BibTex RIS Kaynak Göster

Günlük Yaşamdaki Kimya Kavram Yanılgılarının Atasözleri ile Tespit Edilmesi

Yıl 2016, Cilt: 6 Sayı: 1, 182 - 186, 01.01.2016

Öz

Kavram yanılgıları, kimya öğretiminde öğrenci ve öğretmenler için sıkıntı verici bir sorundur. Öğrencilerin sahip oldukları bu fikirler bilimsel olarak tutarsız düşünce, önyargı ve yaşam deneyimlerini ortaya koymaktadır. Bu durum, öğrencilerin kimya konularını doğru olarak öğrenmelerini güçleştirmektedir. Araştırmada, öğrencilerin günlük yaşam konularında sahip oldukları kavram yanılgılarının tespit edilmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda, öğrencilerin sahip olduğu kavram yanılgıları, Arıer Karaöz 2009 tarafından geliştirilen “Atasözleri ile Kimya Bilimi İlişkisi Anketi” yardımıyla tespit edilmiştir. Araştırmanın örneklemini, 2015-2016 eğitimöğretim yılı güz döneminde Bülent Ecevit Üniversitesi, Ereğli Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bölümü, Fen Bilgisi Öğretmenliği 2. Sınıftan 40 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada kullanılan anket, kimya bilimi ile çelişen ve çelişmeyen toplam 24 atasözünden oluşmaktadır. Ankette, verilen atasözlerinin kimya bilimi ile çelişip çelişmediği sorularak, bunun nedenlerini açık uçlu olarak yazmaları istenmiştir. Yapılan analizler sonucunda günlük yaşamda kullanılan atasözlerine yönelik en yaygın 16 kavram yanılgısı belirlenmiştir

Kaynakça

  • Akgün, A., gönen, S., Yılmaz, A. 2005. Fen bilgisi öğretmen adaylarının karışımların yapısı ve iletkenliği konusundaki kavram yanılgıları. Hacet Unit Egit Fak., 28:1-8.
  • Arıer Karaöz, N. 2009. Türk atasözlerinin kimya eğitimindeki rolü. Yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi, 78 s.
  • Bağcı, H. 2010. İlköğretim 5. sınıf öğrencilerinin atasözleri ve deyimleri algılama düzeyi. J Turk Res, 27:91-110.
  • Karasar, N. 1999. Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramlar. İlkeler, Teknikler, Ankara: Nobel Yayınevi.
  • Keklik, S. 2015. Atasözlerinin öğretimine ilişkin bir öneri: atasözlerinin anlamlarına göre derecelendirilmesi. Black Sea J Soc Sci, 7(12):31-48.
  • Nakhleh, MB. 1992. Why some students don’t learn chemistry. J Chem Educ, 69:191-196.
  • Wessel, W. 1999. Knowledge construction in high school physics: a study student teacher interaction. Saskatchewan School Trustees Association Research Centre Report.

Identification of Misconception About Daily-Life Chemistry by Proverbs

Yıl 2016, Cilt: 6 Sayı: 1, 182 - 186, 01.01.2016

Öz

Misconceptions are common problems in chemistry education for teachers and students. These non-scientific ideas are reflecting students’ not consistent ideas, biases and daily-life experiences. This situation is an obstacle for students to learn chemistry topics. Aim of this research is to identify students’ misconceptions in daily life. Students’ misconceptions were identified by “relationship of proverbs and chemistry science survey”, which was developed by Arıer Karaöz 2009 . Sample of the research is 40 sophomore students who are enrolled Elementary Science Education at Bülent Ecevit University in 2015-2016 fall semester. Data collection instrument consists of 24 proverbs. Some of the proverbs are conflicting with chemistry science. Students decide if there is a contradiction in proverbs with chemistry science and also they are asked to explain their answers in survey. Result of the analysis highlighted 16 common misconceptions about the proverbs.

Kaynakça

  • Akgün, A., gönen, S., Yılmaz, A. 2005. Fen bilgisi öğretmen adaylarının karışımların yapısı ve iletkenliği konusundaki kavram yanılgıları. Hacet Unit Egit Fak., 28:1-8.
  • Arıer Karaöz, N. 2009. Türk atasözlerinin kimya eğitimindeki rolü. Yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi, 78 s.
  • Bağcı, H. 2010. İlköğretim 5. sınıf öğrencilerinin atasözleri ve deyimleri algılama düzeyi. J Turk Res, 27:91-110.
  • Karasar, N. 1999. Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramlar. İlkeler, Teknikler, Ankara: Nobel Yayınevi.
  • Keklik, S. 2015. Atasözlerinin öğretimine ilişkin bir öneri: atasözlerinin anlamlarına göre derecelendirilmesi. Black Sea J Soc Sci, 7(12):31-48.
  • Nakhleh, MB. 1992. Why some students don’t learn chemistry. J Chem Educ, 69:191-196.
  • Wessel, W. 1999. Knowledge construction in high school physics: a study student teacher interaction. Saskatchewan School Trustees Association Research Centre Report.
Toplam 7 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Soner Yavuz

Cem Büyükekşi

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 6 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Yavuz, S., & Büyükekşi, C. (2016). Günlük Yaşamdaki Kimya Kavram Yanılgılarının Atasözleri ile Tespit Edilmesi. Karaelmas Fen Ve Mühendislik Dergisi, 6(1), 182-186.
AMA Yavuz S, Büyükekşi C. Günlük Yaşamdaki Kimya Kavram Yanılgılarının Atasözleri ile Tespit Edilmesi. Karaelmas Fen ve Mühendislik Dergisi. Ocak 2016;6(1):182-186.
Chicago Yavuz, Soner, ve Cem Büyükekşi. “Günlük Yaşamdaki Kimya Kavram Yanılgılarının Atasözleri Ile Tespit Edilmesi”. Karaelmas Fen Ve Mühendislik Dergisi 6, sy. 1 (Ocak 2016): 182-86.
EndNote Yavuz S, Büyükekşi C (01 Ocak 2016) Günlük Yaşamdaki Kimya Kavram Yanılgılarının Atasözleri ile Tespit Edilmesi. Karaelmas Fen ve Mühendislik Dergisi 6 1 182–186.
IEEE S. Yavuz ve C. Büyükekşi, “Günlük Yaşamdaki Kimya Kavram Yanılgılarının Atasözleri ile Tespit Edilmesi”, Karaelmas Fen ve Mühendislik Dergisi, c. 6, sy. 1, ss. 182–186, 2016.
ISNAD Yavuz, Soner - Büyükekşi, Cem. “Günlük Yaşamdaki Kimya Kavram Yanılgılarının Atasözleri Ile Tespit Edilmesi”. Karaelmas Fen ve Mühendislik Dergisi 6/1 (Ocak 2016), 182-186.
JAMA Yavuz S, Büyükekşi C. Günlük Yaşamdaki Kimya Kavram Yanılgılarının Atasözleri ile Tespit Edilmesi. Karaelmas Fen ve Mühendislik Dergisi. 2016;6:182–186.
MLA Yavuz, Soner ve Cem Büyükekşi. “Günlük Yaşamdaki Kimya Kavram Yanılgılarının Atasözleri Ile Tespit Edilmesi”. Karaelmas Fen Ve Mühendislik Dergisi, c. 6, sy. 1, 2016, ss. 182-6.
Vancouver Yavuz S, Büyükekşi C. Günlük Yaşamdaki Kimya Kavram Yanılgılarının Atasözleri ile Tespit Edilmesi. Karaelmas Fen ve Mühendislik Dergisi. 2016;6(1):182-6.