Görüntü Sunumu
BibTex RIS Kaynak Göster

Eğitimde Dijitalleşme Çağı

Yıl 2020, Cilt: 1 Sayı: 1, 28 - 34, 30.06.2020

Öz

Araştırmamızda her alanda kendini yakından hissettiren dijitalleşmenin yaşadığımız hayatın artık bir parçası haline geldiğine değinilmiştir bununla birlikte dijitalleşmenin tanımına yer verilmiştir. Buna bağlı olarak eğitim-öğretim alanında dijitalleşme sürecine ilk adım olarak okullarda kurulan bilgisayar laboratuarları, projeksiyon kullanımı eğitimin dijitalleşme sürecinin başlangıcını oluşturmaktadır. Sürecin devamında FATİH projesiyle akıllı tahta kullanımı yaygınlaşmış ve bu proje kapsamında Eğitim Bilişim Ağı (EBA)’nın eğitime kazandırdıklarına değinilerek bu doğrultuda öğretmene ve öğrenciye düşen görevin sorumluluğun farklılaştığı, geleneksel eğitim modelinin geride kaldığı belirtilmiştir. Araştırmamızda ki amacımız dijitalleşmenin eğitim-öğretim alanındaki yarattığı fırsat eşitliğidir. Eğitimin artık sadece okul, üniversite gibi ortamlarda değil, buralardan otonom hale gelerek evden veya ihtiyaç duyulan her yerden eğitime devam edilebileceği açıklanmıştır. Yaşanan pandemi (covid-19) döneminde tüm dünya evlere kapanmış ve dijital ortamlar ile dış dünya ile bağlantı sağlanmıştır. Eğitim ve öğretime internet aracılığıyla EBA üzerinden derslere devam edilmiştir. Tüm yaşananlar gösteriyor ki dünyada dijitalleşme, yaşamı daha da kapsayarak ilerlemekte ve gelecek zamanlarda kendini güncellemeyen, dijital okuryazarlığa hâkim olamayan bireyler gerek eğitim alanı gerekse diğer alanlarda sorun yaşamaları kaçınılmaz olacaktır. Dolayısıyla dijitalleşme çağı başlamış ve dijital ortamlar geçmiş dönemlere göre eğitimde kendisini daha yakından göstermekte ve etkisini hissettirmektedir.

Kaynakça

  • Akbulut, M. (2020).Dijital Teknolojilerin Eğitimde Etkin Kullanımı. Bilim ve Teknik Dergisi.
  • Atas, H., Gündüz, S. (2020). Yükseköğretimde Dijital Dönüşüm.
  • Ayan, E., (2018). Öğretmenlerin Eğitim Bilişim Ağı İçeriğini Kullanma Ve E-İçerik Geliştirme Durumlarının İncelenmesi. (Yüksek Lisans Tezi).
  • Bozkurt, A. (2019). Türkiye’de E-Devlet Uygulamaları ve Dijitalleşme. (Yüksek Lisans Tezi).
  • Candeğer, Ü., Mete F. ve Büyükköse, Ş. (2017). Milli Eğitim Bakanlığı Eğitim Bilişim Ağı’nda Bulunan Kavram Haritalarının İncelenmesi. Kafkas Eğitim Araştırmaları Dergisi, 4.
  • Çallı, İ., Torkul, O. ve İşman, A.(2014). Sakarya Üniversitesi’nde Uzaktan Eğitimin Dünü Bugünü ve Geleceği. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3.
  • Fermanoğlu, M. (2020). Medyanın Dijital Dönüşümü ve Dijital Medya Türleri. G. Telli ve S. Aydın (Ed.)
  • Dijital dönüşüm (ss:217). Topkapı-Zeytinburnu/İstanbul: Kültür Sanat Basımevi.
  • Gerede, P. (2019). Eğitim Bilişim Ağı (EBA) 4. Sınıf Ders İçeriklerine Yönelik Videoların Çoklu Ortam Tasarım İlkelerine Göre İncelemesi. (Yüksek Lisans Tezi).
  • Karakaş, S., Rukancı, F. ve Anameriç, H. (2009). Belge Yönetimi ve Arşiv Terimleri Sözlüğü.
  • Karakaş, Y., (2019).Dijitalleşmenin Modern Gündelik Hayata Yansımaları ve Hikikomori Örneği. (Yüksek Lisans Tezi).
  • Karasar, Ş. (2004). Eğitimde Yeni İletişim Teknolojileri İnternet ve Sanal Yüksek Eğitim. The Turkish Online Journal of Educational Technology.
  • Öztemel, E. (2018). Eğitimde Yeni Yönelimlerin Değerlendirilmesi ve Eğitim 4.0. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 1.
  • Sarsıcı, E. ve Çelik A. (2019). Eğitimde Dijital Dönüşüm İçin Bir Model Önerisi. S. Karataş, E. Çakmak ve Y, Doğan (Ed), Uluslar arası Eğitimde ve Sosyal Bilimlerde Yenilikler Sanal Sempozyumu Bildiriler Kitabı içinde (ss. 340). Gaziantep: Hasan Kalyoncu Üniversitesi, Adıyaman: Adıyaman Üniversitesi.
  • Şahinaslan, Ö. (2020). Yeni Nesil Teknolojiler. G. Telli ve S. Aydın (Ed.) Dijital dönüşüm (ss:32). TopkapıZeytinburnu/İstanbul: Kültür Sanat Basımevi.
  • Uğurlu, B. ve Gürsoy, G. (2018). Eğitim Bilişim Ağı Tutum Ölçeği: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 2.
  • Taşkıran, A. (2017). Dijital Çağda Yükseköğretim, Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi.
  • T.C. Milli Eğitim Bakanlığı (2013). Dijital Çağ ve Öğrenme Kültürü, Ankara. http://fatihprojesi.meb.gov.tr/icerik.html E.T. 01.06.2020).
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Ali Gökhan Sürer Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2020
Gönderilme Tarihi 5 Haziran 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Sürer, A. G. (2020). Eğitimde Dijitalleşme Çağı. Kapadokya Eğitim Dergisi, 1(1), 28-34.

Dergimiz H.W. Wilson Education Full Text (12/01/2022'den itibaren), H.W. Wilson Index Education Source (12/01/2022'den itibaren) ve H.W. Wilson Education Source Ultimate (07/01/2022'den itibaren), EBSCO, İdealonline, ROAD Index, Türkiye Diyanet Vakfı İslâm Araştırmaları Merkezi (İSAM), AcarIndeks ve OJOP tarafından taranmaktadır. TR Dizin izleme süreci dahil diğer birçok indeksin inceleme süreci devam etmektedir.

Kapadokya Eğitim Dergisi (KAPED) içeriği Creative Commons Attribution-NonCommercial-Share Alike Licence 4.0 (CC BY-NC-SA 4.0) lisansına sahiptir.

assets%2F-MiVTps3hYDHulTMKgFs%2F-MjxpqJ8t_t9us6gMnQD%2F-MjypVurcYHdQFyRhTXk%2Fimage.png?alt=media&token=74556092-c2cf-40fe-8b54-3d243117b18d

Kapadokya Eğitim Dergisi (KAPED) dünyada araştırmacılar, yayıncılar ve bilim insanları tarafından en fazla kullanılan benzerlik yazılımları olan iThenticate ve Turnitin kullanmaktadır.

15004default-turnitin-image.png?s=ea83de6244b33b609b2c7232765c38b3


Kapadokya Eğitim Dergisi (KAPED) açık erişimli bir dergidir.

15006