İnsanlık tarihi boyunca iletişim hep var olmaya devam etmiştir fakat günümüzde yepyeni bir boyut kazanmıştır. Hızla değişen teknoloji ile toplumun giderek artan istek ve ihtiyaçları bazı iletişim araçlarının gelişmesine yol açmıştır. İletişim araçları günümüzde sosyal medyanın aktif bir şekilde kullanımı ve dijital okuryazarlığın ileri boyutta olması popüler sosyal paylaşım ağlarını oluşturmuştur. Bireyler gelişen internet ve sosyal ağlar ile yeni iletişim fırsatlarını keşfederek kullanmaya başlamışlardır. Geleneksel kitle iletişim araçlarından farklı olarak sosyal medya kullanımı ve dijital okuryazarlık hızlı bir şekilde genişleyen etki alanını oluşturmaktadır. Sosyal ağlar toplum içerisinde yaşayan bireylere düşüncelerini ve eserlerini kolaylıkla paylaşabilecekleri olanaklar sağlamaktadır. Sosyal ağlar olarak kullanılan sosyal medya ve dijital okuryazarlık ortamları, kullanıcı tabanlı olması ile birlikte bireyleri ve kitleleri bir araya getirerek aradaki etkileşimi arttırması yönünden önemli bir ağdır. Çeşitli kurum ve kuruluşlarda sosyal medya kullanımı ile etkileşimi sağlayabilir, mesajlarını da iletebilmektedir. Dijital okuryazarlık ile de çeşitli kaynaklara daha kolay erişim sağlayabilirler. Her geçen gün sosyal medya üzerinde kullanıcı sayısında yaşanan artışlar sosyal medyanın hayatımızın bir parçası olmasına neden olmuştur. Bu çalışma ile, ortaokul öğrencilerinin sosyal medya kullanımı ve dijital okuryazarlıkları farklı değişkenler açısından incelenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2021 |
Gönderilme Tarihi | 15 Ağustos 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 2 Sayı: 2 |
Kapadokya Eğitim Dergisi (KAPED) dünyada araştırmacılar, yayıncılar ve bilim insanları tarafından en fazla kullanılan benzerlik yazılımları olan iThenticate ve Turnitin kullanmaktadır.
Kapadokya Eğitim Dergisi (KAPED) açık erişimli bir dergidir.