Eğitim faaliyetleri örgün eğitim ve yaygın eğitim olarak iki şekilde gerçekleştirilmektedir. Bu eğitim türlerinden örgün eğitim, resmi ve özel okullar tarafından ilkokul, ortaokul, lise ve üniversitelerde verilmektedir. Resmi okullardaki eğitim parasız olup, eğitim giderleri devlet bütçesinden karşılanmaktadır. Özel okullarda verilen eğitim ise paralı olup, giderleri gerçek veya tüzel kişilerden elde edilen gelirlerle karşılanır. Kurulan ilk okullar devlet okullarıdır, zamanla devlet okullarının yanında özel okullarda eğitim öğretim faaliyetine başlamışlardır. Özel okulların sayısı eskiden çok az olup, bu okullar sadece büyükşehirlerde bulunurken, günümüzde bu okulların sayısı artmış, birçok şehirde yaygınlaşmıştır. İnsanların ekonomik imkânları arttıkça, özel okullara olan talep de artmaya devam etmektedir. Dünyada olduğu gibi Türkiye’de de özel okulların sayısı ve eğitimdeki yeri zamanla artmaktadır. Türkiye’de bulunan dershanelerin kapatılarak temel liseye dönüştürülmeleri sonucunda özel okul sayısı büyük miktarda artmıştır. Bu çalışmada devlet okulları ile özel okullar arasındaki farklar ortaya konmaya çalışılmıştır. Bu çalışmada alanyazın derleme yöntemlerinden meta sentez yöntemi kullanılmıştır. Bazı konularda devlet okullarının bazı konularda ise özel okulların olumlu tarafları öne çıkmaktadır. Kalitesi yüksek olan özel okullar devlet okullarından daha iyi eğitim verirken, son zamanlarda ortaya çıkan temel liselerin eğitimi devlet okullarından daha aşağıdadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2020 |
Gönderilme Tarihi | 1 Haziran 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 1 Sayı: 1 |
Kapadokya Eğitim Dergisi (KAPED) dünyada araştırmacılar, yayıncılar ve bilim insanları tarafından en fazla kullanılan benzerlik yazılımları olan iThenticate ve Turnitin kullanmaktadır.
Kapadokya Eğitim Dergisi (KAPED) açık erişimli bir dergidir.