tomak Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Temmuz 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Yıl: 2016 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Şen, A., Erdivanlı, B., Hüseyinoğlu, Ü., Köksal, E., vd. (2016). Opinions and Occupational Expectations of Vocational Academy of Health Related Professions’ Students: A Survey Study. Kafkas Journal of Medical Sciences, 6(2), 110-114.
AMA Şen A, Erdivanlı B, Hüseyinoğlu Ü, Köksal E, Çeğin MB, Silay E, Tomak Y. Opinions and Occupational Expectations of Vocational Academy of Health Related Professions’ Students: A Survey Study. KAFKAS TIP BİL DERG. Temmuz 2016;6(2):110-114.
Chicago Şen, Ahmet, Başar Erdivanlı, Ürfettin Hüseyinoğlu, Ersin Köksal, Muhammet Bilal Çeğin, Emin Silay, ve Yakup Tomak. “Opinions and Occupational Expectations of Vocational Academy of Health Related Professions’ Students: A Survey Study”. Kafkas Journal of Medical Sciences 6, sy. 2 (Temmuz 2016): 110-14.
EndNote Şen A, Erdivanlı B, Hüseyinoğlu Ü, Köksal E, Çeğin MB, Silay E, Tomak Y (01 Temmuz 2016) Opinions and Occupational Expectations of Vocational Academy of Health Related Professions’ Students: A Survey Study. Kafkas Journal of Medical Sciences 6 2 110–114.
IEEE A. Şen, B. Erdivanlı, Ü. Hüseyinoğlu, E. Köksal, M. B. Çeğin, E. Silay, ve Y. Tomak, “Opinions and Occupational Expectations of Vocational Academy of Health Related Professions’ Students: A Survey Study”, KAFKAS TIP BİL DERG, c. 6, sy. 2, ss. 110–114, 2016.
ISNAD Şen, Ahmet vd. “Opinions and Occupational Expectations of Vocational Academy of Health Related Professions’ Students: A Survey Study”. Kafkas Journal of Medical Sciences 6/2 (Temmuz 2016), 110-114.
JAMA Şen A, Erdivanlı B, Hüseyinoğlu Ü, Köksal E, Çeğin MB, Silay E, Tomak Y. Opinions and Occupational Expectations of Vocational Academy of Health Related Professions’ Students: A Survey Study. KAFKAS TIP BİL DERG. 2016;6:110–114.
MLA Şen, Ahmet vd. “Opinions and Occupational Expectations of Vocational Academy of Health Related Professions’ Students: A Survey Study”. Kafkas Journal of Medical Sciences, c. 6, sy. 2, 2016, ss. 110-4.
Vancouver Şen A, Erdivanlı B, Hüseyinoğlu Ü, Köksal E, Çeğin MB, Silay E, Tomak Y. Opinions and Occupational Expectations of Vocational Academy of Health Related Professions’ Students: A Survey Study. KAFKAS TIP BİL DERG. 2016;6(2):110-4.