Araştırmamızda her alanda kendini yakından hissettiren dijitalleşmenin yaşadığımız hayatın artık bir parçası haline geldiğine değinilmiştir bununla birlikte dijitalleşmenin tanımına yer verilmiştir. Buna bağlı olarak eğitim-öğretim alanında dijitalleşme sürecine ilk adım olarak okullarda kurulan bilgisayar laboratuarları, projeksiyon kullanımı eğitimin dijitalleşme sürecinin başlangıcını oluşturmaktadır. Sürecin devamında FATİH projesiyle akıllı tahta kullanımı yaygınlaşmış ve bu proje kapsamında Eğitim Bilişim Ağı (EBA)’nın eğitime kazandırdıklarına değinilerek bu doğrultuda öğretmene ve öğrenciye düşen görevin sorumluluğun farklılaştığı, geleneksel eğitim modelinin geride kaldığı belirtilmiştir. Araştırmamızda ki amacımız dijitalleşmenin eğitim-öğretim alanındaki yarattığı fırsat eşitliğidir. Eğitimin artık sadece okul, üniversite gibi ortamlarda değil, buralardan otonom hale gelerek evden veya ihtiyaç duyulan her yerden eğitime devam edilebileceği açıklanmıştır. Yaşanan pandemi (covid-19) döneminde tüm dünya evlere kapanmış ve dijital ortamlar ile dış dünya ile bağlantı sağlanmıştır. Eğitim ve öğretime internet aracılığıyla EBA üzerinden derslere devam edilmiştir. Tüm yaşananlar gösteriyor ki dünyada dijitalleşme, yaşamı daha da kapsayarak ilerlemekte ve gelecek zamanlarda kendini güncellemeyen, dijital okuryazarlığa hâkim olamayan bireyler gerek eğitim alanı gerekse diğer alanlarda sorun yaşamaları kaçınılmaz olacaktır. Dolayısıyla dijitalleşme çağı başlamış ve dijital ortamlar geçmiş dönemlere göre eğitimde kendisini daha yakından göstermekte ve etkisini hissettirmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2020 |
Gönderilme Tarihi | 5 Haziran 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 1 Sayı: 1 |
Kapadokya Eğitim Dergisi (KAPED) dünyada araştırmacılar, yayıncılar ve bilim insanları tarafından en fazla kullanılan benzerlik yazılımları olan iThenticate ve Turnitin kullanmaktadır.
Kapadokya Eğitim Dergisi (KAPED) açık erişimli bir dergidir.