The aim of this research is to evaluate the GeoGebra activities in the eighth-grade secondary school mathematics textbook according to the 5E model. A case study scanning model was used in the research. The textbook (Middle School and Imam Hatip Secondary School Mathematics 8th Grade Textbook) was selected by typical case sampling method. In the research, the function of the GeoGebra activities in the textbook on the subject, the suitability of the instructions for the learning outcome, and the effect of GeoGebra use on the example and the student were examined. While analyzing the qualitative data obtained from the research, content analysis was performed. It is seen that in all subjects where GeoGebra activities are included, the subject is introduced by reminding previous learning or by giving examples from daily life. Accordingly, all GeoGebra activities in the textbook are in the deepening stage according to the 5E model. It has been determined that the GeoGebra activities in the textbook are suitable for the learning outcomes. It has been determined that all GeoGebra activities in the textbook visualize the subjects for the student.
Bu araştırmanın amacı sekizinci sınıf ortaokul matematik ders kitabında yer alan GeoGebra etkinliklerinin 5E modeline göre değerlendirilmesidir. Araştırmada örnek olay tarama modeli kullanılmıştır. Ders kitabı (Ortaokul ve İmam Hatip Ortaokulu Matematik 8. Sınıf Ders Kitabı) tipik durum örneklemesi yöntemiyle seçilmiştir. Araştırmada ders kitabındaki GeoGebra etkinliklerinin konudaki işlevi, talimatların kazanıma uygunluğu, GeoGebra kullanımının örneğe ve öğrenciye etkisi yönleriyle incelenmiştir. Araştırmadan elde edilen nitel veriler analiz edilirken içerik analizi yapılmıştır. GeoGebra etkinliklerinin yer aldığı tüm konularda, konuya daha önceki öğrenmelere hatırlatma yapılarak veya günlük hayattan örnekler verilerek giriş yapıldığı görülmektedir. Buna göre ders kitabındaki tüm GeoGebra etkinlikleri 5E modeline göre derinleştirme aşamasında yer almaktadır. Ders kitabında yer alan GeoGebra etkinliklerinin kazanıma uygun olduğu belirlenmiştir. Ders kitabındaki GeoGebra etkinliklerinin tamamının öğrenciye konuları görselleştirdiği belirlenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Matematik Eğitimi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 29 Haziran 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2024 |
Gönderilme Tarihi | 9 Kasım 2023 |
Kabul Tarihi | 2 Haziran 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 5 Sayı: 1 |
Kapadokya Eğitim Dergisi (KAPED) dünyada araştırmacılar, yayıncılar ve bilim insanları tarafından en fazla kullanılan benzerlik yazılımları olan iThenticate ve Turnitin kullanmaktadır.
Kapadokya Eğitim Dergisi (KAPED) açık erişimli bir dergidir.