Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

E-DEVLET’İN YÖNETİŞİM BAĞLAMINDA DEĞERLENDİRİLMESİ

Yıl 2021, Cilt: 18 Sayı: 72, 863 - 873, 15.12.2021

Öz

Kamu yönetiminde dönüşüm, 1980’li yıllarla birlikte yaşanmaya başlamıştır. Kamunun yönetim anlayışındaki bu dönüşüm, geleneksel kamu yönetimi anlayışından yeni kamu işletmeciliği anlayışına ve buradan çağdaş yönetişim anlayışına doğru gerçekleşmiştir. Yeni kamu işletmeciliği anlayışı, özünde devletin özel sektör ilke ve araçları ile yönetilmesinin mümkün olduğu düşüncesini ileri sürmektedir. Yeni kamu işletmeciliği anlayışı, özel sektörün etkinlik, verimlilik, ekonomiklik gibi ilkelerinin devletin işleyişinde etkili olmasını sağlamayı amaçlamaktadır. Yönetişim anlayışı ise 1990’lı yıllarda devletin yeniden sorgulanmasıyla ortaya çıkmıştır. Yönetişim ile, devletin yanında sivil toplumun ve piyasanın olduğu çok aktörlü bir yönetim yapısı oluşturulmak istenmektedir. Kamu yönetiminde etkinlik, verimlilik, şeffaflık, açıklık, hesap verebilirlik, eşitlik, katılımcılık sağlanmak istenmektedir. 2000’li yıllarda bilgi ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeyi takiben oluşan yeni medya teknolojileri, beraberinde e-Devlet’in de ortaya çıkışında etkili olmuştur. e-Devlet de çok aktörlü bir yapıyı içermektedir. Bu çalışmada yeni medya teknolojileri, yönetişim anlayışı ve e-Devlet kavramı üzerinde durulmaktadır. Çalışmada, betimleyici bir analiz yöntemi kullanılmaktadır. e-Devlet’in vatandaş odaklı bir yönetim anlayışı olarak yönetişimin ilkeleriyle uyumlu olduğu ve yönetişimin uygulanmasında önemli bir role sahip olduğu ortaya konulmaktadır.

Kaynakça

  • AZİZ, A. (2021). Siyasal İletişim. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • BAŞARAN, F. (2013). “Yeni Medya İnternet ve Demokrasi”. Medya Siyaset Kültür. (ed. Ömer Özer). Eskişehir: T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını: 115-135.
  • BAŞTAN, S. - R. GÖKBUNAR (2004). “Kamu Hizmetlerinin Sunumunda E-Devletle İlgili Yeni Gelişmeler: Tümleşik E-Devlet Sistemlerine Doğru”. Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. XIX/1: 71-89.
  • BENSGHİR, T. K. (2000). “Bilgi Toplumu Bakanlığı Kuruluşu Üzerine: Mekanik Bir Örgüt Mü?”. Amme İdaresi Dergisi. XXXIII/3: 33-62.
  • BULUNMAZ, B. (2014). “Yeni Medya Eski Medyaya Karşı: Savaşı Kim Kazandı ya da Kim Kazanacak?”. Karadeniz Teknik Üniversitesi İletişim Araştırmaları Dergisi. IV/1: 22- 29.
  • ÇARIKÇI, O. (2010). “Türkiye’de E-Devlet Uygulamaları Üzerine Bir Araştırma”. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 12: 95-122.
  • ÇEVİK, H. H. (2004). Türkiye’de Kamu Yönetimi Sorunları. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Toplam 7 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Turan Şener

Nezihe Ülkü Eren Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 15 Aralık 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 18 Sayı: 72

Kaynak Göster

APA Şener, T., & Eren, N. Ü. (2021). E-DEVLET’İN YÖNETİŞİM BAĞLAMINDA DEĞERLENDİRİLMESİ. Karadeniz Araştırmaları, 18(72), 863-873.
AMA Şener T, Eren NÜ. E-DEVLET’İN YÖNETİŞİM BAĞLAMINDA DEĞERLENDİRİLMESİ. Karadeniz Araştırmaları. Aralık 2021;18(72):863-873.
Chicago Şener, Turan, ve Nezihe Ülkü Eren. “E-DEVLET’İN YÖNETİŞİM BAĞLAMINDA DEĞERLENDİRİLMESİ”. Karadeniz Araştırmaları 18, sy. 72 (Aralık 2021): 863-73.
EndNote Şener T, Eren NÜ (01 Aralık 2021) E-DEVLET’İN YÖNETİŞİM BAĞLAMINDA DEĞERLENDİRİLMESİ. Karadeniz Araştırmaları 18 72 863–873.
IEEE T. Şener ve N. Ü. Eren, “E-DEVLET’İN YÖNETİŞİM BAĞLAMINDA DEĞERLENDİRİLMESİ”, Karadeniz Araştırmaları, c. 18, sy. 72, ss. 863–873, 2021.
ISNAD Şener, Turan - Eren, Nezihe Ülkü. “E-DEVLET’İN YÖNETİŞİM BAĞLAMINDA DEĞERLENDİRİLMESİ”. Karadeniz Araştırmaları 18/72 (Aralık 2021), 863-873.
JAMA Şener T, Eren NÜ. E-DEVLET’İN YÖNETİŞİM BAĞLAMINDA DEĞERLENDİRİLMESİ. Karadeniz Araştırmaları. 2021;18:863–873.
MLA Şener, Turan ve Nezihe Ülkü Eren. “E-DEVLET’İN YÖNETİŞİM BAĞLAMINDA DEĞERLENDİRİLMESİ”. Karadeniz Araştırmaları, c. 18, sy. 72, 2021, ss. 863-7.
Vancouver Şener T, Eren NÜ. E-DEVLET’İN YÖNETİŞİM BAĞLAMINDA DEĞERLENDİRİLMESİ. Karadeniz Araştırmaları. 2021;18(72):863-7.