Öğretmenlerin ve öğretmen adaylarının öğretim becerilerini geliştirmeye dönük bir öğrenme ortamı hazırlamak üzere proje edilip, uygulamaları deneyimlenen “Öğretmeyi Öğrenme Stüdyosu “ girişimi, 2014 yılında, bir alt yapı projesi olarak tasarlanmıştır. Geçmişi 2002 yılına dayanmakta, ilk tasarım uygulama, Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi’nde yapılan çalışmalara dayanmaktadır. Başlangıçta “Uygulamalı Öğretim Yöntemleri Laboratuvarı” ismiyle anılan öğrenme ortamı, 2018 yılında “Öğretmeyi Öğrenme Stüdyosu” ismiyle gelişimini sürdürmektedir. Öğretmen adaylarının, öğretim etkinliklerini uygulamalı olarak kullanmalarını ve yeni öğretim etkinlikleri geliştirmelerini amaçlayan proje, araştırmacı tarafından öğrenmeöğretme platformları (balık kılçığı, ağaç kökü, sıcak sandalye, sorun çözme evi, pantomim gibi etkinlik öğrenme platformları, kavramsal pano, levha ve nesneler (ahşap ve kumaş imajlar) platformu, kukla platformları ve yaratıcı modüler bloklar platformu), hazırlanarak hayata geçirilmiştir. Öğrenme-öğretme platformları, araştırmacı tarafından öğretim becerilerinin doğasına uygun düşünme türleri dikkate alınarak çizilmiş, Nevşehir Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Mobilya ve İç Mekân Tasarımı Öğretmeni Murat İmrenmez tarafından ahşap malzemeye indirgenmiştir. Stüdyoda ayrıca, ders materyallerinin geliştirilip depolanabildiği alanlar, ders işleme ve dinlenme alanları ile etkinliklerin uygulamalarının ve değerlendirmelerinin yapılabildiği teknolojik cihazlar (ışıklandırma, ses, görüntüleme ve kayıt sistemleri) yer almaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2020 |
Gönderilme Tarihi | 1 Aralık 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 1 Sayı: 2 |
Kapadokya Eğitim Dergisi (KAPED) dünyada araştırmacılar, yayıncılar ve bilim insanları tarafından en fazla kullanılan benzerlik yazılımları olan iThenticate ve Turnitin kullanmaktadır.
Kapadokya Eğitim Dergisi (KAPED) açık erişimli bir dergidir.