Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

BİR EĞİTİMCİ VE DİN EĞİTİMCİSİ OLARAK MEHMET AKİF ERSOY

Yıl 2022, Cilt: 19 Sayı: 73, 133 - 145, 21.03.2022

Öz

Mehmet Akif Ersoy, 19. yüzyılın sonları ile 20. yüzyılın başlarında gerçekleşen sosyal değişime ve dönüşüme şahitlik etmiş, bu tecrübesine yazılarında ve şiirlerinde yer vermiş önemli bir aydınımızdır. Aynı zamanda sömürgeciliğe karşı başlatılan Millî Mücadelede ulusumuza ve ordumuza inanç, umut, cesaret ve millî bilinç aşılayan İstiklal Marşımız ile de tarihimizde silinmez bir sayfa açmıştır. Mehmet Akif, özellikle din eğitimi konusunda toplumda aydın rolüyle dikkat çekmektedir. O, kaleme aldığı birçok yazısında ve şiirinde halkın özellikle dini konularda doğru eğitilmesi hususunda görüşlerini belirtmiş ve bu görüşlerini eğitim sistemimizin tüm yönleriyle ele alınması etrafında şekillendirmeye gayret etmiştir. Bu bağlamda çalışmamızın önemli görülen bir yönü, şairin eğitim ve özellikle din eğitimi hakkındaki görüşlerinden yola çıkarak günümüze ışık tutacak düşüncelerini ortaya koymaktır. Böylece çalışmanın, hakiki bir eğitim gönüllüsü olan millî şairimiz istiklâl, vatan ve millet aşığı Mehmet Akif’in eğitim ve din eğitimi konusundaki düşüncelerinin toplumumuz tarafından daha iyi anlaşılmasına ve yeni nesillere aktarılmasına katkı sağlayacağı düşünülmektedir.

Kaynakça

  • ÇAMDİBİ, M. (2014). Şahsiyet Terbiyesi ve Gazali. İstanbul: Çamlıca Yayınları.
  • ERSOY, M. A. (1993). Safahat. (der. Mehmet Ertuğrul Düzdağ). İstanbul: İFAV Yayınları.
  • ERSOY, M. A. (1985). Safahat. (ter. Ömer Rıza Doğrul, tas. Mehmet Ertuğrul Düzdağ).İstanbul: İnkılap Yayınevi.
  • ERSOY, M. A. (2007). Safahat VI. Kitap Âsım. (hzl. Fazıl Gökçek). İstanbul: Dergâh Yayınları.
  • ERSOY, M. A. (1913). “Hutbe ve Mevâiz: İkinci Mev’iza”. Sebîlü’r-Reşâd Dergisi. IX/231: 390.
  • ERSOY, M. A. (2013). Safahat. (hzl. M. Ertuğrul Düzdağ). Ankara: Türkiye Diyanet Vakfı Yayınları.
  • ERSOY, M. A. (2011). Mehmed Âkif Düzyazılar Makaleler-Tefsirler-Vaazlar. (der.Abdülvahap Akbaş) İstanbul: Beyan Yayınları.
  • GÖZÜTOK, Ş. (2010). “Eğitim ve Dinin Kavramsal Yapısı ve Din Eğitimi İlişkisi”. Kuram ve Eylem Yönüyle Din Eğitiminin Teolojik ve Felsefi Temelleri. Konya.
  • GÜLŞEN, C. (2021). “Mehmed Akif Ersoy’un Eğitim Anlayışı”. New Era International Journal of Interdisciplinary Social Researches. 50: 25-30.
  • DURAN, H. - M. Enes SALKIN (2008). “Mehmet Akif Ersoy’da İslamcılık ve Milliyetçilik Düşüncesi”. I. Uluslararası Mehmet Akif Sempozyumu Bildiriler Kitabı. I. Burdur: Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Yayınları: 345-354.
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

İsmail Demir

Yayımlanma Tarihi 21 Mart 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 19 Sayı: 73

Kaynak Göster

APA Demir, İ. (2022). BİR EĞİTİMCİ VE DİN EĞİTİMCİSİ OLARAK MEHMET AKİF ERSOY. Karadeniz Araştırmaları, 19(73), 133-145.
AMA Demir İ. BİR EĞİTİMCİ VE DİN EĞİTİMCİSİ OLARAK MEHMET AKİF ERSOY. Karadeniz Araştırmaları. Mart 2022;19(73):133-145.
Chicago Demir, İsmail. “BİR EĞİTİMCİ VE DİN EĞİTİMCİSİ OLARAK MEHMET AKİF ERSOY”. Karadeniz Araştırmaları 19, sy. 73 (Mart 2022): 133-45.
EndNote Demir İ (01 Mart 2022) BİR EĞİTİMCİ VE DİN EĞİTİMCİSİ OLARAK MEHMET AKİF ERSOY. Karadeniz Araştırmaları 19 73 133–145.
IEEE İ. Demir, “BİR EĞİTİMCİ VE DİN EĞİTİMCİSİ OLARAK MEHMET AKİF ERSOY”, Karadeniz Araştırmaları, c. 19, sy. 73, ss. 133–145, 2022.
ISNAD Demir, İsmail. “BİR EĞİTİMCİ VE DİN EĞİTİMCİSİ OLARAK MEHMET AKİF ERSOY”. Karadeniz Araştırmaları 19/73 (Mart 2022), 133-145.
JAMA Demir İ. BİR EĞİTİMCİ VE DİN EĞİTİMCİSİ OLARAK MEHMET AKİF ERSOY. Karadeniz Araştırmaları. 2022;19:133–145.
MLA Demir, İsmail. “BİR EĞİTİMCİ VE DİN EĞİTİMCİSİ OLARAK MEHMET AKİF ERSOY”. Karadeniz Araştırmaları, c. 19, sy. 73, 2022, ss. 133-45.
Vancouver Demir İ. BİR EĞİTİMCİ VE DİN EĞİTİMCİSİ OLARAK MEHMET AKİF ERSOY. Karadeniz Araştırmaları. 2022;19(73):133-45.