Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

7. Sınıf Öğrencilerinin Türkiye İle Türk Cumhuriyetleri Arasındaki İlişkilere Dair Görüşleri

Yıl 2020, Cilt: 1 Sayı: 2, 33 - 43, 31.12.2020

Öz

Araştırmanın temel amacı, 7. Sınıf öğrencilerinin Türkiye ile Türk Cumhuriyetleri arasındaki kültürel, sosyal, ekonomik ve siyasi ilişkilerine dair görüş ve önerilerini ortaya çıkarmaktır. Araştırmanın örneklemini 2019-2020 eğitim-öğretim yılı içerisinde Nevşehir’de eğitim gören 30 öğrenci oluşturmaktadır. Örneklem seçiminde kolay ulaşılabilir örneklem yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması deseninden yararlanılmıştır. Verilerin toplanmasında araştırmacı tarafından hazırlanan ve 8 soruyu kapsayan yarı yapılandırılmış mülakat formu kullanılmıştır. Araştırmada ulaşılan veriler betimsel analiz yöntemiyle çözümlenmiştir. Bu bulgular Türkiye ile Türk Cumhuriyetleri’nin arasındaki ilişkilerin iyi olduğu ancak ilişkilerin daha fazla geliştirilmesi gerektiğini yönündedir. Elde edilen verilere göre 7. Sınıf öğrencileri Türkiye ile Türk Cumhuriyetleri’nin kültürel, sosyal, ekonomik ve siyasi ilişkilerinin geliştirilmesi için çeşitli önerilerde bulunmuşlardır. Sonuç olarak Türkiye ve Türk Cumhuriyetleri arasındaki ilişkileri geliştirebilmek için farklılıklara saygı gösterilmesi, karşılıklı olarak eğitim faaliyetlerinin artırılması, çeşitli gezilerin düzenlenmesi, iletişim ve ulaşım olanaklarının artırılması, siyasi birlikteliklerin artırılması ve dış tehditlere karşı ortaklıklar kurulması yönünden önerilerde bulunulabilir.

Kaynakça

  • Bayram, H. (2011). Sosyal Bilgiler Öğretiminde Türk Dünyası, Yüksek Lisans Tezi, Niğde: Niğde Üniversitesi
  • Demirok, U. (2019). Üniversite Öğrencilerinin Türk Dünyası Algısı (Balıkesir Üniversitesi Örneği), Yüksek Lisans Tezi, Balıkesir: Balıkesir Üniversitesi
  • Engin, A. (1992). Sovyetler Birliği’nin Dağılması Sonrasında Türk Cumhuriyetleri ve Türkiye ile İlişkilerinin Geleceği, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul: İstanbul Üniversitesi
  • Ersungur, M. Kızıltan, A. Karabulut, K. (2007). Türkiye İle Diğer Türk Cumhuriyetlerinin Ekonomik İlişkilerinin Analizi, Atatürk Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü Dergisi Sayı 35, 285-310
  • Gömeç, S. (2007). Türkiye-Türk Cumhuriyeti İlişkileri Üzerine Bir Değerlendirme, Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi 1(1)
  • Güzel, M. Erol, M.S.(2019). Türkiye İle Türk Cumhuriyetleri Arasındaki İlişkilerin Bilim Diplomasisi Boyutu, Bölgesel Araştırmalar Dergisi, 3(1), 12-49
  • İlhan, S. (1993). Türkiye’nin ve Türk Dünyasının Jeopolitiği. Ankara: Türk Kültürünü Araştırma Enstitüsü.
  • Kasım, K. (2018). Türkiye-Türk Cumhuriyetleri İlişkilerinde Yeni Dönemin Parametreleri, TESAM III. Uluslararası Sosyal Bilimler Kongresi, 11-12 Ekim 2018, İstanbul
  • Özey, R. (2015). Türk Dünyası Coğrafyası, İstanbul: Aktif Yayınevi
  • Sarıalioğlu, H. (2017). Türkiye’nin Türk Cumhuriyetleri İle Ticari İlişkilerinin Analizi, Yüksek Lisans Tezi, Giresun: Giresun Üniversitesi
  • Tombak, F. (2013). Türkiye’nin 1990 – 2000 Yıllarında Türk Cumhuriyetleri İle Kültürel, Siyasi Ve Ekonomik İlişkileri, Yüksek Lisans Tezi, Kayseri: Erciyes Üniversitesi
  • Topal, E. Sezer, A. (2016). Üniversite Öğrencilerinin Türk Dünyası Coğrafyasına İlişkin Farkındalık Düzeylerinin Belirlenmesi, Marmara Coğrafya Dergisi, 33, 96-113
  • Yıldırım, İ. (2015). Türkiye’nin Türk Dünyası Politikaları: Bağımsız Türk Cumhuriyetleri İle İlişkiler, Doktora Tezi, İstanbul: İstanbul Üniversitesi
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Fatma Kantemiz Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2020
Gönderilme Tarihi 1 Aralık 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 1 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Kantemiz, F. (2020). 7. Sınıf Öğrencilerinin Türkiye İle Türk Cumhuriyetleri Arasındaki İlişkilere Dair Görüşleri. Kapadokya Eğitim Dergisi, 1(2), 33-43.

Dergimiz H.W. Wilson Education Full Text (12/01/2022'den itibaren), H.W. Wilson Index Education Source (12/01/2022'den itibaren) ve H.W. Wilson Education Source Ultimate (07/01/2022'den itibaren), EBSCO, İdealonline, ROAD Index, Türkiye Diyanet Vakfı İslâm Araştırmaları Merkezi (İSAM), AcarIndeks ve OJOP tarafından taranmaktadır. TR Dizin izleme süreci dahil diğer birçok indeksin inceleme süreci devam etmektedir.

Kapadokya Eğitim Dergisi (KAPED) içeriği Creative Commons Attribution-NonCommercial-Share Alike Licence 4.0 (CC BY-NC-SA 4.0) lisansına sahiptir.

assets%2F-MiVTps3hYDHulTMKgFs%2F-MjxpqJ8t_t9us6gMnQD%2F-MjypVurcYHdQFyRhTXk%2Fimage.png?alt=media&token=74556092-c2cf-40fe-8b54-3d243117b18d

Kapadokya Eğitim Dergisi (KAPED) dünyada araştırmacılar, yayıncılar ve bilim insanları tarafından en fazla kullanılan benzerlik yazılımları olan iThenticate ve Turnitin kullanmaktadır.

15004default-turnitin-image.png?s=ea83de6244b33b609b2c7232765c38b3


Kapadokya Eğitim Dergisi (KAPED) açık erişimli bir dergidir.

15006