Günümüzde teknolojide yaşanan hızlı gelişmelerin sınıf içi etkinliklere yansımaları yöntem, teknik ve öğretim materyallerinin çeşitlenmesi olarak görülmektedir. Bu noktada ortaya çıkan öğretim materyallerinden biri de dijital hikayelerdir. Dijital hikayeler genel olarak hikaye anlatma sanatının, ses, görsel ve video gibi çeşitli çoklu ortam araçları ile birleştirilmesi ile ortaya çıkan anlatımlar olarak tanımlanmaktadır. Dijital hikayeler, öğretmen ve öğrencilere basit çoklu ortam araçlarını kullanarak, ses, resim, video gibi ögelerin bir araya getirilmesi ile kendi hikayelerini anlatma olanağı vermektedir. Dijital hikayelerin eğitim amaçlı kullanıldığı çalışmalar incelendiğinde, okul öncesi dönemden üniversiteye kadar eğitim öğretim sürecinin her kademesine kullanıldığı görülmektedir. Yabancı dil eğitimi de dijital hikayelerin etkin olarak kullanılabileceği bir alan olarak ortaya çıkmaktadır. Dijital hikayelerin yabancı dil eğitiminde kullanılabilmesi için öğretmenlerin bu alanda bilgi ve beceriye sahip olmaları gerekmektedir. Bu gereksinim doğrultusunda Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Eğitim Fakültesi, İngiliz Dili Eğitimi Ana Bilim Dalı birinci sınıfında öğrenim görmekte olan ve Bilgisayar-II dersine kayıtlı olan öğrencilere dijital hikaye hazırlama, kullanma ve değerlendirme konularında uygulamalı eğitim verilmiştir. Bu çalışmanın amacı, İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalında öğrenim görmekte olan öğretmen adaylarının dijital hikaye hazırlama sürecine ve dijital hikayelere yönelik görüşlerinin belirlenmesidir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2021 |
Gönderilme Tarihi | 30 Mayıs 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 2 Sayı: 2 |
Kapadokya Eğitim Dergisi (KAPED) dünyada araştırmacılar, yayıncılar ve bilim insanları tarafından en fazla kullanılan benzerlik yazılımları olan iThenticate ve Turnitin kullanmaktadır.
Kapadokya Eğitim Dergisi (KAPED) açık erişimli bir dergidir.