Kavram yanılgıları, kimya öğretiminde öğrenci ve öğretmenler için sıkıntı verici bir sorundur. Öğrencilerin sahip oldukları bu fikirler bilimsel olarak tutarsız düşünce, önyargı ve yaşam deneyimlerini ortaya koymaktadır. Bu durum, öğrencilerin kimya konularını doğru olarak öğrenmelerini güçleştirmektedir. Araştırmada, öğrencilerin günlük yaşam konularında sahip oldukları kavram yanılgılarının tespit edilmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda, öğrencilerin sahip olduğu kavram yanılgıları, Arıer Karaöz 2009 tarafından geliştirilen “Atasözleri ile Kimya Bilimi İlişkisi Anketi” yardımıyla tespit edilmiştir. Araştırmanın örneklemini, 2015-2016 eğitimöğretim yılı güz döneminde Bülent Ecevit Üniversitesi, Ereğli Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bölümü, Fen Bilgisi Öğretmenliği 2. Sınıftan 40 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada kullanılan anket, kimya bilimi ile çelişen ve çelişmeyen toplam 24 atasözünden oluşmaktadır. Ankette, verilen atasözlerinin kimya bilimi ile çelişip çelişmediği sorularak, bunun nedenlerini açık uçlu olarak yazmaları istenmiştir. Yapılan analizler sonucunda günlük yaşamda kullanılan atasözlerine yönelik en yaygın 16 kavram yanılgısı belirlenmiştir
Atasözleri Kavram yanılgısı Kimya öğretimi Yaşantımızdaki kimya
Misconceptions are common problems in chemistry education for teachers and students. These non-scientific ideas are reflecting students’ not consistent ideas, biases and daily-life experiences. This situation is an obstacle for students to learn chemistry topics. Aim of this research is to identify students’ misconceptions in daily life. Students’ misconceptions were identified by “relationship of proverbs and chemistry science survey”, which was developed by Arıer Karaöz 2009 . Sample of the research is 40 sophomore students who are enrolled Elementary Science Education at Bülent Ecevit University in 2015-2016 fall semester. Data collection instrument consists of 24 proverbs. Some of the proverbs are conflicting with chemistry science. Students decide if there is a contradiction in proverbs with chemistry science and also they are asked to explain their answers in survey. Result of the analysis highlighted 16 common misconceptions about the proverbs.
Proverbs Misconception Chemistry education Daily life chemistry
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 6 Sayı: 1 |