Bu araştırmanın amacı, Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesinde birinci, ikinci ve üçüncü sınıflarda öğrenim gören öğrencilerin (N=614) bilişötesi öğrenme strateji düzeylerini belirleyerek, bu stratejileri çeşitli değişkenler açısından incelemektir. Genel olarak elde edilen veriler doğrultusunda hekim adaylarının bilgiyi işleme süreci hakkındaki bilgisinin ve farkındalıklarının “örgütleme” ve “denetleme” alt boyutlarında iyi, diğer iki alt boyut olan “Değerlendirme” ve “Planlama”da ise orta düzeyde olduğu söylenebilir. Ulaşılan diğer sonuçlar hekim adaylarının bilişötesi öğrenme stratejilerinin cinsiyet, akademik başarı ve sınıf düzeyi değişkenlerine göre alt boyutlarda anlamlı farklılıklar olduğunu göstermektedir.
bilişötesi öğrenme stratejileri hekim adayları akademik başarı öğrenme
The aim of this research is determining the metacognitive learning strategies of the 1st, 2nd and 3rd year students (N=614) of Hacettepe University’s Faculty of Medicine and analyzing these strategies in terms of different variables. It can be argued in general that in accordance with the collected data they are good at the “Organization” and “Observation” sub-dimensions in terms of knowledge and awareness of the information processing process and they are on an intermediate level in the other two sub-dimensions called “Evaluation” and “Planning”. The findings presented with this research show that there is a significant difference regarding gender, academic success and class levels variable on sub-dimensions of metacognitive learning strategies.
metacognitive learning strategies physician candidates academic success learning
Diğer ID | JA86NM83RT |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Yıl: 2017 Sayı: 1 |