Günümüzün hızlı değişimi her alanı etkilediği gibi eğitimde de dönüşümlere neden olmaktadır. Öğretim teknolojileri, bu hızlı değişimin bir yansımasıdır. Günümüzde eğitimin kalitesini arttıran seçeneklerden birisi öğretim teknolojilerinin eğitime entegrasyonudur. Bu bağlamda araştırmanın amacı, sosyal bilgiler ve sınıf öğretmenlerinin sosyal bilgiler öğretiminde öğretim teknolojilerine bakışlarını karşılaştırmaktır. Araştırma, 2018 yılında Nevşehir ili merkez ve ilçelerine bağlı rastgele seçilen okullardaki sosyal bilgiler ve sınıf öğretmenleriyle gerçekleştirilmiştir. Araştırmada nitel veri toplama araçları kullanılmış olup, nitel verilerin analizinde betimsel analiz kullanılmıştır. Analizler betimsel analiz yönteminin ilke ve kurallarına göre gerçekleştirilmiştir. Öğretmenlerden elde edilen veriler incelenerek bir çerçeve oluşturulmuş, verilerin hangi temalara göre düzenleneceği tespit edilmiştir. Görüşme formunda yer alan her bir soruya verilen cevaplar analiz edilmiş, dökümleri yapılmış ve ilgili maddenin altında toplanmıştır. Oluşturulan çerçeveye göre elde edilen veriler seçenekler doğrultusunda kodlanarak sıralanmıştır. Son olarak verilerin tanımlanması, düzenlenmesi ve sayısallaştırılması gerçekleştirilmiştir. Veriler daha sade, anlaşılır hale getirilerek analiz edilmiş olup, gerektiğinde öğretmenlerin vermiş oldukları cevaplar, anlatımı güçlendirmek amacıyla doğrudan alıntı yoluyla verilmiştir. Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara göre sosyal bilgiler ve ilkokul öğretmenlerinin sosyal bilgiler öğretiminde öğretim teknolojilerine yönelik bakışları karşılaştırılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2021 |
Gönderilme Tarihi | 18 Eylül 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 2 Sayı: 2 |
Kapadokya Eğitim Dergisi (KAPED) dünyada araştırmacılar, yayıncılar ve bilim insanları tarafından en fazla kullanılan benzerlik yazılımları olan iThenticate ve Turnitin kullanmaktadır.
Kapadokya Eğitim Dergisi (KAPED) açık erişimli bir dergidir.